Szukaj

Informacje o BMW X3 G01 SUV 2.0 20d 190KM 140kW 2017-2021

Lata produkcji: 2017 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

X3 dostępne jest w pięciu różnych wersjach silnikowych. W każdej standardem jest automat o 8 przełożeniach i napęd na wszystkie koła xDrive.

- Benzyna xDrive20i - 2.0, 184 KM i 290 Nm

- Benzyna xDrive30i - 2.0, 252 KM i 350 Nm

- Diesel xDrive20d - 2.0, 190 KM i 400 Nm

- Diesel xDrive30d - 3.0, 265 KM i 630 Nm

Powagosław

Najbardziej muskularny, ale i najbardziej harmonijnie skomponowany ze wszystkich dotychczasowych X3. A jego rozmiary? Jeśli 15 lat temu myślałeś o X5, dziś X3 oferuje jeszcze więcej.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Ktokolwiek w BMW czuwa nad ewolucją X3 powinien pisać scenariusze seriali Netflixa. Dawkowanie emocji – level expert. X3 był brzydki, potem wyładniał, a teraz to naprawdę klasa. I pamiętajmy, że niektórzy robią to samo, tylko w odwrotnej kolejności.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-2500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 xDrive
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(57%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Karoseria + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Paweł MRC
BMW X3 G01
SUV 2.0 20d 190KM 140kW
Moje pierwsze BMW i na pewno nie ostatnie. Samochód idealnie skrojony dla mnie mam 192 cm wzrostu i czuje się w nim odpowiednio, nie czuje braku miejsca ani też poczucia że auto jest za duże. Jak wpakuje się rodzina żona + dzieci też jest ok na mniejsze wypady i jazdę lokalną (na dłuższe wypady np zagranica - jeździmy volvem xc90). SIlnik mnie pozytywnie zaskoczył, że przesiadając się z passata alltrack ktory miał 220 KM, nie poczułem jakbym miał mniej, a wręcz nawet lepiej. Zawieszenie mam Mpakiet - kompromis sztywność/komfort. Skrzynia biegów to bajka. Najważniejsze dla mnie że nie mam, lub da się je wyłączyć, asystent pasa ruchu, line keeping itp (nie mam co chwila kontrolek i pikania) czuje że prowadzę samochód i mi nic nie przeszkadza. Design także mi się bardzo podoba wewnątrz i zewnątrz.
4,9
~PawełWro
BMW X3 G01
SUV 2.0 20d 190KM 140kW
Bardzo przyjemne auto, ciche (szyby wygłuszające z przodu), nie za twarde (wręcz komfortowe w porównaniu do poprzedniego Volvo V60 Cross Country) i świetnie trzymające się drogi nawet przy wyższych prędkościach (zawieszenie sportowe M). Wersja w M pakiecie. Fajne elektroniczne zegary i całkiem dobre audio (HiFi). Nawet niezła dynamika jak na 190 koni i świetne spalanie. Na autostradzie przy długiej trasie średnia prędkość 190 pali ok. 9 litrów. W mieście ok. 7. Zazwyczaj jeżdżę trybie EcoPro, pali o 1 litr mniej niż przy Comfort w mieście, mimo że jest spora różnica w dynamice. Minusy: system automatycznego parkowania nie radzi sobie zupełnie - parkowałem tak do tej pory z 5 razy, czasami pokazuje miejsce 30 metrów dalej mimo, że jest kilka miejsc obok, czasami wogóle nic nie widzi. U mnie przed domem za to pokazuje parking na tujach. Nie testowałem jeszcze czy faktycznie wjedzie mi w nie ;)
4,9
~Nec
BMW X3 G01
SUV 2.0 20d 190KM 140kW
