Szukaj

Informacje o BMW Z4 E85 Cabrio 2.0 i 16V 150KM 110kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 – 2008
Segment: Auta sportowe

Sportowy samochód (segment G) o nadwoziu typu roadster produkowany w latach 2002-2016. Z4 byÅ‚ nastÄ™pcÄ… modelu Z3 i kontynuatorem tradycji innych sÅ‚ynnych roadsterów BMW: Z1 oraz 507. Pierwsza generacja auta (E85) zaprojektowana przez DuÅ„czyka Andersa Warminga byÅ‚a dostÄ™pna tylko na rynkach europejskim i amerykaÅ„skim. W 2002 roku model zdobyÅ‚ nagrodÄ™ „Design of the Year” przyznawanÄ… przez Automobile Magazine. W 2009 roku debiutowaÅ‚ Z4 II, której projekt wyszedÅ‚ spod rÄ…k Julianne Blasi. DostÄ™pny także w wersjach coupe oraz hardtop (II generacja), a także w mocniejszej wersji Z4 M (I generacja).

czytaj więcej
Powagosław

Czyli w pogoni za Porsche Boxsterem. Wciąż daleko, ale dzięki drugiej generacji, Z4 jest jakby bliżej wymarzonego wzoru, pozostając samemu wzorem dla 80 proc. rynku.

~Powagosław
Luzacjusz

Wstydźcie siÄ™ panowie. Ten samochód zaprojektowaÅ‚a kobieta. Być może w przerwach miÄ™dzy praniem i prasowaniem. Propozycja: dajmy paniom te parytety również w motoryzacji. BÄ™dzie o poÅ‚owÄ™ mniej brzydkich samochodów.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~siwy
BMW Z4 E85
Cabrio 2.0 i 16V 150KM 110kW
Auto jest piękne i daje frajdę z jazdy. Miło też popatrzyć na nie gdy stoi w garażu. Zwraca uwagę innych. Doskonałe auto na krótkie przejażdżki przy ładnej pogodzie. Ale jeśli marzyłeś o dalekiej podróży wakacyjnej takim samochodem, oczekujesz od życia odrobiny luksusu i masz więcej niż 30 lat na karku - odradzam. Najdłuższa trasa z moją małżonką trwała 5 godzin - w życiu tak umęczony jazdą autem nie byłem (a pogoda była wspaniała). Hałas przeogromny, słońce (mimo sprawnej klimy) pali niemiłosiernie, zawieszenie twarde, pozycja za kierownicą bardziej leżąca niż siedząca, nieustanny wiatr na twarzy - to wszystko powoduje, że po dłuższej jeździe marzysz tylko o tym żeby się skończyła jak najszybciej. Gdybyś jednak mimo to zechciał wyjechać w dłuższą podróż, to spokojnie spakujesz się we 2 osoby. Bagażnik całkiem duży i ustawny. Auto nie ma miejsca na koło zapasowe, i jeśli nie ma założonych opon runflat, to kup sobie zestaw naprawczy i autoassistance. Samochód przeznaczony zdecydowanie na boczne drogi lub miasto. Jazda autostradą lub trasą szybkiego ruchu to ogromny hałas i zawirowania powietrza (windshot niewiele daje). Przyjemna prędkość podróżowania z otwartym dachem to 80-90 km/h. Wszystko powyżej chce głowę urwać. Max z otwartym dachem jechałem 170 km/h - dało się ale przyjemne nie było. Czy kupiłbym takie auto ponownie? NIE (hałas, niewygoda). Wyobrażenia o wspólnych weekendowych lub wakacyjnych wypadach z kobietą nie wytrzymały konfrontacji z brakiem komfortu. Mimo to nie planuję go sprzedać :) Całe życie marzyłem o roadsterze :)
4,3
~Trzeci Właściciel
BMW Z4 E85
Cabrio 2.0 i 16V 150KM 110kW
Auto zdecydowanie nie dla każdego, ale jeśli ktoś szuka roadstera to jest to bardzo dobra i niedroga obecnie odpowiedź. Miękki dach zapewnia duży bagażnik także po złożeniu dachu, czego nie można już powiedzieć o następcy z serii E89.
4,6
~Rafal
BMW Z4 E85
Cabrio 2.0 i 16V 150KM 110kW
Nie mam zastrzezen. Jedyny minus mojego auta to brak uchwytow/miejsca na kubki do picia. ale to auto sportowe 2 rece na kierownicy uwaznosc a nie papamobile.
BMW Z4 E85 Cabrio