Szukaj

Informacje o BMW X5 E53 3.0i 231KM 170kW 2000-2006

Lata produkcji: 2000 – 2006
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Średniej wielkości luksusowy crossover SUV (segment I premium) produkowany od 1999 roku. Pierwszy i największy model niemieckiej marki w tej klasie, określany przez samo BMW mianem auta typu SAV (Sport Activity Vehicle). Duży rynkowy sukces marki – do tej pory sprzedano ponad 1,3 miliona egzemplarzy X5. Jego pierwsza generacja (typ E53) była spokrewniona pod względem technologicznym z modelami Land Rovera, który wówczas należał do BMW, zaś stylistycznie nawiązywał do BMW Serii 5. Od 2013 roku oferowany jest X5 III (oznaczenie F15). Usportowiona wersja modelu nosi symbol X5 M.
czytaj więcej
Powagosław
X5 nadal ma wszystko to, czego oczekujemy od SUV-a tej wielkości – jest monumentalny i masywny, a przy daleki od taniej krzykliwości. W ten sposób faworyt w swojej klasie faworytem pozostaje. ~Powagosław
Luzacjusz
Karol Darwin się kłania: ewolucja, ewolucja, ewolucja. Powolna i dyskretna. Tak zmienia się X5. Taktyka małych kroków to również gwarancja, że nie uda się popsuć dobrego projektu, jakim jest ten samochód. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2979 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 231 KM (170 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,4
~qba
BMW X5 E53
SUV 3.0i 231KM 170kW
Miałem e39, e38, e46, e36, i będę to powtarzał: jeżeli pod machą jest m50 m52 m54 i będzie to użytkowane NORMALNIE to auto odwdzięczy się niezawodnością. E53 to po prostu czołg. Budowa cepa, dość toporna buda i sylwetka - raczej na próżno szukać luksusu który był w e65 czy wyżej ale jeżeli chcecie kupić coś co będzie jeździć i pracować na siebie to każde bmw z tych roczników będzie wdzięczne zwłaszcza e53. Dziennie robiłem prawie 100 km po bardzo złej drodze - prędkość przelotowa 130 i na prawdę to auto się nawet nie zająknęło. Bardzo wygodna pozycja za kierownicą, dużo miejsca. Jak chodzi o usterki i o to co MUSI być kontrolowane: -uszczelka pod kapą zaworową MUSI być oryginalna bo inaczej będzie lecieć na wydech i będzie śmierdzieć olejem -kapa zaworów musi być pewna sprawna prosta bez uszkodzeń -vanos najlepiej sprawdzić po zakupie - jeżeli go słychać lub gdzieś leci od razu wymiana -układ chłodzenia to rzecz najważniejsza w tych autach - jeżeli zagrzejecie ten silnik to później będą problemy - zawsze całość musi być dobrze odpowietrzona a czasami to trwa długie godziny -jak chodzi o czujniki to zawsze oryginał lub używka - zamienniki często nie działają Jak chodzi o minusy: przy 120 w środku robi się na prawdę głośno, wykończenie wnętrza jest już po prostu stare i nieciekawe. Często padają wyświetlacze na radiu lub zegarach (norma po tylu latach). Po latach odpada tapicerka, szyby mogą przestać się opuszczać (jest taki plastikowy bolec do wymiany), klapa bagażnika może się nie domykać. Spalanie 17 lpg /100 uważam za dość duże ale akceptowalne. POLECAM to auto. Jeżeli będziecie dbać to gwarantuje, że będzie jeździć do śmierci.
4,9
~Robert
BMW X5 E53
SUV 3.0i 231KM 170kW
przez 30 lat prawie miałem ponad 100 aut w swoim użytkowaniu . Bałem się trochę kosztów - ale tu trzeba myśleć to nie auto do driftu , pościgów ani jazdy w offroad - to samochód dla normalnych ludzi i wtedy odwdzięcza się niesamowicie. Trudno w tych pieniążkach znaleźć auta z lepszym komfortem jazdy . Umiejętny dobór części zamiennych ale dobrych zamienników i masz spokój na długie lata. nawet automat który wszyscy odradzają daje radę przy przyczepie , kupiłem go specjalnie pod camping i motorówkę - zrobiłem dobrych parę tys km i co ? i nic.....ale wiadomo musisz jeździć jak normalny człowiek , nie wolno gwałtownie przyśpieszać aby skrzynia nie cierpiała a autko będzie hulać aż miło ...negatywne komentarze biorą się z braku mózgu przy użytkowaniu pod obciązeniem - ludzie myślą że BMW to gaz do dechy i da rade i potem skrzynie się sypią... Naprawdę z czystym sumieniem polecam
5,0
~Rob74-gbh
BMW X5 E53
SUV 3.0i 231KM 170kW
Auto ma przejechane 400 000 wymagało już trochę uwagi niżej opisałem co i jak. Przebieg 90% autostrady. X5 ma kilka mankamentów ale nie uciążliwych u mnie nie zdarzyło się nic z elektryka i elektronika. Generalnie auto przyjemne, dosyć wygodne na długie podróże, trochę za mały bagażnik ale... Natomiast niezawodność duża. Spalanie gaz od 13 do 18 głównie uzależnione od obciążenia samochodu oraz prędkości a także od jakości gazu. W Polsce zbliżam się bardziej 16 i wyżej natomiast Belgia Niemcy Holandia nie więcej niż 14 i to przy prędkości w granicach 120 140 km /h. Benzyny od 9 do 17 litrów w ruchu miejskim tu Warszawa. Ogólnie polecam średnio drogo lub średnio tanio.
Średnie spalanie dla BMW X5 E53 3.0i 231KM 170kW 2000-2006
14,2
l/100 km
17,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

