Szukaj

Informacje o Citroen Berlingo II

Lata produkcji: 2008 – 2018
Segment: VANy
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2008 roku. Berlingo II zyskał na atrakcyjności wizualnej i swoim wyglądem bardziej upodobnił się do osobowego vana. Zbudowano go na platformie podłogowej koncernu PSA (należą do niego Citroen i Peugeot) o nazwie Platform 2, którą dzieli m.in. z Citroenem C4 Picasso oraz swoim bliźniaczym modelem, Peugeotem Partnerem. Od C4 Picasso zapożyczył też część innych rozwiązań technicznych. W 2009 roku Berlingo zdobył nagrodę Van of the Year w plebiscycie Fleet Van Awards.
czytaj więcej
Powagosław
Samochody użytkowe to zwykle najmniej interesujące propozycje w ofercie każdej marki. Citroen wprowadza nową jakość w tej dziedzinie. Berlingo wygląda naprawdę ciekawie, a do tego oferuje wszystko to, co powinno mieć dobre auto dostawcze. ~Powagosław
Luzacjusz
Nigdy nie myślałem, że nadejdzie taki moment, że popatrzę na dostawczaka bez pogardliwego grymasu na twarzy. Stało się. Choć i tak wolałbym raz przejechać się Ferrari niż przez całe życie jeździć Berlingo. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,2
~Boromir
Citroen Berlingo II
Combi 1.6 VTi 95KM 70kW
3 samochód w mojej karierze (wcześniejsze dwa japończyki) i tak awaryjnego auta jeszcze nie miałem. Średnio co 4-5 miesięcy samochód w warsztacie, w kontekście rzeczy czysto eksploatacyjnych (gumy, tuleje, drążki, wahacze, przeguby, łączniki, poduszki, czujniki), aż po poważne (maglownica, uszczelki silnika, klimatyzacja, układ chłodzenia, itd). Zaznaczam, że dbam wyjątkowo o ten samochód, regularnie robię naprawy, przeglądy, wymianę płynów, jak tylko coś zaczyna się dziać niepokojącego (słychać choćby jeden nowy, nietypowy dźwięk w zawieszeniu, itd.). Nie przekraczam 10.000 km rocznie, jeżdżę głównie do pracy. Mimo to już teraz wpakowałem w samochód więcej niż kosztował. Elektrycznie samochód jest bardzo mądrze zaprojektowany, blacha jest nie do zdarcia, nie ma śladu rdzy w samochodzie (prawie 15 letnim), natomiast zawieszenie i układ kierowniczy w co by nie patrzeć dostawczym pojeździe jest delikatne jakby było z papieru... Oto lista rzeczy, które musiałem wykonać na przestrzeni 2,5 roku od zakupu (samochód kosztował 25.000zł w 2021r.) i w tym samochodzie ciągle coś się dzieje (obecnie bierze olej i jest perforacja na rurce w układzie chłodzenia): - wymiana rozrządu - wymiana fazatorów, ssący i wydechowy - wymiana uszczelki pokrywy zaworów - wymiana paska osprzętu - wymiana napinaczy paska osprzętu - wymiana koła pośredniego paska osprzętu - wymiana uszczelniacza na wale korbowym przód - wymiana filtrów i oleju (3 krotna) - geometria kół (2 krotna) - regularne wymiany płynów - wymiana uszczelniacza na wale korbowym tył - wymiana górnych siedlisk + łożysk amortyzatorów przód - wymiana sprężyn przód - wymiana zestawu uszczelek podstawy filtra oleju - wymiana sworzni wahaczy (2-krotna) - wymiana łączników stabilizatora przód (rok 2021 i 2022) - wymiana lamp przednich (komplet) - wymiana ograniczników drzwi (komplet) - wymiana tarcz hamulcowych tył - wymiana klocków hamulcowych tył - zakup kompletu nowych opon - wymiana świec zapłonowych - wymiana cewek zapłonowych - wymiana kompletu sprzęgła - wymiana łapki sprzęgła - wymiana kominka sprzęgła - wymiana tulei wahaczy przód - wymiana tarcz i klocków przód - wymiana pompy wody - wymiana gum drążków stabilizatora - wymiana sprężarki klimatyzacji - wymiana rezystora dmuchawy - regeneracja przekładni kierowniczej - wymiana poduszek amortyzatora - wymiana poduszek silnika - wymiana tulejek belki tylnej - w drodze wymiana chłodnicy, przekładni kierowniczej, naprawa perforacji układu chłodzenia i (prawdopodobnie) wymiana uszczelki pod głowicą... Podsumowując - nie polecam, kategorycznie. Z jednej strony względny komfort, przestrzeń, dostępność części, ale co z tego jak trzeba je "co chwilę" wymieniać i sumarycznie wychodzi drożej niż gdyby kupić raz w zupełnie innej marce i mieć spokój na dłużej. Jak ktoś ma dużo czasu i cierpliwości brać śmiało. Natomiast to co przeszedłem z tym samochodem przekreśla wybór kolejnych Citroenów.
