Szukaj

Informacje o Citroen Berlingo II Combi

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: VANy
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2008 roku. Berlingo II zyskał na atrakcyjności wizualnej i swoim wyglądem bardziej upodobnił się do osobowego vana. Zbudowano go na platformie podłogowej koncernu PSA (należą do niego Citroen i Peugeot) o nazwie Platform 2, którą dzieli m.in. z Citroenem C4 Picasso oraz swoim bliźniaczym modelem, Peugeotem Partnerem. Od C4 Picasso zapożyczył też część innych rozwiązań technicznych. W 2009 roku Berlingo zdobył nagrodę Van of the Year w plebiscycie Fleet Van Awards.
czytaj więcej
Powagosław
Samochody użytkowe to zwykle najmniej interesujące propozycje w ofercie każdej marki. Citroen wprowadza nową jakość w tej dziedzinie. Berlingo wygląda naprawdę ciekawie, a do tego oferuje wszystko to, co powinno mieć dobre auto dostawcze. ~Powagosław
Luzacjusz
Nigdy nie myślałem, że nadejdzie taki moment, że popatrzę na dostawczaka bez pogardliwego grymasu na twarzy. Stało się. Choć i tak wolałbym raz przejechać się Ferrari niż przez całe życie jeździć Berlingo. ~Luzacjusz

Citroen Berlingo II Combi – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,5 m
Promień skrętu 5,75 m
Długość 4380 mm
Szerokość 1810 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2112 mm
Wysokość 1801 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1852 mm
Rozstaw osi 2728 mm
Rozstaw kół - przód 1505 mm
Rozstaw kół - tył 1554 mm
Zwis przedni 925 mm
Zwis tylny 727 mm
Prześwit 140 mm
Prześwit 4x4 150 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1020 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 988 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1484 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1487 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 3000 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 675 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1200 mm
Szerokość bagażnika 1230 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 990 mm
Wysokość progu załadowczego 582 mm
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,2
~Boromir
Citroen Berlingo II
Combi 1.6 VTi 95KM 70kW
3 samochód w mojej karierze (wcześniejsze dwa japończyki) i tak awaryjnego auta jeszcze nie miałem. Średnio co 4-5 miesięcy samochód w warsztacie, w kontekście rzeczy czysto eksploatacyjnych (gumy, tuleje, drążki, wahacze, przeguby, łączniki, poduszki, czujniki), aż po poważne (maglownica, uszczelki silnika, klimatyzacja, układ chłodzenia, itd). Zaznaczam, że dbam wyjątkowo o ten samochód, regularnie robię naprawy, przeglądy, wymianę płynów, jak tylko coś zaczyna się dziać niepokojącego (słychać choćby jeden nowy, nietypowy dźwięk w zawieszeniu, itd.). Nie przekraczam 10.000 km rocznie, jeżdżę głównie do pracy. Mimo to już teraz wpakowałem w samochód więcej niż kosztował. Elektrycznie samochód jest bardzo mądrze zaprojektowany, blacha jest nie do zdarcia, nie ma śladu rdzy w samochodzie (prawie 15 letnim), natomiast zawieszenie i układ kierowniczy w co by nie patrzeć dostawczym pojeździe jest delikatne jakby było z papieru... Oto lista rzeczy, które musiałem wykonać na przestrzeni 2,5 roku od zakupu (samochód kosztował 25.000zł w 2021r.) i w tym samochodzie ciągle coś się dzieje (obecnie bierze olej i jest perforacja na rurce w układzie chłodzenia): - wymiana rozrządu - wymiana fazatorów, ssący i wydechowy - wymiana uszczelki pokrywy zaworów - wymiana paska osprzętu - wymiana napinaczy paska osprzętu - wymiana koła pośredniego paska osprzętu - wymiana uszczelniacza na wale korbowym przód - wymiana filtrów i oleju (3 krotna) - geometria kół (2 krotna) - regularne wymiany płynów - wymiana uszczelniacza na wale korbowym tył - wymiana górnych siedlisk + łożysk amortyzatorów przód - wymiana sprężyn przód - wymiana zestawu uszczelek podstawy filtra oleju - wymiana sworzni wahaczy (2-krotna) - wymiana łączników stabilizatora przód (rok 2021 i 2022) - wymiana lamp przednich (komplet) - wymiana ograniczników drzwi (komplet) - wymiana tarcz hamulcowych tył - wymiana klocków hamulcowych tył - zakup kompletu nowych opon - wymiana świec zapłonowych - wymiana cewek zapłonowych - wymiana kompletu sprzęgła - wymiana łapki sprzęgła - wymiana kominka sprzęgła - wymiana tulei wahaczy przód - wymiana tarcz i klocków przód - wymiana pompy wody - wymiana gum drążków stabilizatora - wymiana sprężarki klimatyzacji - wymiana rezystora dmuchawy - regeneracja przekładni kierowniczej - wymiana poduszek amortyzatora - wymiana poduszek silnika - wymiana tulejek belki tylnej - w drodze wymiana chłodnicy, przekładni kierowniczej, naprawa perforacji układu chłodzenia i (prawdopodobnie) wymiana uszczelki pod głowicą... Podsumowując - nie polecam, kategorycznie. Z jednej strony względny komfort, przestrzeń, dostępność części, ale co z tego jak trzeba je "co chwilę" wymieniać i sumarycznie wychodzi drożej niż gdyby kupić raz w zupełnie innej marce i mieć spokój na dłużej. Jak ktoś ma dużo czasu i cierpliwości brać śmiało. Natomiast to co przeszedłem z tym samochodem przekreśla wybór kolejnych Citroenów.