21,7
BMW X5 E53
SUV 3.0i 231KM 170kW
Minimalne spalanie to jazda autostrada A1 130km/h (tempomat) i do 15litrow zejdzie na 100km, miasto Warszawa korek korkiem pogania ostra jazda na sporcie w automacie mysle ze ile wlejesz tyle spali przy mojej jezdzie po miescie na sporcie ponizej 26 rzadko kiedy schodzi, srednie miasto i obrzeza 22 i nie chce mi sie czytac tych bzdur co po niektorzy wypisuja no chyba ze nie korzystacie z trybu sport i nie wykorzystujecie pelnego momentu i koni mechanicznych tego czołgu ktory zeby ruszyc te 2tony potrzebuje paliwa. Zapraszam na przejażdżkę oczywiście Ty tankujesz :) Pozdrawiam szczerych uzytkownikow X5 E53
15,3
BMW X5 E53
SUV 3.0i 231KM 170kW
Wygodny samochod, swietne materialy, nie koroduje i prawdopodobnie jedno z ostatnich BMW starej szkoly. Czyli dobre silniki i przemyslana mechanika. Spalanie dosc wysokie, jednak automat GM(sredni) i naped 4x4 robi swoje. Mi wychodzilo 16 litrow, malo miasteczkowa jazda . Czy szybko czy wolno wychodzilo 16 litrow. Oczywiscie jazda z sprawnym silnikiem bez check engine z nowym przeplywomierzem VDO, odma ASO itd. Jak ktos szuka oszczednosci to na pewno nie suv z 4x4 i automatem.
14,7
BMW X5 E53
SUV 3.0i 231KM 170kW
Samochod zadbany i dobrze serwisowany. Trasa Warszawa Rzeszow lub Krakow ... srednia okolo 12.1. To sa predkosci na krajowych drogach do 100km na autostradzie do 160. Miasto np Warszawa Krakow godziny szczytu ... najgorzej wyszlo 22.5l/100. Najlepszy wynik mialem po krajowych drogach ... 9.5l jazda do 100 km/h

Usterki BMW X5 E53

Liczba wpisów: 16
Brak biegu wstecznego
  • BMW X5 E53 3.0d 218KM 160kW 2003-2006
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Jestem posiadaczem x5 po zakopaniu się w zaspie i dłuższej próbie wyjechania z niej samochód wsteczny. Po ustawieniu dzwigni w pozycji R samochód stoi i przy dodawaniu gazu nie porusza się. Po ustawieniu dzwigni w pozycji N i dodaniu gazu samochód porusza sie do przodu tak jak by byl w pozycji D. Bardzo prosze moze ktos wie co sie moglo stac i byl by mi w stanie podpowiedzieć co zrobić. Bardzo prosil bym o odpowiedz na maila triada01@wp.pl . Wiem ze bede musial go zaprowadzic do naprawy ale chcialbym przynajmniej wiedziec co to moze byc. Irek
7 komentarzy
Opary/przedmuch po odkręceniu korka wlewu oleju do silnika!
  • BMW X5 E53 3.0d 218KM 160kW 2003-2006
  • silnik
Po odkreceniu korka wlewu oleju do silnika (na pracującym silniku)wydostają się opary/dym? jak to zwał ale są widoczne ! Przy rozruchu porannym przez krotką chwilę dym kolor szaro-niebieski. Po rozgrzaniu silnika brak dymienia. przyspieszenie dobre, przebieg samochodu 100% - 94 tys. km Natomiast po wyjęciu bagnetu do sprawdzania poziomu oleju żadnych oparów czy też nadcisnienia, chlapania olejem - czyli normalnie. Ki diabel i ile to może boleć (zł), Podrawiam i proszę o info. brak wiedzy
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Kierownica ciężko chodzi
  • BMW X5 E53 3.0d 218KM 160kW 2003-2006
  • układ kierowniczy
  • usterka fabryczna
Jaka może być przyczyna tego że kierownicą ciężko chodzi jakby straciła wspomaganie. Została wymieniona pompa i podłączony został pod komputer. Błąd wyskoczył serwozaworu. Następnie został wymieniony serwozawor a kierownicą dalej ciężko chodzi jak się jedzie. Jedynie na postoju jest ok. Jaka może być tego przyczyna?
Problem rozwiązany
1 komentarz
BMW X5 E53