Szukaj

Informacje o Chevrolet Cruze Sedan 1.6 16V DOHC 124KM 91kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy sedan należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2008 roku (od 2009 roku w Europie). W europejskiej ofercie Chevroleta Cruze zastąpił model Lacetti, w USA – model Cobalt. Pod nazwą Daewoo Lacetti model debiutował w Korei Płd (w Australii – jako Holden Cruze, a w Chinach – Shanghai Chevrolet Cruze). To pierwszy model Chevroleta inaugurujący nową stylistykę samochodów oferowanych w Europie – tak jak Cruze, mają one bardziej przypominać amerykańskie Chevrolety. Nazwy Cruze marka używała wcześniej dla swojego auta segmentu B, bliźniaka Suzuki Ignisa.
czytaj więcej
Powagosław
Duże logo z przodu oznacza, że Chevrolet wreszcie nie musi wstydzić się swojego europejskiego modelu. Całkiem słusznie bo Cruze to gwiazda (jedyna?) w ofercie Chevy na naszym rynku. ~Powagosław
Luzacjusz
Na widok Lacetti zawsze miałem ochotę zrobić krzywdę sobie albo komuś. W Cruze ta agresja kanalizuje się w liniach tego samochodu. Jednak można, Chevrolecie! ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 124 KM (91 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 154 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Karoseria + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Jakub_Brenner
Chevrolet Cruze
Sedan 1.6 16V DOHC 124KM 91kW
Wspaniały samochód. Choć był moim ósmym w karierze to zdecydowanie najlepszym. Mówią, że to tańsza wersja Astry IV - nie zamieniłbym się na nią! Auto przede wszystkim piękne - mi i nie tylko wciąż się podoba, choć od debiutu minęło prawie 15 lat. Auto zakupiłem z przebiegiem udokumentowanym 126 tys. W 2,5 roku przejechałem 45 tys. Po Polsce i nie tylko o czym za chwilę.. Auto bardzo pakowne, bardzo dynamiczne, dające szczerą frajdę z jazdy. Wyposażenie, wygląd w środku i na zewnątrz to wszystko naprawdę super jak na koszt auta. Sporo fajnie przemyślanych schowków, wygodne fotele. Naprawdę, trudno się do czegoś przyczepić. Spalanie może nie zachwycało, było przeciętne na ten gabaryt. Ano właśnie wymiary.. auto niby klasa C ale w praktyce zaskakuje przestrzenią, spokojnie może konkurować z klasą D. Autem postanowiliśmy z żoną wybrać się do Grecji. I dokonaliśmy tego, auto zajechało na południe od Aten, prawie na koniec Peloponezu. Przygoda wspaniała, komfort jazdy i pakowność zweryfikowana mocno na plus. Niestety ta podróż zastrzeliła mi Cruze'a. Od sprzedaży niedługo minie rok, wciąż się zastanawiam na ile to była moja wina. Na trasie (po jakichś 2 tys. km z mocno doładowanym autem przy temp. ok. 25 C, w tym sporo gór) zacżęły się problemy z przegrzewaniem silnika. Dwa razy był naprawiany w Grecji, godziny na infolinii assistance z Polską itp... Nie będę opisywał całości przygody, ale posypało się chłodzenie. Do chłodnicy przesączał się rozgrzany olej silnikowy. Gumowe przewody przeznaczone na płyn chłodzący dostawały wrzącą maź... Niestety auto nie wyrzucało żadnej kontrolki z problemem!!! Nic. Zorientowałem się po metalicznych dźwiękach na wolnych obrotach. Przy parkowaniu po dłuższej jeździe hałasy spod maski, trzeszczenie itp. Było tam tak ciepło, że rozsadzało wszystko. System został przepłukany, wymieniono węże i coś tam jeszcze... Ostatni fragment przed drugą wizyta u mechanika, jakieś 25 km pokonałem z dwoma przerwami na jakieś 40 minut każda. otwarta maska i studzenie.. Zbiornik płynu chłodzącego cały czarny. Masakra. Po tej kolejnej naprawie auto dojechało bez problemu do Polski ale po kilku dniach zaczęło znowu ostro się przegrzewać. Po kilku kilometrach ciepło waliło przez wentylację do kabiny. Diagnoza? Przez te zabawy na trasie walnęła uszczelka pod głowicą silnika. Najprawodopodobniej także pęknięty blok silnika... Koszty w kilka tysięcy złotych. Auto poza tym bardzo zadbane sprzedałem za 2/3 wartości jako uszkodzone... Jaka z tego przestroga? Mogą nie zapalać się bardzo wazne kontrolki ostrzegawcze. Moja przygoda była specyficzna, ale mimo tego każdemu polecam Cruze'a. Mimo, że marka od wielu lat nieobecna w Polsce, warto wejść w ten model.
4,4
~Jaronek
Chevrolet Cruze
Sedan 1.6 16V DOHC 124KM 91kW
Tzn. prawie doskonale ale na pewno dużo lepiej jak dobrze. Szkoda, że Chevrolet wycofał się ze sprzedaży w Europie bo tak dobrego auta w takiej cenie to ze świecą szukać.
3,7
~ojciec
Chevrolet Cruze
Sedan 1.6 16V DOHC 124KM 91kW
Za tą cenę jestem zadowolony, wolę mieć bezpieczne nowe auto na gwarancji niż jakiegoś niepewnego szrota. Dla mnie liczy się niezawodność.

