Szukaj

Informacje o BMW X3 E83 2.0 i 150KM 110kW 2003-2010

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy crossover SUV (segment I; grupa premium) produkowany od 2003 roku. W ofercie BMW zajął miejsce obok większego modelu X5, z którym jest zresztą spokrewniony pod względem technologicznym. Płytę podłogową od początku dzieli z Serią 3. Pierwowzorem X3 był prototyp o tej samej nazwie z 2002 roku zaprojektowany przez Chrisa Bangle’a, ówczesnego szefa stylistów BMW. W 2006 roku X3 został poddany modernizacji. W 2005 roku X3 zdobył nagrodę dla najlepszego SUV-a w kanadyjskiej edycji plebiscytu na Samochód Roku. Od 2017 roku dostępna jest trzecia generacja X3. Do tej pory sprzedano ponad 1,5 egzemplarzy modelu.

czytaj więcej
Powagosław

Najbardziej muskularny, ale i najbardziej harmonijnie skomponowany ze wszystkich dotychczasowych X3. A jego rozmiary? Jeśli 15 lat temu myślałeś o X5, dziś X3 oferuje jeszcze więcej.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Ktokolwiek w BMW czuwa nad ewolucją X3 powinien pisać scenariusze seriali Netflixa. Dawkowanie emocji – level expert. X3 był brzydki, potem wyładniał, a teraz to naprawdę klasa. I pamiętajmy, że niektórzy robią to samo, tylko w odwrotnej kolejności.

 

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 38% / przeciw: 62%

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,4
~1234
BMW X3 E83
SUV 2.0 i 150KM 110kW
Auto posiadam niecały rok zakup jako pierwszy samochód i największy strzał w kolano jaki wykonałem. Ze względu na mniejsze spalanie wziąłem 2 litrową benzynę po lifcie (aluminiowy blok) i po dwóch miesiącach od zakupu (auto kupione za niemałe pieniądze z przebiegiem 190 tys) okazało się że bierze 1,5 litra na 1000 km olej w płynie chłodniczym i majonez w misce. Moja decyzja remont silnika za całość zapłaciłem ponad 12 tysięcy (głowica pierścieniowanie szlifowanie wału itp) szukanie serwisu który by się tego podjął też trwało po oddaniu samochodu nie było miesiąca kiedy coś by się w tym cholerstwie nie psuło a to xdrive wariował a to czujnik korby i co chwila auto uziemione. Samochód na trasę to bajka pomimo najmniejszego silnika bazowego da radę przycisnąć i jest czym jechać robiłem nim 600 km trasę i +za komfort natomiast jeśli chodzi o awaryjność to porażka kto by pomyślał żeby auto przed 200 k przebiegu wymagało remontu. Dodatkowo ceny części też nie są tanie nie chodzi już o silnik a nawet wymiana głupiego przegubu jest kilkarazy droższa niż w aucie innej marki tj ford renault. Jak pisałem wyżej auto było kupione przeze mnie jako pierwszy wóz lecz koszty mnie przerosły jako że nie posiadam pracy. samochód zdecydowanie dla osób które lubią wyrzucać pieniądze w błoto lub mają ich za dużo ;))
3,4
~1234
BMW X3 E83
SUV 2.0 i 150KM 110kW
Auto posiadam niecały rok zakup jako pierwszy samochód i największy strzał w kolano jaki wykonałem. Ze względu na mniejsze spalanie wziąłem 2 litrową benzynę po lifcie (aluminiowy blok) i po dwóch miesiącach od zakupu (auto kupione za niemałe pieniądze z przebiegiem 190 tys) okazało się że bierze 1,5 litra na 1000 km olej w płynie chłodniczym i majonez w misce. Moja decyzja remont silnika za całość zapłaciłem ponad 12 tysięcy (głowica pierścieniowanie szlifowanie wału itp) szukanie serwisu który by się tego podjął też trwało po oddaniu samochodu nie było miesiąca kiedy coś by się w tym cholerstwie nie psuło a to xdrive wariował a to czujnik korby i co chwila auto uziemione. Samochód na trasę to bajka pomimo najmniejszego silnika bazowego da radę przycisnąć i jest czym jechać robiłem nim 600 km trasę i +za komfort natomiast jeśli chodzi o awaryjność to porażka kto by pomyślał żeby auto przed 200 k przebiegu wymagało remontu. Dodatkowo ceny części też nie są tanie nie chodzi już o silnik a nawet wymiana głupiego przegubu jest kilkarazy droższa niż w aucie innej marki tj ford renault. Jak pisałem wyżej auto było kupione przeze mnie jako pierwszy wóz lecz koszty mnie przerosły jako że nie posiadam pracy. samochód zdecydowanie dla osób które lubią wyrzucać pieniądze w błoto lub mają ich za dużo ;))
3,6
~Mirek
BMW X3 E83
SUV 2.0 i 150KM 110kW
Auto prowadzi się topornie. Mały zakres reg. kierownicy (mogła by być niżej i bliżej) Mało precyzyjna skrzynia biegów (biegi wchodzą nie precyzyjnie i są szarpnięcia przy zmianie) Dosyć sztywne zawieszenie (na szczęście dosyć wygodne fotele) Częste problemy z silnikiem (falowanie obrotów, pobieranie oleju, za słaby jak do tego auta) Jakość materiałów w normie (nic nie trzeszczy) Niewielkie problemy elektryczne (przepalające się żarówki, tylne ledy/ trzeba kupić lampy) Dosyć drogie części
BMW X3 E83