4,8
~lodz666
Citroen Berlingo II
Combi 1.6 VTi 95KM 70kW
Bałem się Citroena ale jestem pozytywnie zaskoczony. Podstawowa sprawa to regularne serwisowanie czyli wymiana elementów eksploatacyjnych. Trzeba też pilnować zużycia oleju silnikowego. Pomiędzy wymianami (12 miesięcy, ok. 15 tys. km) potrafi zużyć 1-2 litry. Ale nie jest to wynik zużycia silnika, po prostu taka jest jego konstrukcja. Małym minusem jest brak 6 biegu. Przy prędkościach powyżej 120 km/h robi się głośno. Optymalna prędkość na dłuższe trasy to 100 - 120 km/h. Nie polecam LPG. VTi nie lubi gazu niezależnie co powie gazownik. Może przejechać 100 tys albo 1000 km. Oczywiście nie jest to też auto do sportowej jazdy: chcesz jeździć po Autobahnie 17o km/h wybierz coś innego. Zaletą jest niewątpliwie bardzo duża ilość miejsca w kabinie, zdolności ładunkowe i możliwość dostosowania fotela kierowcy do wzrostu - regulacja wysokości połączona z przesuwem wzdłużnym. Nadwozie z drzwiami suwanymi po obydwu stronach, wyjmowane fotele drugiego rzędu, schowki nad przednią szybą, pod podłogą, pod fotelami przednimi, płaska podłoga i bagażnik bez nadkoli - bardzo praktyczne. To wszystko w nadwoziu, którego wielkość nadal pozwala swobodnie manewrować w ciasnych uliczkach (duże lusterka boczne). Z ciekawostek: widziałem Berlingo przerobione na kampera: dla 2 osób działa ! Auto bardzo popularne w całej Europie więc nie budzi niezdrowego zainteresowania i spokojnie można parkować w Grecji, Serbii, Włoszech czy Hiszpanii.
4,0
~DDs54
Citroen Berlingo II
Combi 1.6 HDI FAP 110KM 81kW
Duże pakowne auto z elastycznym silnikiem i niskim spalaniem paliwa (1,6 HDi 80 kW). 2 gwiazdki w ogólnej ocenie odejmuję za głośno pracujące zawieszenie i irytujące stuki przedniego zawieszenia (talerzyk kolumny McPhersona, który po dokręceniu daje odpocząć uszom na 2-3 tygodnie). Do tego luźno pracujący lewarek zmiany biegów, który haczy przy zmianie z 2 na 3 bieg. Zimą skrzypią mocowania rolety (półki) bagażnika. Ponadto w bagażniku brakuje jeszcze schowka w osłonie bocznej. Przy tej odległości od karoserii spokojnie można było wygospodarować miejsce np. na apteczkę czy klucz do zmiany kół.
Średnie spalanie dla Citroen Berlingo II Combi
7,7 – 8,6
l/100 km
5,9 – 6,7
l/100 km
9,2 – 10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Citroen Berlingo II
Combi 1.6 HDI 92KM 68kW
Auto firmowe, jeździ zazwyczaj tyle ile może, bo taka praca. Przejechałem nim ponad 60k km. Na trasie do 90km/h wmiarę oszczędne, ale jak chce się jechać po ekspreswóce przepisowo i nie mulić ruchu to już 7 spali, jak się spieszy człowiek to na trasie wawa-krk komputer pokazuje nie raz średnie spalanie blisko 9. W mieście średnio 6,5/100. Minimalne spalanie miałem latem jadąc wioskami odcinek 110km z prędkością 70-75 km/h. Ogólnie skrzynia zestopniowana na miasto. Porównując wskazania komputera z tankowaniem, róznica góra 0,2 litra
7,8
Citroen Berlingo II
Combi 1.6 HDI FAP 110KM 81kW
Spalanie poniżej oczekiwań. Co prawda auto jest wysokie i narażone na podmuchy powietrza, ale zdecydowanie silnik jest za mały. Miałem 1.6 110 KM - porażka. Zdecydowanie lepsze były te stare 2.0 HDI. Te nowe silniki niby ekologiczne. Co z tego jak na autostradzie do Berlina ze średnią prędkością 130 km/h spalał wg komputera średnio 10,5l na 100km. Porażka . Zdcecydowanie nie polecam, choć wiem od znajomego że nowe VW CADDY też tyle pali z podobnym silinikiem. Lepszy już tam jest silnik 2.0 w dieslu..
