Szukaj

Informacje o Citroen Berlingo II Combi 1.6 VTi 95KM 70kW 2011-2012

Lata produkcji: 2011 – 2012
Segment: VANy
Silnik benzynowy 1.6l zarówno w wersji 95- jak i 120KM lubi pracować na obrotach. To właśnie tam rozwija swoją moc, dlatego w przypadku pozamiejskich prędkości nieco łatwiej jeździ się dieslem 1.6 HDI. Ma dość mocny dół i równomiernie rozwija moc, ale wersji 75- i 90KM brakuje nieco werwy. Wariant 112-konny jest najlepszym wyborem.
Powagosław
Samochody użytkowe to zwykle najmniej interesujące propozycje w ofercie każdej marki. Citroen wprowadza nową jakość w tej dziedzinie. Berlingo wygląda naprawdę ciekawie, a do tego oferuje wszystko to, co powinno mieć dobre auto dostawcze. ~Powagosław
Luzacjusz
Nigdy nie myślałem, że nadejdzie taki moment, że popatrzę na dostawczaka bez pogardliwego grymasu na twarzy. Stało się. Choć i tak wolałbym raz przejechać się Ferrari niż przez całe życie jeździć Berlingo. ~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1587 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 132 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,2
~Boromir
Citroen Berlingo II
Combi 1.6 VTi 95KM 70kW
3 samochód w mojej karierze (wcześniejsze dwa japończyki) i tak awaryjnego auta jeszcze nie miałem. Średnio co 4-5 miesięcy samochód w warsztacie, w kontekście rzeczy czysto eksploatacyjnych (gumy, tuleje, drążki, wahacze, przeguby, łączniki, poduszki, czujniki), aż po poważne (maglownica, uszczelki silnika, klimatyzacja, układ chłodzenia, itd). Zaznaczam, że dbam wyjątkowo o ten samochód, regularnie robię naprawy, przeglądy, wymianę płynów, jak tylko coś zaczyna się dziać niepokojącego (słychać choćby jeden nowy, nietypowy dźwięk w zawieszeniu, itd.). Nie przekraczam 10.000 km rocznie, jeżdżę głównie do pracy. Mimo to już teraz wpakowałem w samochód więcej niż kosztował. Elektrycznie samochód jest bardzo mądrze zaprojektowany, blacha jest nie do zdarcia, nie ma śladu rdzy w samochodzie (prawie 15 letnim), natomiast zawieszenie i układ kierowniczy w co by nie patrzeć dostawczym pojeździe jest delikatne jakby było z papieru... Oto lista rzeczy, które musiałem wykonać na przestrzeni 2,5 roku od zakupu (samochód kosztował 25.000zł w 2021r.) i w tym samochodzie ciągle coś się dzieje (obecnie bierze olej i jest perforacja na rurce w układzie chłodzenia): - wymiana rozrządu - wymiana fazatorów, ssący i wydechowy - wymiana uszczelki pokrywy zaworów - wymiana paska osprzętu - wymiana napinaczy paska osprzętu - wymiana koła pośredniego paska osprzętu - wymiana uszczelniacza na wale korbowym przód - wymiana filtrów i oleju (3 krotna) - geometria kół (2 krotna) - regularne wymiany płynów - wymiana uszczelniacza na wale korbowym tył - wymiana górnych siedlisk + łożysk amortyzatorów przód - wymiana sprężyn przód - wymiana zestawu uszczelek podstawy filtra oleju - wymiana sworzni wahaczy (2-krotna) - wymiana łączników stabilizatora przód (rok 2021 i 2022) - wymiana lamp przednich (komplet) - wymiana ograniczników drzwi (komplet) - wymiana tarcz hamulcowych tył - wymiana klocków hamulcowych tył - zakup kompletu nowych opon - wymiana świec zapłonowych - wymiana cewek zapłonowych - wymiana kompletu sprzęgła - wymiana łapki sprzęgła - wymiana kominka sprzęgła - wymiana tulei wahaczy przód - wymiana tarcz i klocków przód - wymiana pompy wody - wymiana gum drążków stabilizatora - wymiana sprężarki klimatyzacji - wymiana rezystora dmuchawy - regeneracja przekładni kierowniczej - wymiana poduszek amortyzatora - wymiana poduszek silnika - wymiana tulejek belki tylnej - w drodze wymiana chłodnicy, przekładni kierowniczej, naprawa perforacji układu chłodzenia i (prawdopodobnie) wymiana uszczelki pod głowicą... Podsumowując - nie polecam, kategorycznie. Z jednej strony względny komfort, przestrzeń, dostępność części, ale co z tego jak trzeba je "co chwilę" wymieniać i sumarycznie wychodzi drożej niż gdyby kupić raz w zupełnie innej marce i mieć spokój na dłużej. Jak ktoś ma dużo czasu i cierpliwości brać śmiało. Natomiast to co przeszedłem z tym samochodem przekreśla wybór kolejnych Citroenów.
