Szukaj

Informacje o Chevrolet Epica 2.0 24v 143KM 105kW 2006-2012

Lata produkcji: 2006 – 2012
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 2006 roku. Wprowadzony jako następca Chevroleta Evanda (na naszym rynku pośrednio też Daewoo Leganzy) oraz Daewoo Magnusa. Epica to flagowy model Chevroleta w Europie. Choć zaprojektowano go w centrum projektowym General Motors w Korei, jego głównymi odbiorcami od początku mieli być europejczycy. W 2008 roku model przeszedł drobną modernizację. W Korei Płd. jego bliźniaczym modelem jest Daewoo Tosca. W Australii samochód oferowany jest jako Holden Epica, zaś w Islandii – jako Chevrolet Tosca.
czytaj więcej
Powagosław
Stylistycznie poprawne, nawet dość ciekawe auto, choć jak przystało na koreański rodowód, raczej bezkrytycznie kopiuje cudze pomysły. Linia boczna to odwzorowanie BMW 5. Godny rywal Mondeo? Epica może co najwyżej podzielić los Daewoo Leganzy. ~Powagosław
Luzacjusz
Gdyby epickość tego samochodu mierzyć skalą Celsjusza, Epica byłaby letnia. Nie zimna, nie gorąca. Letnia. Zacytuje słowa Chrystusa: „Bądźcie zimni albo gorący, nie bądźcie letni”. Nie wiem, po co mi takie auto. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1993 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 195 Nm przy 4600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 72,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Wyciszenie

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Układ jezdny

Wybrane oceny

4,9
~Bardo
Chevrolet Epica
Sedan 2.0 24v 143KM 105kW
Mam ten samochód 11 lat. Z części wymieniłem łącznik wachacza z jednej strony, łożysko w jednym kole, zacisk hamulca w jednym kole. To wszystko. Oczywiście wymiany paska, (jest na łańcuchu, ale pasek tez ma), filtry, płyny itd. itp. Wygodny nie tylko dla kierowcy ale i dla pasażerów z tył, klima super działa, cicho w środku (silnik 6 cylindrów). Jeżeli tak będzie dalej jeździł to go chyba nigdy nie sprzedam. Najlepsza była cena zakupu, kupiłem w Niemczech za (w przeliczeniu na zł) 20000 zł, auto miało 5 lat i 120 tys. km. Ja się nie znam na samochodach, jeżdżę wymieniam wszystko jak w książce pisze i dziwię się czasami że ktoś za jakiś niemecki samochód dał 3 razy wiecej niz za amerykański samochód ( zrobiony w Korei). Mój samochód miał fabrycznie zamontowaną instalację gazowa, więc jest też oszczędny. Kto kiedyś nie kupił niech żałuje, za te 20 tys. mogłem kupić wtedy "dobitego" Golfa....
3,9
~Marcin
Chevrolet Epica
Sedan 2.0 24v 143KM 105kW
Auto ładne, przyjemne do jazdy, wygodne, dobrze wykończone, nie psuło się oprócz jednej ogromnej wady, z którego powodu stanowczo w życiu już bym tego auta nie kupił - silnik. To jakaś tragedia, znam dwa egzemplarze - swój (130 tys.)- brał 0,5 l l oleju/1000 km , ojca kolegi (miał go od nowości, przebieg 200 tys. spokojnej jazdy i 1 litr/1000 km. Przejeździłem 40 tys. km i sprzedałem. Zaletą był duży bagażnik, siłowniki w bagażniku - brak uszu, duże wnętrze, wygodne fotele, nieodczuwanie wysokich prędkości, prosta budowa auta.
4,4
~Grzegorz Śliż
Chevrolet Epica
Sedan 2.0 24v 143KM 105kW
Ma swoje zalety jak cichy, ładnie pracujący i dość oszczędny silnik. Bardzo wygodny na długich trasach, raz w ciągu 30 godzin przebyłem około 1700 km. Jazdę przerwałem przez uczucie snu a nie od zmęczenia spowodowanego komfortem.
Chevrolet Epica