4,6
~Kynospawacz
Citroen Berlingo II
Van 1.6 HDI 75KM 55kW
Jeżdżę tym autem już ponad 2 lata. Kupiłem z dość niskim udokumentowanym przebiegiem 169 tys. Aktualnie zrobiłem około 50 tys. Auto sprawia wrażenie solidnego. Jak do tej pory tylko same eksploatacyjne rzeczy, oleje, filtry, klocki, tarcze i raz naprawa końcówki drążka. Chyba dobrze trafiłem, bo auto bardzo tanie w eksploatacji. Szukałem 90km, ale nie mogłem znaleźć nic godnego uwagi i trafił się 75km w dobrym stanie więc go nabyłem. Jeździłem kolegi 90km i ja nie widzę różnicy w jeździe. Może mój jest po jakiejś mapie, ale naprawdę ja nie widzę różnicy. Jeżdżę w cyklu mieszanym i jak na razie nie miałem problemu z DPF. Silnik 8 zaworowy, prosty w konstrukcji, to i nie ma się co psuć. Polecam bardzo dobry wół roboczy.
4,8
~lodz666
Citroen Berlingo II
Combi 1.6 VTi 95KM 70kW
Bałem się Citroena ale jestem pozytywnie zaskoczony. Podstawowa sprawa to regularne serwisowanie czyli wymiana elementów eksploatacyjnych. Trzeba też pilnować zużycia oleju silnikowego. Pomiędzy wymianami (12 miesięcy, ok. 15 tys. km) potrafi zużyć 1-2 litry. Ale nie jest to wynik zużycia silnika, po prostu taka jest jego konstrukcja. Małym minusem jest brak 6 biegu. Przy prędkościach powyżej 120 km/h robi się głośno. Optymalna prędkość na dłuższe trasy to 100 - 120 km/h. Nie polecam LPG. VTi nie lubi gazu niezależnie co powie gazownik. Może przejechać 100 tys albo 1000 km. Oczywiście nie jest to też auto do sportowej jazdy: chcesz jeździć po Autobahnie 17o km/h wybierz coś innego. Zaletą jest niewątpliwie bardzo duża ilość miejsca w kabinie, zdolności ładunkowe i możliwość dostosowania fotela kierowcy do wzrostu - regulacja wysokości połączona z przesuwem wzdłużnym. Nadwozie z drzwiami suwanymi po obydwu stronach, wyjmowane fotele drugiego rzędu, schowki nad przednią szybą, pod podłogą, pod fotelami przednimi, płaska podłoga i bagażnik bez nadkoli - bardzo praktyczne. To wszystko w nadwoziu, którego wielkość nadal pozwala swobodnie manewrować w ciasnych uliczkach (duże lusterka boczne). Z ciekawostek: widziałem Berlingo przerobione na kampera: dla 2 osób działa ! Auto bardzo popularne w całej Europie więc nie budzi niezdrowego zainteresowania i spokojnie można parkować w Grecji, Serbii, Włoszech czy Hiszpanii.
Åšrednie spalanie dla Citroen Berlingo II
7,7 – 9,3
l/100 km
5,4 – 7,5
l/100 km
9,1 – 10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,9
Citroen Berlingo II
Combi Facelifting 1.6 HDI 112KM 82kW
Autem przejechałem 40k wersja xtr z dachem przeszklonym, jeśli chodzi o spalanie jak na takie gabaryty rewelacja, zrobiłem kiedyś eksperyment i jadąc na tempomacie (dane z komputera) 50 - 70 km/h średnie spalanie 2,8 drogi lokalne 90 km/h ekspresówka 4,7 120 km/h ekspresówka 6,2 wyjazd na wakacje, spokojna jazda z prędkościami przepisowymi lokalnie i ekspresówki, 4 osoby, zawalony bagażnik, 4 rowery na haku spalanie, non stop klima, 5,5 na 1500 km największą wadą tego silnika jest niestety brak 6 biegu Na koniec dodam, że z fabrycznego 115km ma zwiększony na 140km stąd takie spalanie na mniejszych prędkościach, ale dzięki temu nie jeden kozak zdziwił się w swoim TDi na światłach :) mina bezcenna.