4,8
~lodz666
Citroen Berlingo II
Combi 1.6 VTi 95KM 70kW
Bałem się Citroena ale jestem pozytywnie zaskoczony. Podstawowa sprawa to regularne serwisowanie czyli wymiana elementów eksploatacyjnych. Trzeba też pilnować zużycia oleju silnikowego. Pomiędzy wymianami (12 miesięcy, ok. 15 tys. km) potrafi zużyć 1-2 litry. Ale nie jest to wynik zużycia silnika, po prostu taka jest jego konstrukcja. Małym minusem jest brak 6 biegu. Przy prędkościach powyżej 120 km/h robi się głośno. Optymalna prędkość na dłuższe trasy to 100 - 120 km/h. Nie polecam LPG. VTi nie lubi gazu niezależnie co powie gazownik. Może przejechać 100 tys albo 1000 km. Oczywiście nie jest to też auto do sportowej jazdy: chcesz jeździć po Autobahnie 17o km/h wybierz coś innego. Zaletą jest niewątpliwie bardzo duża ilość miejsca w kabinie, zdolności ładunkowe i możliwość dostosowania fotela kierowcy do wzrostu - regulacja wysokości połączona z przesuwem wzdłużnym. Nadwozie z drzwiami suwanymi po obydwu stronach, wyjmowane fotele drugiego rzędu, schowki nad przednią szybą, pod podłogą, pod fotelami przednimi, płaska podłoga i bagażnik bez nadkoli - bardzo praktyczne. To wszystko w nadwoziu, którego wielkość nadal pozwala swobodnie manewrować w ciasnych uliczkach (duże lusterka boczne). Z ciekawostek: widziałem Berlingo przerobione na kampera: dla 2 osób działa ! Auto bardzo popularne w całej Europie więc nie budzi niezdrowego zainteresowania i spokojnie można parkować w Grecji, Serbii, Włoszech czy Hiszpanii.
4,7
~Marek
Citroen Berlingo II
Combi 1.6 VTi 95KM 70kW
Super auto szkoda że niema 6 biegu na autostradę nie polecam 160 i koniec miasto super
Silnik, zawieszenie i układ kierowniczy.
  • Citroen Berlingo II
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Silnik po przebiegu rzędu 7-10 tys. - cieknie z misy olejowej, wada fabryczna - kończy się wizytą w serwisie, gdzie na gwarancji uszczelniają misę olejową (u mnie przy 9 tys. uszczelnianie misy olejowej plus wymiana uszczelki przy turbinie - zalało silnik olejem od góry - to też przypadłość tego silnika). Nastepna przypadłość Berlingo III - stukające zawieszenie tylne. Kolejna rzecz - skrzypiące okna boczne uchylne. Gumki pod uchylna szybą tylną wycierają lakier do blachy - radzę coś podkleić. Trochę za bardzo czułe wspomaganie układu kierowniczego - radzę uważać na zakręcie na poprzecznych garbach, auto lubi zarzucić tyłem, po prostu trzeba mocno trzymać kierownicę. Narazie tyle z moich obserwacji, wersja XTR HDi 110KM, przebieg około 10 tys. Poza tym silnik całkiem elastyczny i dynamiczny, przyzwoite spalanie.
silnik
  • Citroen Berlingo II Combi 1.6 110KM 81kW 2008-2012
  • silnik
  • 114 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
citroen berlingo 1.6 benzyna 2012 rok płyn chłodniczy dostał się do silnika wada niby została usunięta mechanik później stwierdził że jakieś wanosy trzeba wymienić i wymienił ale auto dalej nie odpala teraz twierdzi że komputer się rozprogeamowal nie wiem ci jest czy mechanik się nie zna
Niski poziom nocą
  • Citroen Berlingo II Van 1.6 HDI 92KM 68kW 2008-2012
  • silnik
  • 167 tys. km
Wyświetla błąd niski poziom nocą Zapełnienie filtra cząstek stałych Zbiornik jest pełen nie widzi poziomu nie idzie wykasować błędów wszystkie możliwe zeczy sprawdzone dysza rozpylacza pracuje , system kontroli przelewu działa . Nie idzie wypalić filtra i wykasować Wojza
Oczekuje na rozwiązanie
Citroen Berlingo II Combi