Szukaj

Informacje o BMW X5 E53 3.0d 218KM 160kW 2003-2006

Lata produkcji: 2003 – 2006
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Średniej wielkości luksusowy crossover SUV (segment I premium) produkowany od 1999 roku. Pierwszy i największy model niemieckiej marki w tej klasie, określany przez samo BMW mianem auta typu SAV (Sport Activity Vehicle). Duży rynkowy sukces marki – do tej pory sprzedano ponad 1,3 miliona egzemplarzy X5. Jego pierwsza generacja (typ E53) była spokrewniona pod względem technologicznym z modelami Land Rovera, który wówczas należał do BMW, zaś stylistycznie nawiązywał do BMW Serii 5. Od 2013 roku oferowany jest X5 III (oznaczenie F15). Usportowiona wersja modelu nosi symbol X5 M.
czytaj więcej
Powagosław
X5 nadal ma wszystko to, czego oczekujemy od SUV-a tej wielkości – jest monumentalny i masywny, a przy daleki od taniej krzykliwości. W ten sposób faworyt w swojej klasie faworytem pozostaje. ~Powagosław
Luzacjusz
Karol Darwin się kłania: ewolucja, ewolucja, ewolucja. Powolna i dyskretna. Tak zmienia się X5. Taktyka małych kroków to również gwarancja, że nie uda się popsuć dobrego projektu, jakim jest ten samochód. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 218 KM (160 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,0
~Sosna
BMW X5 E53
SUV 3.0d 218KM 160kW
Chcieliśmy wreszcie auta, które będzie duże, mocne, pojemne i wytrzyma wrocławskie drogi. No i jest X5. Szukałem jej pół roku, zanim trafiłem na dokładnie tę wersję, jakiej chcieliśmy: panorama, automat, fabrycznie bez klapek w dolocie i DPF-a, niski przebieg. Zapłaciłem za prawie 20-to letnie auto tyle, że dokładając 10 tysi byłaby nowa Kia Ceed z salonu. Nie żałujemy, chociaż Betula jest kapryśna, wymaga ciągłej uwagi i idzie na nią niesamowicie dużo forsy. Stan na czerwiec 2022 rok: Jeśli nie macie w budżecie domowym, razem ok. 10 tysi miesięcznie to możecie przestać czytać i poszukać innego auta. Min. to ok. 12-15 tysi w domku, każdego miesiąca, żeby cieszyć się autem, nie przejmować naprawami i utrzymać standard życia.
4,9
~Remi
BMW X5 E53
SUV 3.0d 218KM 160kW
Świetne auto - zakupione z zamiarem sprzedaży, ale tak mi się dobrze jeździ, że zostawiłem. Teraz, po kolizji, rozglądam się za kolejną taką. Auto wygodne, mocne, oszczędne. Bardzo dobrze się prowadzi (Nie czuć, że auto waży 2,2 tony), ma sporo miejsca, nie pali za dużo (średnia z 45tys to 8,6l/100km - drogi krajowe, autostrady ale też sporo miasta; auto nie ma DPF). Części łatwo dostępne, ceny umiarkowane. Bardzo dobre prowadzenie i zwrotność. Wymiary auta całkiem w porządku pod kątem parkowania w mieście.
4,6
~Morel
BMW X5 E53
SUV 3.0d 218KM 160kW
Generalnie mam to autko już 2 lata i jest to moje najlepsze auto jak do tej pory. Wahałem się czy nie będzie to auto za duże i zbyt paliwożerne. Okazało się, że ani za duże ani za paliwożerne. Miałem przyjemność posiadać przez krótki czas Zafirę II i dosłownie nie ma co porównać. Spalanie było identyczne. Komfort nieporównywalny. X5 nie zawiodła a zrobiłem 60 tyś km. Wymieniłem klocki i świece. Koszt przeciętny. Auto spala średnio 10-11 po mieście co dla posiadaczy clio czy megane może przerażać ale jak ma się troszkę większy gabaryt to norma. Może i palą diesele po 15 ale muszą być po niezłym przebiegu. Skrzynia perfekcyjna. Obecnie w zimie jest to niezastąpione auto. Uważam, że jest to najlepsza opcja by podarować sobie odrobinę luksusu za takie pieniądze. Nadmienię, że posiadam X5 po lifcie.
Średnie spalanie dla BMW X5 E53 3.0d 218KM 160kW 2003-2006
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,7
BMW X5 E53
SUV 3.0d 218KM 160kW
No cóż, nie jest to mistrz jazdy o kropelce, auto lubi wypić ;-) średnie spalanie z całego okresu eksploatacji to 11.4, a wcale nie mam jakiejś szczególnie ciężkiej nogi. Większość mojej jazdy to trasy, dużo naszych autostrad z prędkościami rzędu 140-150km/h. Jazda autostradowa z prędkością pod 200km/h = spalanie 12 z haczykiem. Miasto trudno mi określić, bo rzadko jeżdżę tylko po mieście. Ogólnie biorąc jednak pod uwagę ciężar auta, sylwetkę oraz oferowane osiągi, trudno oczekiwać że będzie mniej, tym nie mniej zdaje się, że swoje dokłada DPF. Kolega ma identyczny samochód jak mój, tylko dwa lata starszy i bez DPF, i bez wysiłku schodzi poniżej 10. I nogę ma zdecydowanie cięższą od mojej...
11,2
BMW X5 E53
SUV 3.0d 218KM 160kW
Zanim cokolwiek tu napiszemy to przypomnijmy sobie jaki rodzaj samochodu oceniamy. Moim zdaniem jest on bardzo drogi w eksploatacji. Ale jeśli chcemy aby służył nam dobrze i niezawodnie to tak właśnie musi być. Kupując ten samochód doskonale zdawałem sobie z tego sprawę. Także stąd moja ocena. Doskonale było by gdyby koszty utrzymania kształtowały by się na poziomie utrzymania VW Golf III ale nie liczcie na to. BMW X5 E53 = frajda z jazdy, komfort, bezpieczeństwo ALE także duże koszty. Nie wspominam tu o pakiecie ubezpieczenia bo to osobna historia (także kosztowna przy pełnym pakiecie. 3 - 4 tys zł rocznie) Moje zdanie - koszty adekwatne do rodzaju samochodu.
10,6
BMW X5 E53
SUV 3.0d 218KM 160kW
Nie mam doswiadczenia w eksploatacji innych SUVow. Bez sensu porownywac ze zwyklymi osobowkami. Zuzycie paliwa jest oczywiscie wieksze ze wzgledu na pojemnosc silnika, naped 4x4, duza mase i malo oplywowy ksztalt nadwozia. Mimo to uwazam na podstawie danych na tej stronie, ze trudno o mniejsze spalanie w konkurenyjnych modelach. Srednie spalanie (glownie miasto + trasa) wskazywane najczesciej przez komputer mojego X5 wynosi 11.3 l/100km. Jezeli chodzi o przeglady, to serwis BMW w ASO jest drogi, jak pewnie w kazdej innej ASO. Przeglad w ASO BMW -sprawdzenie stanu zawieszenia i hamulcow, sprawdzenie silnika za pomoca komputera, wymiana oleju silnikowego i plynu hamulcowego, filtrow paliwa, powietrza i przeciwpylkowego: 1800PLN. Naprawy -latwo znalezc serwis nieautoryzowany, doswiadczony i znacznie tanszy od ASO, specjalizujacy sie w naprawach BMW.

