Szukaj

Informacje o Chevrolet Aveo T250

Lata produkcji: 2006 – 2011
Segment: Auta małe
Model należący do segmentu B produkowany od 2002 roku. Po ogłoszeniu upadłości Daewoo i zajęciu tej spółki przez Chevroleta, Aveo na wielu rynkach zastąpił Daewoo Lanosa. Z kolei m.in. w krajach azjatyckich bliźniaczym modelem Aveo jest Daewoo Kalos. Oba auta (w niektórych państwach Europy model ten w wersji hatchback funkcjonował też jako Chevrolet Kalos) bazowały na prototypie Kalos Dream z 2000 roku, zaprojektowanym przez studio Italdesign. W latach 2007-2011 Aveo było produkowane w zakładach FSO w Warszawie. Od 2011 roku na rynku oferowana jest trzecia generacja modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Duże i pozytywne zaskoczenie. Po niemrawym początku w Europie, Chevrolet obrał właściwy kurs. Te słowa trochę ciężko wychodzą spod palców, ale Aveo wyrósł na jedno z najładniejszych aut w swoim segmencie. ~Powagosław
Luzacjusz
Wielkie NIE dla sedana, wygląda jak chłopska kiszka. Hatchback rzeczywiście wyzgrabniał. Wyobraźcie sobie chłopaka, klasowe popychadło z podstawówki, który dziesięć lat później wygrywa program Top Model. Kto by pomyślał. ~Luzacjusz

Chevrolet Aveo T250 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Karoseria

Wybrane oceny

3,1
~Wojtek
Chevrolet Aveo T250
Sedan 1.2 i 72KM 53kW
Auto użytkuję prawie 8 lat. Przejechałem nim ponad 120 000 km, znam go na wylot. Ogólnie jest to auto bardzo ekonomiczne, mało awaryjne i tanie w naprawie. I na tym w zasadzie plusy się kończą. Silnik to porażka - brak mocy, brak przyspieszenia, brak czegokolwiek. Wygłuszenie nie istnieje, podczas szybszej jazdy w środku jest głośno jak w fabryce. Ocenę zawyża fakt, że rzeczywiście koszta użytkowania są śmiesznie niskie. Czy poleciłbym to auto? TAK - dla studenta, dla osoby zaczynającej przygodę a motoryzacją lub jako "daily" auto, drugie w rodzinie. NIE - na stałe, nie dla wrażeń z jazdy, nie dla wymagających osób. Chociaż ja nim pół Europy zjeździłem no i dał radę, ale wygodnie nie było.
4,8
~Marko
Chevrolet Aveo T250
Hatchback 3d 1.2 DOHC 84KM 62kW
Polecam ten samochód, głównie jako drugi w rodzinie. Jest on bardzo zwinny, pakowny i prosty w serwisie. Za dużo nie trzeba go naprawiać, bo nie ma co. Zawieszenie jest proste bo ma mc perhsony z przodu a z tyłu to belka. Silnik 1.2 84 km ma łańcuch, który się nie niszczy jak w niemieckich VW. Jest przewidziany na całą żywotność auta. U mnie po zapaleniu rano na mrozie silnika wogóle ie słychać. Wnętrze jest obszerne, spokojnie strczy miejsca dla 4 osób. Bagażnik jak w Golfi e 4. Auto w zasadzie się nie psuje, tzn czasem trzeba wymienić klocki, czy filtry lub żarówki ale to jest eksploatacja a nie psucie się w trakcie jazdy.
4,8
~Marko
Chevrolet Aveo T250
Hatchback 3d 1.2 DOHC 84KM 62kW
Polecam ten samochód, głównie jako drugi w rodzinie. Jest on bardzo zwinny, pakowny i prosty w serwisie. Za dużo nie trzeba go naprawiać, bo nie ma co. Zawieszenie jest proste bo ma mc perhsony z przodu a z tyłu to belka. Silnik 1.2 84 km ma łańcuch, który się nie niszczy jak w niemieckich VW. Jest przewidziany na całą żywotność auta. U mnie po zapaleniu rano na mrozie silnika wogóle ie słychać. Wnętrze jest obszerne, spokojnie strczy miejsca dla 4 osób. Bagażnik jak w Golfi e 4. Auto w zasadzie się nie psuje, tzn czasem trzeba wymienić klocki, czy filtry lub żarówki ale to jest eksploatacja a nie psucie się w trakcie jazdy.
Średnie spalanie dla Chevrolet Aveo T250
6,1 – 8,6
l/100 km
7,2 – 8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Chevrolet Aveo T250
Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW
To jest plus tego silnika. Średnio żwawy ale za to w miarę oszczędny, szczególnie poza miastem. Przy ekonomicznej jeździe można zejść poniżej 6 litrów. W trakcie ostatniego wyjazdu, nie starając się specjalnie, uzyskałem 5,9. Myślę, że 5,5 jest realne. Po mieście jest gorzej - z 8 wypije. Naprawy (a już było ich parę) na razie za darmo bo na gwarancji (sam serwis też w miarę ok). Z przeglądami to trudno mi się odnieść - ok. 600/700 zł - na pewno droższe niż przy aucie używanym, które można robić u pana Heńka w szopie, ale w porównaniu do konkurencji to nie wiem. Biorąc pod uwagę, że dzięki temu mam gwarancje i parę rzeczy w jej ramach naprawili to chyba wychodzi korzystnie.
5,8
Chevrolet Aveo T250
Sedan 1.2 DOHC 84KM 62kW
Przy codziennej, spokojnej (ale nie mułowatej) jeździe w cyklu mieszanym (60% trasa, 40% miasto) pali mniej więcej 5,6-5,8 95-tki. Przy dłużej trasie bez mniejszego problemu schodzi się poniżej 5,5 litra. Najmniejsze spalanie jakie udało mi sie uzyskać to 4,9 na trasie Katowice-Gdynia (bez stosowania EcoDrivingu). Z kolei maksymalne spalanie uzyskałem zimą, przy przewadze poruszania się po mieście (30/70), dość dynamicznej jeździe i "grzaniem" auta podczas skrobania szyb i wyniosło... 6,5 l. Tak oszczędnego i niezawodnego autka jeszcze nie miałem. Dla osoby bez ciężkiej stopy i którą nie rajcują wyścigi spod świateł, zresztą gdzie z takim silniczkiem ;) uzyskanie wyniku spalania zbliżonego do 5,5 l nie sprawi najmniejszego problemu. Pozdrawiam
8,6
Chevrolet Aveo T250
Hatchback 5d 1.4 DOHC 101KM 74kW
Auto pali jak cholera, silnik F14D4 1.4 101KM niby nowszy generacyjnie od F13D3, bo różni się kołami zmienny faz rozrządu i brakiem zaworu EGR, to pali więcej. Auto przed remontem silnika i z słabą sondą palił koło 12l/100km w mieście. Po remoncie i wymianie sondy w mieście zmieści się do tych 10l/100km w lato (zima koło 11l/100km). Za to na długi trasach bardzo dobre spalanie zamykające się do 7l/100km dosyć dynamicznej jazdy.
Chevrolet Aveo T250