Szukaj

Informacje o Chevrolet Cruze Sedan

Lata produkcji: 2008 – 2014
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy sedan należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2008 roku (od 2009 roku w Europie). W europejskiej ofercie Chevroleta Cruze zastąpił model Lacetti, w USA – model Cobalt. Pod nazwą Daewoo Lacetti model debiutował w Korei Płd (w Australii – jako Holden Cruze, a w Chinach – Shanghai Chevrolet Cruze). To pierwszy model Chevroleta inaugurujący nową stylistykę samochodów oferowanych w Europie – tak jak Cruze, mają one bardziej przypominać amerykańskie Chevrolety. Nazwy Cruze marka używała wcześniej dla swojego auta segmentu B, bliźniaka Suzuki Ignisa.
czytaj więcej
Powagosław
Duże logo z przodu oznacza, że Chevrolet wreszcie nie musi wstydzić się swojego europejskiego modelu. Całkiem słusznie bo Cruze to gwiazda (jedyna?) w ofercie Chevy na naszym rynku. ~Powagosław
Luzacjusz
Na widok Lacetti zawsze miałem ochotę zrobić krzywdę sobie albo komuś. W Cruze ta agresja kanalizuje się w liniach tego samochodu. Jednak można, Chevrolecie! ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Promień skrętu 5,45 m
Długość 4597 mm
Szerokość 1788 mm
Wysokość 1477 mm
Rozstaw osi 2685 mm
Rozstaw kół - przód 1544 mm
Rozstaw kół - tył 1558 mm
Prześwit 160 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 999 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 963 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1800 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 450 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Jakub_Brenner
Chevrolet Cruze
Sedan 1.6 16V DOHC 124KM 91kW
Wspaniały samochód. Choć był moim ósmym w karierze to zdecydowanie najlepszym. Mówią, że to tańsza wersja Astry IV - nie zamieniłbym się na nią! Auto przede wszystkim piękne - mi i nie tylko wciąż się podoba, choć od debiutu minęło prawie 15 lat. Auto zakupiłem z przebiegiem udokumentowanym 126 tys. W 2,5 roku przejechałem 45 tys. Po Polsce i nie tylko o czym za chwilę.. Auto bardzo pakowne, bardzo dynamiczne, dające szczerą frajdę z jazdy. Wyposażenie, wygląd w środku i na zewnątrz to wszystko naprawdę super jak na koszt auta. Sporo fajnie przemyślanych schowków, wygodne fotele. Naprawdę, trudno się do czegoś przyczepić. Spalanie może nie zachwycało, było przeciętne na ten gabaryt. Ano właśnie wymiary.. auto niby klasa C ale w praktyce zaskakuje przestrzenią, spokojnie może konkurować z klasą D. Autem postanowiliśmy z żoną wybrać się do Grecji. I dokonaliśmy tego, auto zajechało na południe od Aten, prawie na koniec Peloponezu. Przygoda wspaniała, komfort jazdy i pakowność zweryfikowana mocno na plus. Niestety ta podróż zastrzeliła mi Cruze'a. Od sprzedaży niedługo minie rok, wciąż się zastanawiam na ile to była moja wina. Na trasie (po jakichś 2 tys. km z mocno doładowanym autem przy temp. ok. 25 C, w tym sporo gór) zacżęły się problemy z przegrzewaniem silnika. Dwa razy był naprawiany w Grecji, godziny na infolinii assistance z Polską itp... Nie będę opisywał całości przygody, ale posypało się chłodzenie. Do chłodnicy przesączał się rozgrzany olej silnikowy. Gumowe przewody przeznaczone na płyn chłodzący dostawały wrzącą maź... Niestety auto nie wyrzucało żadnej kontrolki z problemem!!! Nic. Zorientowałem się po metalicznych dźwiękach na wolnych obrotach. Przy parkowaniu po dłuższej jeździe hałasy spod maski, trzeszczenie itp. Było tam tak ciepło, że rozsadzało wszystko. System został przepłukany, wymieniono węże i coś tam jeszcze... Ostatni fragment przed drugą wizyta u mechanika, jakieś 25 km pokonałem z dwoma przerwami na jakieś 40 minut każda. otwarta maska i studzenie.. Zbiornik płynu chłodzącego cały czarny. Masakra. Po tej kolejnej naprawie auto dojechało bez problemu do Polski ale po kilku dniach zaczęło znowu ostro się przegrzewać. Po kilku kilometrach ciepło waliło przez wentylację do kabiny. Diagnoza? Przez te zabawy na trasie walnęła uszczelka pod głowicą silnika. Najprawodopodobniej także pęknięty blok silnika... Koszty w kilka tysięcy złotych. Auto poza tym bardzo zadbane sprzedałem za 2/3 wartości jako uszkodzone... Jaka z tego przestroga? Mogą nie zapalać się bardzo wazne kontrolki ostrzegawcze. Moja przygoda była specyficzna, ale mimo tego każdemu polecam Cruze'a. Mimo, że marka od wielu lat nieobecna w Polsce, warto wejść w ten model.