Usterki BMW X5 E53

Liczba wpisów: 16
Brak biegu wstecznego
  • BMW X5 E53 3.0d 218KM 160kW 2003-2006
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Jestem posiadaczem x5 po zakopaniu się w zaspie i dłuższej próbie wyjechania z niej samochód wsteczny. Po ustawieniu dzwigni w pozycji R samochód stoi i przy dodawaniu gazu nie porusza się. Po ustawieniu dzwigni w pozycji N i dodaniu gazu samochód porusza sie do przodu tak jak by byl w pozycji D. Bardzo prosze moze ktos wie co sie moglo stac i byl by mi w stanie podpowiedzieć co zrobić. Bardzo prosil bym o odpowiedz na maila triada01@wp.pl . Wiem ze bede musial go zaprowadzic do naprawy ale chcialbym przynajmniej wiedziec co to moze byc. Irek
7 komentarzy
Opary/przedmuch po odkręceniu korka wlewu oleju do silnika!
  • BMW X5 E53 3.0d 218KM 160kW 2003-2006
  • silnik
Po odkreceniu korka wlewu oleju do silnika (na pracującym silniku)wydostają się opary/dym? jak to zwał ale są widoczne ! Przy rozruchu porannym przez krotką chwilę dym kolor szaro-niebieski. Po rozgrzaniu silnika brak dymienia. przyspieszenie dobre, przebieg samochodu 100% - 94 tys. km Natomiast po wyjęciu bagnetu do sprawdzania poziomu oleju żadnych oparów czy też nadcisnienia, chlapania olejem - czyli normalnie. Ki diabel i ile to może boleć (zł), Podrawiam i proszę o info. brak wiedzy
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Kierownica ciężko chodzi
  • BMW X5 E53 3.0d 218KM 160kW 2003-2006
  • układ kierowniczy
  • usterka fabryczna
Jaka może być przyczyna tego że kierownicą ciężko chodzi jakby straciła wspomaganie. Została wymieniona pompa i podłączony został pod komputer. Błąd wyskoczył serwozaworu. Następnie został wymieniony serwozawor a kierownicą dalej ciężko chodzi jak się jedzie. Jedynie na postoju jest ok. Jaka może być tego przyczyna?
Problem rozwiązany
1 komentarz
BMW X5 E53