Szukaj

Informacje o Chevrolet Cruze Sedan 1.6 i 113KM 83kW 2008-2010

Lata produkcji: 2008 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy sedan należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2008 roku (od 2009 roku w Europie). W europejskiej ofercie Chevroleta Cruze zastąpił model Lacetti, w USA – model Cobalt. Pod nazwą Daewoo Lacetti model debiutował w Korei Płd (w Australii – jako Holden Cruze, a w Chinach – Shanghai Chevrolet Cruze). To pierwszy model Chevroleta inaugurujący nową stylistykę samochodów oferowanych w Europie – tak jak Cruze, mają one bardziej przypominać amerykańskie Chevrolety. Nazwy Cruze marka używała wcześniej dla swojego auta segmentu B, bliźniaka Suzuki Ignisa.
czytaj więcej
Powagosław
Duże logo z przodu oznacza, że Chevrolet wreszcie nie musi wstydzić się swojego europejskiego modelu. Całkiem słusznie bo Cruze to gwiazda (jedyna?) w ofercie Chevy na naszym rynku. ~Powagosław
Luzacjusz
Na widok Lacetti zawsze miałem ochotę zrobić krzywdę sobie albo komuś. W Cruze ta agresja kanalizuje się w liniach tego samochodu. Jednak można, Chevrolecie! ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 113 KM (83 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 153 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,0 x 81,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~Lukasz
Chevrolet Cruze
Sedan 1.6 i 113KM 83kW
Samochód w tej wersji posiadam od 2016 roku, zatem uważam, że jest to wystarczający długi okres czasu aby odkryć wszystkie jego wady i zalety. Zaletą zdecydowanie jest wygląd, w wersji srebrnej bardzo ładnie się prezentuje, klamki w kolorze nadwozia, ładna bryła i linia drzwi i okien, z pewnością działają na jego korzyść wizualną (aczkolwiek zdaję sobie sprawę, że to zależy od gustu - jednym się podoba, innym niekoniecznie). Więcej szczegółowych ocen poszczególnych komponentów w opisie uzasadnienia. Silnik to zarówno wada (za słaby do tak dużego samochodu) jak i zaleta (tanie i łatwo dostępne części). Brakuje mocno szóstego biegu co wiąże się z faktem, że na autostradzie silnik jest głośny, przy prędkości 130 km/h mamy około 3,5 tys. obrotów.
2,5
~Stefan
Chevrolet Cruze
Sedan 1.6 i 113KM 83kW
Auto jest fatalne. Jeżeli nie jesteś Ascetą i nie zamierzasz swoich cierpień nikomu ofiarować to trzymaj się z dala od tego samochodu. Kupiłem go zauroczony wyglądem, na szczęście miesiąc temu się go pozbyłem. Jakość materiałów bardzo niska, skrzypiące, twarde plastiki, stuki w zawieszeniu, bagażnik i maska bez żadnego wygłuszenia, . Nie ma absolutnie żadnych zalet poza kształtem karoserii. Do tego rodzynek czyli Ecomuł- pożerający hektolitry paliwa silnik ( a może to miał być piec kaflowy?), którego brak w aucie nawet byś nie zauważył. Szybciej by pchnęła kulawa teściowa. A tak na poważnie: jeden z najgorszych samochodów jakie posiadałem, a poza nim miałem już chyba z 8. Gorzej wspominam tylko fiata punto II.
4,2
~SanDiego
Chevrolet Cruze
Sedan 1.6 i 113KM 83kW
Ktoś mógłby powiedzieć, że to Chevrolet, więc pieniądze wyrzucone w błoto i mocno przepłacone. Ale rozczaruję Was! Uważam, że jak na tą klasę auta, warto spokojnie wydać cenę oczekiwaną przez producenta, bo wcale nie jest tak drogo :)
Średnie spalanie dla Chevrolet Cruze Sedan 1.6 i 113KM 83kW 2008-2010
9,0
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Chevrolet Cruze
Sedan 1.6 i 113KM 83kW
Auto pali jak na swoje rozmiary w miarę. Jeżeli ktoś spodziewał się w rodzinnym sedanie z benzynowym silnikiem spalania jak w toyocie aygo to pewnie jest rozczarowany. Nawet nowoczesne turbodoładowane eco benzyny z start stop tych gabarytów w mieście średnich rozmiarów nie zejdą poniżej 10l/100 i tak samo jest w cruze 10-12l w zależności od pory roku i tego czy mi się śpieszy. Dodam że nie stosuje się ściśle do zasad ecodrivingu. W trasie z prędkościami 100-110km/h, rzadko szybciej z wyjątkiem autostrad średnio 7-8l.
10,9
Chevrolet Cruze
Sedan 1.6 i 113KM 83kW
Samochod pali bardzo duzo, szczegolnie w miescie, gdzie z reguly jezdze, wychodzi okolo 12.5 przy noramlniej do 14 litrow na 100 km przy dynamicznej jezdzie, na trasie pali okolo 8 litrow na 100 km, na autostradzie 11 - 12 l/100km jak sie jedzie szybko. Jak sie jedzie ekonomicznie to mozna sie zamknac w 7 - 7.5 l/100km. Oczywiscie mozna spalic troche mniej ale trzeba jezdzic tak, ze ciezarowka na skrzyzowaniu nas wyprzedzi, a i tak wyjdzie ponad 10 l/100km w miescie. Ogolnie silnik 1.6 nie nadaje sie do niczego, nie jest wogole dynamiczny, o wyprzedzaniu nalezy zapomniej, a podczas ruszania spod swiatel trzeba mocno go krecic z gazem mocno wcisnietym, zeby nadazyc za innymi pojazdami, a wtedy robi sie glosno i zyzycie paliwa wzrasta. Samochod bardzo duzo pali, szczegolnie w miescie, na trasie, przy spokojnej pali duzo, ale da sie przezyc. Na autostradzie pali bardzo duzo i nie da sie za bardzo wyprzedzac. Lepiej kupic diesla, bo ogolnie samochod (oprocz silnika) jest dosc fajny i w miare wygodny (biorac pod uwage cene).
8,7
Chevrolet Cruze
Sedan 1.6 i 113KM 83kW
Przy moim stylu jazdy w cyklu mieszanym średnie zużycie paliwa na odcinku 1000 km to 7,8 litra (400 km na autostradzie i 600 km w mieście). Samochód relatywnie pali dużo, w mieście przy dynamicznej jeździe i klimatyzacji zdecydowanie wychodzi powyżej 11 litrów, na autostradzie przy prędkości 100-110 km/h udało mi się zejść do 6,4l ale bez włączonej klimy oraz stałej prędkości.