7,2
Citroen Berlingo II
Combi 1.6 HDI FAP 110KM 81kW
Po mieście średnio 8,5 l ON, na trasie średnio 6,3, średnia około 7,5 k. Na austostradzie przy prędkości około 150-160 km/h średnia 10,5 przy silnym wietrze i mocnych opadach deszczu. Porażka na tej autostradzie. Ogólnie stwierdzam że mimo iż miałem najsilniejszy silnik bo o mocy 110 KM to i tak za mało. Wiem że to nie auto pościgowe, ale zdecydowanie za słaby silnik. Czasem jeździłem spokojnie a czasem dynamicznie, stąd te różnice w spalaniu. Wg mnie Citroen niepotrzebnie pod pretekstem oszczędności zrezynował z 2 l diesli. Pod względem spalania nie polecam.Autem przejechałem około 31000 km.
Silnik, zawieszenie i układ kierowniczy.
  • Citroen Berlingo II
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Silnik po przebiegu rzędu 7-10 tys. - cieknie z misy olejowej, wada fabryczna - kończy się wizytą w serwisie, gdzie na gwarancji uszczelniają misę olejową (u mnie przy 9 tys. uszczelnianie misy olejowej plus wymiana uszczelki przy turbinie - zalało silnik olejem od góry - to też przypadłość tego silnika). Nastepna przypadłość Berlingo III - stukające zawieszenie tylne. Kolejna rzecz - skrzypiące okna boczne uchylne. Gumki pod uchylna szybą tylną wycierają lakier do blachy - radzę coś podkleić. Trochę za bardzo czułe wspomaganie układu kierowniczego - radzę uważać na zakręcie na poprzecznych garbach, auto lubi zarzucić tyłem, po prostu trzeba mocno trzymać kierownicę. Narazie tyle z moich obserwacji, wersja XTR HDi 110KM, przebieg około 10 tys. Poza tym silnik całkiem elastyczny i dynamiczny, przyzwoite spalanie.
silnik
  • Citroen Berlingo II Combi 1.6 110KM 81kW 2008-2012
  • silnik
  • 114 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
citroen berlingo 1.6 benzyna 2012 rok płyn chłodniczy dostał się do silnika wada niby została usunięta mechanik później stwierdził że jakieś wanosy trzeba wymienić i wymienił ale auto dalej nie odpala teraz twierdzi że komputer się rozprogeamowal nie wiem ci jest czy mechanik się nie zna
Niski poziom nocą
  • Citroen Berlingo II Van 1.6 HDI 92KM 68kW 2008-2012
  • silnik
  • 167 tys. km
Wyświetla błąd niski poziom nocą Zapełnienie filtra cząstek stałych Zbiornik jest pełen nie widzi poziomu nie idzie wykasować błędów wszystkie możliwe zeczy sprawdzone dysza rozpylacza pracuje , system kontroli przelewu działa . Nie idzie wypalić filtra i wykasować Wojza
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 3
5,0
Citroen Berlingo II
Combi 1.6 110KM 81kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Instalacja założona przy przebiegu 110 tys.km. Pod maską Zavoli Winner. Do tej pory ma na liczniku blisko 70 tys.km. Ogólna ocena instalacji bardzo dobra. Na plus zdecydowanie cena w stosunku do jakości. 2 tys.zł za instalację z którą nie trzeba nic robić to ideał. Na rozkladzie mam już kilka różnych instalacji, często droższych, ale pierwszy raz trafiłem na tak...
5,0
Citroen Berlingo II
Combi 1.6 110KM 81kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 38 tys. km
Instalacja STAGa w bogatszej wersji, ale zawsze lepiej więcej niż mniej dodać. Różnica spalania z 9,7 na PB, do 11.2 na LPG to świetny rezultat moim zdaniem. Szczególnie, że prawie zmiana mocy jest nieodczuwalna przy zwykłej jeździe. Może pod mocną górkę, lub przy energicznym wyprzedzaniu trochę czuć, ale trzeba być już uszczypliwym. Awarii 0. Oszczędność? Instalacja się już...
5,0
Citroen Berlingo II
Combi 1.6 110KM 81kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 49 tys. km
użytkowana przez: 65 tys. km
Praca silnika bez zarzutu. Pod maską założona instalacja Zavoli Bora. Jak na razie zrobiłem już blisko 65 tys.km na niej i nie było żadnych problemów. Auto przyspiesza bez najmniejszych problemów, szybko się przełącza na LPG, nawet zimą jak są minusowe temperatury. Spalanie też bardzo zadowalające.
Citroen Berlingo II Combi