Szukaj

Informacje o Cadillac XLR 4.6 i V8 32V 325KM 239kW 2003-2009

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Auta sportowe
Luksusowy samochód sportowy (segment G) o nadwoziu typu dwudrzwiowe coupe convertible, produkowany w latach 2004-2009. Uważany za następcę słynnego modelu Allante produkowanego na przełomie lat 80. i 90. Pierwowzorem XLR był prototypowy Cadillac Evoq. Zbudowano go na płycie podłogowej zapożyczonej z Chevroleta Corvette. Model dostępny był również w droższej wersji high performance nazwanej XLR-V. W 2009 roku, przed wycofaniem z rynku model przeszedł drobną modernizację. W sumie wyprodukowano go w liczbie blisko 20 tysięcy egzemplarzy.
czytaj więcej
Powagosław
Auto dla kogoś, kto szuka rzucającego się w oczy samochodu, którego cena raczej nie gra roli. XLR kosztuje bowiem więcej od swoich europejskich konkurentów. Co daje w zamian? Zupełnie nieopatrzoną na naszym rynku sylwetkę, która zachwyca swoimi proporcjami i indywidualizmem. ~Powagosław
Luzacjusz
XLR wygląda tak, jakby jego projektantowi podczas rysowania trzęsła się ręka, a jedynym kątem jaki znał, był kąt prosty. Dobrze, że koła ma chociaż okrągłe. Z drugiej strony, wyobrażacie sobie Brada Pitta, który zamiast kwadratowej szczęki ma okrągłą buźkę jak Staszek Soyka? ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 4565 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 325 KM (239 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Ergonomia
Cadillac XLR