Szukaj

Informacje o Chevrolet Captiva I

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2006 roku. Po bankructwie Daewoo i przejęciu koreańskiej marki przez Chevroleta, Captiva na większości rynków pojawiła się w miejsce Daewoo Musso. Jej pierwowzorami były prototypy Chevrolet S3X oraz T2X z 2004 i 2005 roku. Captiva to pierwsze auto terenowe Chevroleta oferowane w Europie. Od 2011 roku oferowana jest druga generacja modelu. W Korei Płd. Captiva sprzedawana jest jako Daewoo Windstorm, w Australii jako Holden Captiva, zaś na Bliskim Wschodzie – jako GMC Terrain.
czytaj więcej
Powagosław
Słuszną linię mają te nowe Chevrolety. Fakt, tu widać twórczą inspirację nowym Mitsubishi Outlanderem, ale niech będzie, że to przykład czerpania z dobrych wzorców. ~Powagosław
Luzacjusz
Lepiej. Znacznie lepiej. Tak wygląda dziś to auto. Chętnie poznałbym człowieka, który kilkoma kreskami na rysunku z beznadziejnie koślawej Captivy zrobił samochód, jakiego przynajmniej nie trzeba się wstydzić. ~Luzacjusz

Chevrolet Captiva I – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~krab
Chevrolet Captiva I
SUV 2.0D 150KM 110kW
Ja na samochód nie mogę narzekać. Robię 1700 km miesięcznie na dwóch zbiornikach paliwa. Samochód dynamiczny jak na pojemność dwóch litrów i masę 2 ton. Zawsze tankuję na jednej stacji i zawsze z tego samego dystrybutora, zawsze, aż wyleje się kropelka ze zbiornika. Przy każdym kolejnym tankowaniu przeliczam zużycie paliwa i tak ostatnie cztery tankowania 6,92; 7,1; 6,54; 6,88. To wszystko poniżej średniej podawanej przez producenta. Można zejść niżej, ale przy pustej drodze, korki na to nie pozwalają. Codziennie jadę do Krakowa drogą 964 na której obecnie jest kilka mijanek ze światłami (remont drogi) i w Krakowie też napotykam korki. Moim zdaniem fura jest zajefajna, a jeżeli komuś średnie spalanie przekracza normy to powinien dojść do wniosku, że to nie wina samochodu, a jedynie łącznika między kierownicą, a siedzeniem kierowcy. To często się zdarza.
2,9
~conti3@gazeta.pl
Chevrolet Captiva I
SUV 2.0D 150KM 110kW
Moja ocena jest zrobiona po 3,5 roku prywatnego użytkowania i 70.000km. Wszystkie przeglądy serwisowe robione co 15.000 km, olej wymieniany co rok (longlife). Nie mogę polecać tego auta, ale aktualnie nie mam punktu odniesienia, czy inne marki to taki sam fajans. Śmieszą mnie natomiast opinie wielu szczęśliwych posiadaczy Captivy, którzy po 1000-2000km wysławiają na Autocentrum pod niebiosa nowo nabyte auto. Ja też byłem takim szczęśliwym po zakupie nowego auta. Teraz jestem mniej szczęśliwy, ale pocieszeniem jest to, że podobno inni mają wcale nie lepiej, czy są to posiadacze 2-3-4 letnich modeli niemieckich, japońskich czy koreańskich, wszystko jeden fajans robiony w globalnych fabrykach części z plasteliny. Po prostu w dobie kryzysu producenci przezrzucili koszty testowania aut na klientów. Ja powoli zaczynam być zmęczonym testerem i nie wiem czy przy takiej dostępności i horrendalnych cenach części zamiennych do tego badziewia nie zmienię przed planowanym