4,2
~Lukasz
Chevrolet Cruze
Sedan 1.6 i 113KM 83kW
Samochód w tej wersji posiadam od 2016 roku, zatem uważam, że jest to wystarczający długi okres czasu aby odkryć wszystkie jego wady i zalety. Zaletą zdecydowanie jest wygląd, w wersji srebrnej bardzo ładnie się prezentuje, klamki w kolorze nadwozia, ładna bryła i linia drzwi i okien, z pewnością działają na jego korzyść wizualną (aczkolwiek zdaję sobie sprawę, że to zależy od gustu - jednym się podoba, innym niekoniecznie). Więcej szczegółowych ocen poszczególnych komponentów w opisie uzasadnienia. Silnik to zarówno wada (za słaby do tak dużego samochodu) jak i zaleta (tanie i łatwo dostępne części). Brakuje mocno szóstego biegu co wiąże się z faktem, że na autostradzie silnik jest głośny, przy prędkości 130 km/h mamy około 3,5 tys. obrotów.
4,4
~Marek
Chevrolet Cruze
Sedan 2.0 VCDI 16V 125KM 92kW
Bardzo dobre prowadzenie jak na amerykańca, elastyczny i dynamiczny zarazem diesel. Brakowało w mojej wersji tempomatu. Można mieć słuszne pretensje do klimy/nawiewu, coś tu jest zle skonfigurowane w trybie AUTO samochód powinien schładzać się parę minut a nie 15 min na wiatraku szaleć, tak jakby nie było odpowiedniej cyrkulacji. Dobrze sie prezentuje szczególnie z przodu, typowy amerykański duży grill z logo CHEVY. Spalanie na trasie przy tej jednostce to 5,6 l jednak nie tak dobrze jest na miescie, srednie 6.7 jest zadowalające
Średnie spalanie dla Chevrolet Cruze Sedan
7,9 – 9,0
l/100 km
6,5 – 6,8
l/100 km
9,0 – 9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Chevrolet Cruze
Sedan 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW
Rekord 4,2 uzyskałem przy jeździe do pracy 25 km jedna stronę. Stała prędkość Ok 70km/h. Jeżdżąc normalnie i z większa prędkością Ok 100-110km/h wynik to Ok 5,3l/100km W mniejszym mieście można zejść do 5,1 jeżdżąc 1100-1200obr/min. A jeżdżąc normalnie to ok 6l/100km do 6,8 w zimie na krótkich odcinkach. W trasie przy normalnej jeździe pali Ok 5-5,5l. Do Chorwacji i z powrotem średnia 5,1l/100km. Dane z komputera idealnie pokrywają się z obliczeń z tankowania paliwem verva. Dane z Ok 60 tys km.
9,2
Chevrolet Cruze
Sedan 1.6 i 113KM 83kW
Auto pali jak na swoje rozmiary w miarę. Jeżeli ktoś spodziewał się w rodzinnym sedanie z benzynowym silnikiem spalania jak w toyocie aygo to pewnie jest rozczarowany. Nawet nowoczesne turbodoładowane eco benzyny z start stop tych gabarytów w mieście średnich rozmiarów nie zejdą poniżej 10l/100 i tak samo jest w cruze 10-12l w zależności od pory roku i tego czy mi się śpieszy. Dodam że nie stosuje się ściśle do zasad ecodrivingu. W trasie z prędkościami 100-110km/h, rzadko szybciej z wyjątkiem autostrad średnio 7-8l.
8,1
Chevrolet Cruze
Sedan 2.0 VCDI 16V 150KM 110kW
Po mieście ciężko zejść poniżej 7,5l, realnie 8-8,5l. W trasie można zejść do 6,5l. Silnik ze względu na DPF ciężki do miasta, szybko się pozbyłem tego zbędnego dodatku, który strasznie irytował. Samochód dość zrywny. Drugi raz raczej bym wybrał benzynę i dołożył LPG. Za te pieniądze lepiej niż Insignia, bo dużo tańszy, można łatwiej kupić dobry egzemplarz i bardziej się wyróżnia na drodze.

