Szukaj

Informacje o BMW X5 F15 SUV M50d 381KM 280kW 2013-2018

Lata produkcji: 2013 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Diesle celują w spokojniejszych kierowców. Ten 218-konny mógłby zaoferować trochę więcej w bądź co bądź sportowej marce, dlatego warto zainteresować się wersją 258-konną. Zrywna, spontaniczna - szybko można się do niej przekonać. W mocniejszych jednostkach o mocach 313- i 381KM jest już tylko lepiej. Ta ostatnia na drodze wręcz przeraża... Z kolei moc motorów benzynowych zaczyna sie od 306KM i to wystarcza, by pokochać ten samochód. Ładny dźwięk, niezła elastyczność - pasuje do charakteru X5. Mocniejszy silnik to już 450KM i gęsia skórka podczas wciskania pedału gazu.
czytaj więcej
Powagosław
X5 nadal ma wszystko to, czego oczekujemy od SUV-a tej wielkości – jest monumentalny i masywny, a przy daleki od taniej krzykliwości. W ten sposób faworyt w swojej klasie faworytem pozostaje. ~Powagosław
Luzacjusz
Karol Darwin się kłania: ewolucja, ewolucja, ewolucja. Powolna i dyskretna. Tak zmienia się X5. Taktyka małych kroków to również gwarancja, że nie uda się popsuć dobrego projektu, jakim jest ten samochód. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2018 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 381 KM (280 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 740 Nm przy 2000-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Liczba zaworów 24
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Układ jezdny - Ergonomia - Stosunek jakość/cena
Średnie spalanie dla BMW X5 F15 SUV M50d 381KM 280kW 2013-2018
11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,6
BMW X5 F15
SUV M50d 381KM 280kW
Samochód użytkuje od 3,5 roku. Rocznie robię nim 30-35kkm. Spalanie jest bardzo dobre jak na wigor, masę i aerodynamikę stodoły. W praktyce: jedziesz z dziećmi na EcoPro (wszystko wtedy rozlazłe, ale jeździ się bardzo płynnie) można na drodze krajowej zejść nawet poniżej 8l. Autostrada to już nie kwestia trybu a prędkości: do 130 ok 10l, tempomat na 140 ok 10,5, a później Hmm każde 10kmh to ok 1litr+ ze spalaniem rosnącym raczej geometrycznie. Na sporcie, bardzo spóźniony z Warszawy do Gdańska nie przejedziesz bez miedzytankowania. Przy wysokich prędkościach 20+ wciąga bez problemu. U mnie wychodzi 11,5l/100km w podziale 30/70 miasto/trasa. Z czego z tym miastem: samochód wcale nie pali jakoś dużo w mieście, po prostu pali podobnie jak na autostradzie, a z racji moich najczęstszych tras jeżdżę albo po mieście, albo autostrada/ekspresówka. Ważne: nie używam start/stop. Przeprogramowany, bo nie ufam wyłączaniu 3turbin na każdych światłach. Pewnie z tym trybem spalanie byłoby minimalnie niższe. Warunki użytkowania: Olej silnik: co 12kkm Olej skrzynia: co 60kkm Chip: brak Start/stop: brak Ogumienie przód/tył: 275/315 20” Jeździsz płynnie i bardzo ostrożnie, bo samochód robi za rodzinny autobusu: 10-11l wystarczy. Jeździsz żwawo, ale zgodnie z przepisami i w mieście i na trasie to 11-12,5 wystarczy. Traktujesz SUVa o masie prawie 2,5t jak bolid F1 to a) coś z Tobą jest nie tak b) będzie palić 2, może 2,5 raza tyle. (Układ jezdny)
11,5
BMW X5 F15
SUV M50d 381KM 280kW
Prędkość 90 - spalanie 8 l prędkość 120 - 11,8 l prędkość 140 - 12,5 l prędkość 160 - 14,5 l Wartości średnie. Bajki o spalaniu na poziomie do 10 litrów - jazda jak patologia. Mam e70 na jednej turbinie wykręconą na 299 KM - tam spalania są o 2litry mniej. mimo skrzyni 6 biegów (Układ jezdny)
12,0
BMW X5 F15
SUV M50d 381KM 280kW
Bardzo oszczędny i dynamiczny silnik z olbrzymim momentem obrotowym. Od 0 do 200 km/h ciągnie błyskawicznie po osiagnięciu 200 nieco wolniej a na 260 km/h kończy. (Układ jezdny)
BMW X5 F15 SUV