6,1
Citroen Berlingo II
Combi Facelifting 2015 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Citroen jest dość oszczędny jak na tę moc i gabaryty. Latem, z klimą spala ok. 6,5 l w cyklu mieszanym, zimą ok. 6. Kiedy jadę autostradą do 110 km/h pali ok. 5,5 l, przy większych prędkościach 6,5 l. Przejechałem do tej pory ok. 20 tys. km. Komputer pokazał spalanie przy pierwszych 10 tys. 5,6 l, teraz pokazuje 6. Dużo jeżdżę poza miastem i na autostradach, ale też po zatłoczonym mieście. Taka średnia jest akceptowalna. Poprzednio jeździłem mniejszym autem z silnikiem benzynowym, gdzie średnie spalanie wynosiło ok. 8.
5,2
Citroen Berlingo II
Combi 1.6 HDI 92KM 68kW
Silnik 90km 16V, brakuje takiej wersji dla przedlifta. Mierzone na dystansie 60kkm (przebieg 190 tys - 250 tys) na wynikach z dystrybutora. Minimalne spalanie, to trasa Wrocław-Gdańsk za ciężarówkami, przy idealnej pogodzie (trochę klimatyzacji). Z całej historii mam średnie spalanie 5,04, ale mało jeżdżę po mieście a na ekspresówkach raczej jadę do 110km/h

Usterki Citroen Berlingo II

Liczba wpisów: 9
Silnik, zawieszenie i układ kierowniczy.
  • Citroen Berlingo II
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Silnik po przebiegu rzędu 7-10 tys. - cieknie z misy olejowej, wada fabryczna - kończy się wizytą w serwisie, gdzie na gwarancji uszczelniają misę olejową (u mnie przy 9 tys. uszczelnianie misy olejowej plus wymiana uszczelki przy turbinie - zalało silnik olejem od góry - to też przypadłość tego silnika). Nastepna przypadłość Berlingo III - stukające zawieszenie tylne. Kolejna rzecz - skrzypiące okna boczne uchylne. Gumki pod uchylna szybą tylną wycierają lakier do blachy - radzę coś podkleić. Trochę za bardzo czułe wspomaganie układu kierowniczego - radzę uważać na zakręcie na poprzecznych garbach, auto lubi zarzucić tyłem, po prostu trzeba mocno trzymać kierownicę. Narazie tyle z moich obserwacji, wersja XTR HDi 110KM, przebieg około 10 tys. Poza tym silnik całkiem elastyczny i dynamiczny, przyzwoite spalanie.
silnik
  • Citroen Berlingo II Combi 1.6 110KM 81kW 2008-2012
  • silnik
  • 114 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
citroen berlingo 1.6 benzyna 2012 rok płyn chłodniczy dostał się do silnika wada niby została usunięta mechanik później stwierdził że jakieś wanosy trzeba wymienić i wymienił ale auto dalej nie odpala teraz twierdzi że komputer się rozprogeamowal nie wiem ci jest czy mechanik się nie zna
Niski poziom nocÄ…
  • Citroen Berlingo II Van 1.6 HDI 92KM 68kW 2008-2012
  • silnik
  • 167 tys. km
Wyświetla błąd niski poziom nocą Zapełnienie filtra cząstek stałych Zbiornik jest pełen nie widzi poziomu nie idzie wykasować błędów wszystkie możliwe zeczy sprawdzone dysza rozpylacza pracuje , system kontroli przelewu działa . Nie idzie wypalić filtra i wykasować Wojza
Oczekuje na rozwiÄ…zanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 4
5,0
Citroen Berlingo II
Combi 1.6 110KM 81kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Instalacja założona przy przebiegu 110 tys.km. Pod maską Zavoli Winner. Do tej pory ma na liczniku blisko 70 tys.km. Ogólna ocena instalacji bardzo dobra. Na plus zdecydowanie cena w stosunku do jakości. 2 tys.zł za instalację z którą nie trzeba nic robić to ideał. Na rozkladzie mam już kilka różnych instalacji, często droższych, ale pierwszy raz trafiłem na tak...
5,0
Citroen Berlingo II
Combi 1.6 110KM 81kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 38 tys. km
Instalacja STAGa w bogatszej wersji, ale zawsze lepiej więcej niż mniej dodać. Różnica spalania z 9,7 na PB, do 11.2 na LPG to świetny rezultat moim zdaniem. Szczególnie, że prawie zmiana mocy jest nieodczuwalna przy zwykłej jeździe. Może pod mocną górkę, lub przy energicznym wyprzedzaniu trochę czuć, ale trzeba być już uszczypliwym. Awarii 0. Oszczędność? Instalacja się już...
5,0
Citroen Berlingo II
Combi 1.6 110KM 81kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 49 tys. km
użytkowana przez: 65 tys. km
Praca silnika bez zarzutu. Pod maską założona instalacja Zavoli Bora. Jak na razie zrobiłem już blisko 65 tys.km na niej i nie było żadnych problemów. Auto przyspiesza bez najmniejszych problemów, szybko się przełącza na LPG, nawet zimą jak są minusowe temperatury. Spalanie też bardzo zadowalające.
Citroen Berlingo II