Usterki Chevrolet Cruze

Liczba wpisów: 10
Brak mocy
  • Chevrolet Cruze Sedan 1.8 16V DOHC 141KM 104kW 2008-2014
  • silnik
jak odpalam po nocy nie ma mocy potrafi nawet zgasnac jak sie rozgrzeje przelaczy na LPG jest lepiej ale tez nie to samo czuć ze nie ma takiej mocy jak kiedys . Wymieniione wszystkie filtry jak cos . Wymienione 2 sondy lambda . Na komputerze bląd czujnika temperatury cieczy chlodzacej oraz zbyt duza dawka paliwa . ostatatnio byl ze zla mieszanka wiec wgrali nowa mape spalania Lpg .. jedni mowia ze to luzy na zaworach ale tez wyczytalem ze moga to byc kola faz rozrzadu .. mam go od 3 lat wymieniłem wczoraj cewke orginał i czujnik temperatury chlodzenia silnika i nadal to samo ... odpalam jest 10 sek dobrze i za chwile zaczyna wariowac tak z 3 minuty zagrzeje sie przełaczy na gaz 1 min i mozna jechac ale tez czuć takie delikatne szarpanie podczas jazdy ... Cisnienie na ciepłym silniku 9 barow
Problem rozwiązany
5 komentarzy
pękanie przednich nadkoli plastikowych
  • Chevrolet Cruze Sedan 2.0 VCDI 16V DOHC 163KM 120kW 2010-2014
  • nadwozie
W samochodach Chevrolet Cruze, dochodzi do pękania nadkoli w ich tylnej części. Efekt końcowy to albo odpadniecie całej części tylnej lub jego spękanie i odpadniecie drobnych części, co dla ASO jest uszkodzeniem mechanicznym. Wadliwe dolne mocowanie, a dokladnie jego brak powoduje ze podczas jazdy dochodzi do drgan a w końcu pęknięcia nadkola, jak mamy szczęście to odpada cały tylny element i wtedy ASO podejmuje reklamacje, lub tak jak jest większości następuje wykruszenie spękanego elementu i wtedy ASO odrzuca takie zgłoszenie. Wymiana na nowe nie zawsze gwarantuje usuniecie usterki, bo na rynku jest wiele wersji tych nadkoli bo GM szuka właściwego rozwiązania. Wymiana na nowe nie zawsze gwarantuje usuniecie usterki, bo na rynku jest wiele wersji tych nadkoli bo GM szuka właściwego rozwiązania. Mam zamiar nagłośniać temat do momentu uznania tego jako wady produktu.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
drgania kierownicy przy hamowaniu
  • Chevrolet Cruze Sedan 2.0 VCDI 16V 125KM 92kW 2009-2010
  • inne
Jadac autostrada z predkoscia ok 150 km/h i wiekszej chcac zwolnic naciskam delikatnie pedal hamulca i wtedy wystepuja drgania na kole kierownicy (lewo-prawo)? Auto ma 2 lata,22tys przebiegu.Zauwazylem zuzycie bieznika z przodu(boczna lamelka na obwodzie w oponach Kumho 205/60/16) wiec zamienilem opony przod- tyl, a nastepnie sprobowalem jazde na 2 nowych oponach na przedniej osi. Niestety drgania wystepuja nadal. Czy to tarcze,klocki czy cos z elektronika wspomagajaca uklad hamowania ? Co to moze byc i jak mozna usunac usterke? Pozdrawiam Cruzowiczow.
Problem rozwiązany
15 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 5
5,0
Chevrolet Cruze
Sedan 1.6 i 113KM 83kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Gaz założony przy 170k km. Jak na razie instalacje sprawuje się bez zarzutu (BRC SQ24). Jak na razie jedyne wizyty w serwisie to 2 przeglądu po 15k km i 30k km, wymiana filtrów, sprawdzenie luzów. Silnik pracuje równo i miarowo, nie ma problemów nawet po podkręceniu na wysokie obroty.
5,0
Chevrolet Cruze
Sedan 1.6 16V 117KM 86kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 25 tys. km
Dość szybko zdecydowałem się na lpg, bo jednak benzyna za drogo wychodzi. Teraz mam założone BRC SQ 24 i po półtorej roku przejechane prawei 25 tys km na gazie. Spalanie takie samo jak na benzynie, za to tankowanie o niebo tańsze, Instalacja zwróciła się po niecałym roku
5,0
Chevrolet Cruze
Sedan 1.8 16V DOHC 141KM 104kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Witam. Jestem zadowolony z instalacji zamontowanej w samochodzie, spalanie podczas normalnej jazdy miejskiej do 10 l, a w trasie (oczywiście bez wariacji) 8-8,5 l na 100 km czyli mojm zdaniem jest OK jak na taki samochód. Jedyny problem sprawia zawór ciśnienia gazu jeżeli samochód wykręci się na obrotach pow. 5600 obroyów to lubi przełanczać samoczynnie na benzyne. To jest...
Chevrolet Cruze Sedan