czasem. Tylko pytanie na co zamieniać skoro nowe auta wszystkie tak mają. Auta na 3 lata a potem sięgaj głęboko do kieszeni i płać za części i ich wymianę. Jak rozmawiam z zaprzyjaźnioną firmą, która ściąga części, to tylko zacierają ręce, bo teraz mają żniwa. Nie jest ważne czy to Chevrolet, czy BMW czy VW, wszystko się psuje i łożyska, sprzęgła, mechanizmy szyb czy wycieraczek, nie mówiąc o turbinach sprzedają się świetnie, a ponoć ostatnio szczególnie dobrze idą części do tanich modeli BMW. Moje perypetie serwisowe w dalszej części opisu - polecam. Jeśli chcecie jeszcze o coś pytać to można na maila.
3,7
~Moustache
Chevrolet Captiva I
SUV 2.0D 150KM 110kW
Captivą jeżdżę od 2 lat, jest to pierwszy mój suv. Ogólnie robi pozytywne wrażenie, duży, komfortowy, przyjemnie się go prowadzi. Posiada dużą ilość schowków dzięki czemu niezbędnik wyjazdowy zawsze możemy mieć przy sobie. Cena części też na plus. Na minus: brak 6 biegu, wykończenie i plastiki też mogą pozostawiać do życzenia i jest trochę głośny.
Średnie spalanie dla Chevrolet Captiva I
12,5 – 12,7
l/100 km
7,8 – 9,8
l/100 km
12,6 – 15,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,0
Chevrolet Captiva I
SUV 2.4 i 16V FWD 141KM 104kW
2,4 BRC 136 KM 4WD Autko 10 lat na gazie. Po regeneracji głowicy- wypalone zawory. Spalanie przed naprawą jak i po to średnio 14 l / 100 km przy jeździe 130 km/h. Max 16 litrów przy szybszej jeździe. Demon prędkości to on nie jest . Po wymianie sprzęgła i nasmarowaniu prowadnic lewarek biegów przerzuca biegi delikatniej. Wcześniej jak w CIĄGNIKU. AUTKO PRZESTRONNE . Duża rodzina spokojnie się zmieści. 3 rząd siedzeń dla dzieci. 2 rząd siedzeń kanapa salonowa. TROCHĘ MAŁO MOCY. Najważniejsze dowiezie z A do B i z powrotem.
14,3
Chevrolet Captiva I
SUV 3.2L 230KM 169kW
Miasto: przejazdy do 5KM - teren lekko górzysty - wychodzi około 23L gazu na 100KM. Trasa: prędkość 90KM/h 5 ustawiona na tempomacie, 5 osób - 12L gazu na 100KM nawet trochę poniżej 12, prędkość 130KM/h pali z 15L gazu na 100KM. Chwilowe maksymalne spalanie (od 0KM/h do 50KM/h w kilka sekund) 110 (sto dziesięć)L gazu na 100KM. Nie jest to silnik 1.0 i 5l/100KM, auto waży 2 tony, komfort jazdy jest duży, klimatronik, podgrzewane siedzenia, nawigacja, automat, styl jazdy wszystko wpływa na ilość spalanego paliwa
9,0
Chevrolet Captiva I
SUV 2.0D 150KM 110kW
Samochód użytkuję od 2016 roku. Najczęściej jeżdżę nim po mieści i pali średnio 9-10 litrów / 100km i to przy jeździe normalnej bez jakiejś przesadnej oszczędności ale średnio maksymalnie kręcę go do 3000 tys obr. / min. W trasie przy maksymalnej prędkości 80km/h na piątym biegu komputer pokazywał spalanie 6 litrów / 100km. Zwykle w trasie, bez autostrady-czyli do 120km/h pali ok. 8-8,5 litra / 100km. Na autostradzie przy prędkości 140-160km/h paliwo znika w oczach -10-12 litrów / 100km. Poza tym wg mnie to bardzo praktyczny i komfortowy samochód na długie trasy i nierówne drogi, pewnie nie jest lepszy od marek premium, ale w tych pieniądzach jest bardzo dobrze.
Chevrolet Captiva I