Usterki Chevrolet Cruze

Liczba wpisów: 10
Brak mocy
  • Chevrolet Cruze Sedan 1.8 16V DOHC 141KM 104kW 2008-2014
  • silnik
jak odpalam po nocy nie ma mocy potrafi nawet zgasnac jak sie rozgrzeje przelaczy na LPG jest lepiej ale tez nie to samo czuć ze nie ma takiej mocy jak kiedys . Wymieniione wszystkie filtry jak cos . Wymienione 2 sondy lambda . Na komputerze bląd czujnika temperatury cieczy chlodzacej oraz zbyt duza dawka paliwa . ostatatnio byl ze zla mieszanka wiec wgrali nowa mape spalania Lpg .. jedni mowia ze to luzy na zaworach ale tez wyczytalem ze moga to byc kola faz rozrzadu .. mam go od 3 lat wymieniłem wczoraj cewke orginał i czujnik temperatury chlodzenia silnika i nadal to samo ... odpalam jest 10 sek dobrze i za chwile zaczyna wariowac tak z 3 minuty zagrzeje sie przełaczy na gaz 1 min i mozna jechac ale tez czuć takie delikatne szarpanie podczas jazdy ... Cisnienie na ciepłym silniku 9 barow
Problem rozwiązany
5 komentarzy
pękanie przednich nadkoli plastikowych
  • Chevrolet Cruze Sedan 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW 2010-2014
  • nadwozie
W samochodach Chevrolet Cruze, dochodzi do pękania nadkoli w ich tylnej części. Efekt końcowy to albo odpadniecie całej części tylnej lub jego spękanie i odpadniecie drobnych części, co dla ASO jest uszkodzeniem mechanicznym. Wadliwe dolne mocowanie, a dokladnie jego brak powoduje ze podczas jazdy dochodzi do drgan a w końcu pęknięcia nadkola, jak mamy szczęście to odpada cały tylny element i wtedy ASO podejmuje reklamacje, lub tak jak jest większości następuje wykruszenie spękanego elementu i wtedy ASO odrzuca takie zgłoszenie. Wymiana na nowe nie zawsze gwarantuje usuniecie usterki, bo na rynku jest wiele wersji tych nadkoli bo GM szuka właściwego rozwiązania. Wymiana na nowe nie zawsze gwarantuje usuniecie usterki, bo na rynku jest wiele wersji tych nadkoli bo GM szuka właściwego rozwiązania. Mam zamiar nagłośniać temat do momentu uznania tego jako wady produktu.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
drgania kierownicy przy hamowaniu
  • Chevrolet Cruze Sedan 2.0 VCDI 16V 125KM 92kW 2009-2010
  • inne
Jadac autostrada z predkoscia ok 150 km/h i wiekszej chcac zwolnic naciskam delikatnie pedal hamulca i wtedy wystepuja drgania na kole kierownicy (lewo-prawo)? Auto ma 2 lata,22tys przebiegu.Zauwazylem zuzycie bieznika z przodu(boczna lamelka na obwodzie w oponach Kumho 205/60/16) wiec zamienilem opony przod- tyl, a nastepnie sprobowalem jazde na 2 nowych oponach na przedniej osi. Niestety drgania wystepuja nadal. Czy to tarcze,klocki czy cos z elektronika wspomagajaca uklad hamowania ? Co to moze byc i jak mozna usunac usterke? Pozdrawiam Cruzowiczow.
Problem rozwiązany
15 komentarzy
Chevrolet Cruze Sedan