Usterki Chevrolet Cruze

Liczba wpisów: 10
Brak mocy
  • Chevrolet Cruze Sedan 1.8 16V DOHC 141KM 104kW 2008-2014
  • silnik
jak odpalam po nocy nie ma mocy potrafi nawet zgasnac jak sie rozgrzeje przelaczy na LPG jest lepiej ale tez nie to samo czuć ze nie ma takiej mocy jak kiedys . Wymieniione wszystkie filtry jak cos . Wymienione 2 sondy lambda . Na komputerze bląd czujnika temperatury cieczy chlodzacej oraz zbyt duza dawka paliwa . ostatatnio byl ze zla mieszanka wiec wgrali nowa mape spalania Lpg .. jedni mowia ze to luzy na zaworach ale tez wyczytalem ze moga to byc kola faz rozrzadu .. mam go od 3 lat wymieniłem wczoraj cewke orginał i czujnik temperatury chlodzenia silnika i nadal to samo ... odpalam jest 10 sek dobrze i za chwile zaczyna wariowac tak z 3 minuty zagrzeje sie przełaczy na gaz 1 min i mozna jechac ale tez czuć takie delikatne szarpanie podczas jazdy ... Cisnienie na ciepłym silniku 9 barow
Problem rozwiązany
5 komentarzy
pękanie przednich nadkoli plastikowych
  • Chevrolet Cruze Sedan 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW 2010-2014
  • nadwozie
W samochodach Chevrolet Cruze, dochodzi do pękania nadkoli w ich tylnej części. Efekt końcowy to albo odpadniecie całej części tylnej lub jego spękanie i odpadniecie drobnych części, co dla ASO jest uszkodzeniem mechanicznym. Wadliwe dolne mocowanie, a dokladnie jego brak powoduje ze podczas jazdy dochodzi do drgan a w końcu pęknięcia nadkola, jak mamy szczęście to odpada cały tylny element i wtedy ASO podejmuje reklamacje, lub tak jak jest większości następuje wykruszenie spękanego elementu i wtedy ASO odrzuca takie zgłoszenie. Wymiana na nowe nie zawsze gwarantuje usuniecie usterki, bo na rynku jest wiele wersji tych nadkoli bo GM szuka właściwego rozwiązania. Wymiana na nowe nie zawsze gwarantuje usuniecie usterki, bo na rynku jest wiele wersji tych nadkoli bo GM szuka właściwego rozwiązania. Mam zamiar nagłośniać temat do momentu uznania tego jako wady produktu.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
drgania kierownicy przy hamowaniu
  • Chevrolet Cruze Sedan 2.0 VCDI 16V 125KM 92kW 2009-2010
  • inne
Jadac autostrada z predkoscia ok 150 km/h i wiekszej chcac zwolnic naciskam delikatnie pedal hamulca i wtedy wystepuja drgania na kole kierownicy (lewo-prawo)? Auto ma 2 lata,22tys przebiegu.Zauwazylem zuzycie bieznika z przodu(boczna lamelka na obwodzie w oponach Kumho 205/60/16) wiec zamienilem opony przod- tyl, a nastepnie sprobowalem jazde na 2 nowych oponach na przedniej osi. Niestety drgania wystepuja nadal. Czy to tarcze,klocki czy cos z elektronika wspomagajaca uklad hamowania ? Co to moze byc i jak mozna usunac usterke? Pozdrawiam Cruzowiczow.
Problem rozwiązany
15 komentarzy
Chevrolet Cruze Sedan