Luksusowy samochód sportowy (segment G) o nadwoziu typu dwudrzwiowe coupe convertible, produkowany w latach 2004-2009. Uważany za następcę słynnego modelu Allante produkowanego na przełomie lat 80. i 90. Pierwowzorem XLR był prototypowy Cadillac Evoq. Zbudowano go na płycie podłogowej zapożyczonej z Chevroleta Corvette. Model dostępny był również w droższej wersji high performance nazwanej XLR-V. W 2009 roku, przed wycofaniem z rynku model przeszedł drobną modernizację. W sumie wyprodukowano go w liczbie blisko 20 tysięcy egzemplarzy.
czytaj więcej
Auto dla kogoś, kto szuka rzucającego się w oczy samochodu, którego cena raczej nie gra roli. XLR kosztuje bowiem więcej od swoich europejskich konkurentów. Co daje w zamian? Zupełnie nieopatrzoną na naszym rynku sylwetkę, która zachwyca swoimi proporcjami i indywidualizmem.
~Powagosław
XLR wygląda tak, jakby jego projektantowi podczas rysowania trzęsła się ręka, a jedynym kątem jaki znał, był kąt prosty. Dobrze, że koła ma chociaż okrągłe. Z drugiej strony, wyobrażacie sobie Brada Pitta, który zamiast kwadratowej szczęki ma okrągłą buźkę jak Staszek Soyka?
~Luzacjusz