Udany model stylistycznie może się podobać szerszej grupie osób. Przebieg auta to 12000 km, silnik wkręca się w obroty przy wybranej opcji SPORT zadowalająco przy czym i spalanie jest znacznie większe niż przy ECO PRO, najlepszą wybraną opcją za standard można uznać COMFORT. Z ogumieniem Run Flat komfort jazdy spada z powodu twardych opon, ale w zamian braku komfortu można czuć się bezpieczniej przy przebiciu opony i jak to się mówi coś za coś. Jak dotąd "jeszcze" nic nie skrzypi i nie "trzeszczy" choćby siedzenia czy plastiki kokpitu. Szyby boczne przednie akustyczne "odpłacają" się jako opcja w zakupie jest ciszej w aucie znacząco. Na krótkich odcinkach podgrzewana kierownica to duży plus - warto dopłacić. Spalanie uzależnione jest w dużej mierze od stylu jazdy i tak przy spokojnej jeździe możemy uzyskać 5/l na 100 kilometrów, a możemy także uzyskać i 10/l na 100 kilometrów, co uzależnione jest nie tylko od nogi kierowcy ale i od warunków pogodowych np. wiatr, deszcz, itd. Jak w każdej nowej obecnie marce dużo elektroniki co przemawia na plus i oby tak dalej bezproblemowo - polecam BMW X3 G01
Średnie spalanie dla BMW X3 G01 SUV 2.0 20d 190KM 140kW 2017-2021
7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Liczba komentarzy: 2
BMW X3 G01
SUV 2.0 20d 190KM 140kW
Raport po przejechaniu 13 000: Wszystkie wartości podane w raportach spalania są prawdziwe bo spalanie zależy tylko i wyłącznie od stylu jazdy. Auto ma 3 tryby jazdy (eco pro, comfort, sport), jest ciezkie, mało aerodynamiczne, ale silnik sam w sobie wydaje mi się oszczędny. - srednie całkowite spalanie po 13 000 km wg wskazań komputera u mnie to 8l/100. (30km dziennie w cyklu miejskim i raz w miesiacu trasa 1000km) W trasie: - przy jezdzie w okolicach 80-90km/h auto pali 4-4,5l/100km - przy 140km/h ok 7-7.5/100km - przy 220km/h 14.5l/100km W mieście: - 15km do pracy pokonywne w beznadziejnym, warszawskim korku- 8.5l/100 - to samo 15km do pracy w wakacje- 7-7.5l/100 - głupia, dynamiczna jazda po mieście i gazowanie od świateł do świateł 13-14/100 Da się jeżdząc w mieście mieć ok 7l/100km (warunkiem jest trzymanie się przepisów i brak korków), da się też na autostradzie mieć 6.5l/100, ale silnik i skrzynia są tak fajnie zgrane że nigdy tak nie robię, ponieważ samochód daje dużo przyjemności z samej jazdy. Mam nadzieję, że powyższe daje jakąs perspektywę. pzdr,
6,2
Liczba komentarzy: 1
BMW X3 G01
SUV 2.0 20d 190KM 140kW
Średnie spalanie po przejechaniu 9.5tys mil to 6.2l. Podczas wakacyjnego wyjazdu do szkocji spalił 5 litrów na odcinku 2tys mil. Jeździłem przeważnie na trybie eco pro. Maksymalne spalanie to 7.6l. Mój model ma juz miekką hybryde. Jak się spokojnie jedździ to pali poniżej 6 litrów bez problemu.
10,0
Liczba komentarzy: 1
BMW X3 G01
SUV 2.0 20d 190KM 140kW
Zrobione 3.000, więc liczę, że jest na przetarciu ale ogólnie dramat... Przy 200km/h - 13,5-14,0l Przy dynamicznej jeździe z przyspieszeniami i hamowaniem ( typowa jazda po A4 ) w okolicach 170 km/h - okolice 12l Spokojna jazda na tempomacie, zero ruchu, prędkość okolice 120km/h - 7,8l Miasto : korki - osiągnąłem nawet powyżej 15,5l standardowo około 12,0l Przy perfekcyjnym eco drivingu i przewidywaniu sytuacji udało się zejść do 9l.

