Szukaj

Informacje o BMW X3 E83 3.0 i 272KM 200kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy crossover SUV (segment I; grupa premium) produkowany od 2003 roku. W ofercie BMW zajął miejsce obok większego modelu X5, z którym jest zresztą spokrewniony pod względem technologicznym. Płytę podłogową od początku dzieli z Serią 3. Pierwowzorem X3 był prototyp o tej samej nazwie z 2002 roku zaprojektowany przez Chrisa Bangle’a, ówczesnego szefa stylistów BMW. W 2006 roku X3 został poddany modernizacji. W 2005 roku X3 zdobył nagrodę dla najlepszego SUV-a w kanadyjskiej edycji plebiscytu na Samochód Roku. Od 2017 roku dostępna jest trzecia generacja X3. Do tej pory sprzedano ponad 1,5 egzemplarzy modelu.

czytaj więcej
Powagosław

Najbardziej muskularny, ale i najbardziej harmonijnie skomponowany ze wszystkich dotychczasowych X3. A jego rozmiary? Jeśli 15 lat temu myślałeś o X5, dziś X3 oferuje jeszcze więcej.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Ktokolwiek w BMW czuwa nad ewolucją X3 powinien pisać scenariusze seriali Netflixa. Dawkowanie emocji – level expert. X3 był brzydki, potem wyładniał, a teraz to naprawdę klasa. I pamiętajmy, że niektórzy robią to samo, tylko w odwrotnej kolejności.

 

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2979 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 272 KM (200 kW) przy 6650 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 315 Nm przy 2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Robert
BMW X3 E83
SUV 3.0 i 272KM 200kW
Chyba jeden z ostatnich samochodów, które bezawaryjnie pokonują setki tysięcy km. Swój egzemplarz kupiłem przy przebiegu ok 130 tys aktualnie ma 250 tys przez 7 lat użytkowania zrobiłem jakieś 120 tys. Nigdy mnie nie zawiódł nawet w trudnych zimowych warunkach. Może regularny serwis był tego powodem. Fakt jest taki że nigdy nic dodatkowego nie wyskoczyło. Tylko wymiany serwisowe olejów, filtrów, klocki itp. Po prostu twarda i niezawodna maszyna. Aż się obawiam kolejnego zakupu bo porównując obecne samochody do takich nieśmiertelnych jak BMW E83 mam duże wątpliwości. Dodam że mój egzemplarz to wersja amerykańska z automatyczną skrzynią biegów. Zaraz po zakupie już ponad 10 letniego egzemplarza w serwisie przekazano mi że do rozrządu nie zagląda się do około 450 tys km to mówi samo za siebie.
4,3
~kinzo
BMW X3 E83
SUV 3.0 i 272KM 200kW
Moja E83 3.0si, 272km na 6-biegowym automacie w pełnym M-Pakiecie, w Krakowie po mieście gdzie się jeździ ze średnią prędkością 70-90 km/h (w przeciwieństwie do Wawy 90-120 km/h) spalanie przy normalnej jeździe bez bez sensownego świrowania gazem (trudno się oprzeć jak się wkręca tak idealnie...) łyka średnio według komputera ok. 13,6l, trasa ok. 11l, paradoksalnie najbardziej usportowiona wersja (3.0sd to inna bajka diesel z turbinkami, nie umywa się do benzyny 3.0si) jest naprawdę jak na swoje osiągi oszczędna (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
Średnie spalanie dla BMW X3 E83 3.0 i 272KM 200kW 2006-2010
12,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,4
BMW X3 E83
SUV 3.0 i 272KM 200kW
Moja E83 3.0si, 272km na 6-biegowym automacie w pełnym M-Pakiecie, w Krakowie po mieście gdzie się jeździ ze średnią prędkością 70-90 km/h (w przeciwieństwie do Wawy 90-120 km/h) spalanie przy normalnej jeździe bez bez sensownego świrowania gazem (trudno się oprzeć jak się wkręca tak idealnie...) łyka średnio według komputera ok. 13,6l, trasa ok. 11l, paradoksalnie najbardziej usportowiona wersja (3.0sd to inna bajka diesel z turbinkami, nie umywa się do benzyny 3.0si) jest naprawdę jak na swoje osiągi oszczędna (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
14,4
BMW X3 E83
SUV 3.0 i 272KM 200kW
Moja E83 3.0si, 272km na 6-biegowym automacie w pełnym M-Pakiecie, w Krakowie po mieście gdzie się jeździ ze średnią prędkością 70-90 km/h (w przeciwieństwie do Wawy 90-120 km/h) spalanie przy normalnej jeździe bez bez sensownego świrowania gazem (trudno się oprzeć jak się wkręca tak idealnie...) łyka średnio według komputera ok. 13,6l, trasa ok. 11l, paradoksalnie najbardziej usportowiona wersja (3.0sd to inna bajka diesel z turbinkami, nie umywa się do benzyny 3.0si) jest naprawdę jak na swoje osiągi oszczędna (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
13,0
BMW X3 E83
SUV 3.0 i 272KM 200kW
Witam serdecznie, auto z tym silnikiem jest bardzo dynamiczne, miałem x3 ze słabszym silnikiem 3l 231 km, spalało tyle samo ale było dużo wolniejsze. Auto przy prędkości średniej w trasie 100-130km/h na odległości 800km spaliło 10,9l i to nie jest spalanie z komputera tylko wyliczone spalanie z tankowania. Pozdrawiam i polecam te silniki ! są super (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
BMW X3 E83