Usterki BMW X3 G01

Liczba wpisów: 9
Problemy z przebiegiem do 70tyś
  • BMW X3 G01 SUV 3.0 30d 265KM 195kW 2017-2020
  • inne
  • 69 tys. km
Witam, a więc zakup w Bielsku salon Sikora w 2020r. Po 3 latach mogę powiedzieć co boli ten samochód przy użytkowaniu na długich trasach - min.dziennie 80km. Pierwsze problemy przy 2000km, dolne nakładki na drzwiach odczepiały się, naprawili w ramach gwarancji. Przy 50000km fotel kierowcy miał ślady przetarcia, wymienili na gwarancji. Od samego początku radio samo ścisza się i zgłaśnia oraz uczucie jakby ktoś bawił się eqalizerem - dwa razy zmieniali oprogramowanie lecz efekt samego ściszania pozostał. Mapa nawigacji słaba, nie widzi dróg które powstały do 5 lat wstecz, tu dealer jest bezwładny. Następnie akcja serwisowa na chłodnicę recyrkulacji spalin, gdzie oczywiście z tytułu braku dużych iloßci na rynku, pokleili starą i kazali czekać na tel.gdy przyjdą na serwis (3miesiące monęły i cisza). Następnie przy 60000km pojawiło się skrzypienie przepustnicy układu wydechowego na rozgrzanym silniku- mieli wymienić cały zestaw na gwarancji, a wstawili wstawkę wycinając starą przepustnicę kątówką i wstawili zamiennik nie oryginalny!!!!(podkreślam auto na gwarancji zakupione u Sikory w Bielsku za 300tys.złotych!!!). Kolejny problem to tuż przed końcem gwarancji zaobserwowałem iż na słupkach black piano w drzwiach powstają pęcherze - efekt jakby korozja pod lakierem, lecz tu jest plastik lakierowany więc dziwny temat- uszkodzone plastiki wymieniają (2szt) natomiast aby nie było kontrastu wizualnego, to sąsiednie wymieniam za dopłatę 1300zł. Do silnika nie mam żadnych uwag 30d robi swoje, a skrzynia biegów zasuwa jak wściekła na programie sport plus - zrobiłem w niej wymianę dynamiczną oleju przy 60.000km, koszt nie mały ale myślę że warto. Samochód jak widać ma problemy wykończeniowe oraz z osprzętem okołosilnikowym. Polecam X3 ale tylko z silnikami 30d oraz proszę zwracać na nr silnika - serie B są okey. Natomiast D i C mają problemy z ukręcającymi się wałami!!!! To jest temat z jesieni 2023!!!! Uważajcie - pewno masowo będą sprzedawane te używki........
Problem rozwiązany
1 komentarz
przewód paliwa z czujnikiem ciśnienia
  • BMW X3 G01 SUV 2.0 20d 190KM 140kW 2017-2021
  • inne
  • 60 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 2
Paliwo dostaje się do wnętrza wiązki elektrycznej poprzez nieszczelny czujnik ciśnienia paliwa. Skutek: możliwość uszkodzenia sterownika poprzez wywołanie zwarcia. Rozwiązanie wymiana wadliwej wiązki kablowej
Stuki z maglownicy
  • BMW X3 G01 SUV 2.0 20d 190KM 140kW 2017-2021
  • układ kierowniczy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 27
Nie 1
Od pierwszego kilometra lekko stukało mi coś w zawieszeniu przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające. ASO wymieniło pół zawieszenia i wciąż problem jest ten sam. Na forum FB opisując problem dostałem info, że wszystkie wersje 2.0d i 2.0i mają ten sam problem i dotyczy on maglownic. Jeździłem innym egzemplarzem i objawy byłe takie same.
10 komentarzy
BMW X3 G01 SUV