Szukaj

Informacje o BMW X3 E83

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy crossover SUV (segment I; grupa premium) produkowany od 2003 roku. W ofercie BMW zajął miejsce obok większego modelu X5, z którym jest zresztą spokrewniony pod względem technologicznym. Płytę podłogową od początku dzieli z Serią 3. Pierwowzorem X3 był prototyp o tej samej nazwie z 2002 roku zaprojektowany przez Chrisa Bangle’a, ówczesnego szefa stylistów BMW. W 2006 roku X3 został poddany modernizacji. W 2005 roku X3 zdobył nagrodę dla najlepszego SUV-a w kanadyjskiej edycji plebiscytu na Samochód Roku. Od 2017 roku dostępna jest trzecia generacja X3. Do tej pory sprzedano ponad 1,5 egzemplarzy modelu.

czytaj więcej
Powagosław

Najbardziej muskularny, ale i najbardziej harmonijnie skomponowany ze wszystkich dotychczasowych X3. A jego rozmiary? Jeśli 15 lat temu myślałeś o X5, dziś X3 oferuje jeszcze więcej.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Ktokolwiek w BMW czuwa nad ewolucją X3 powinien pisać scenariusze seriali Netflixa. Dawkowanie emocji – level expert. X3 był brzydki, potem wyładniał, a teraz to naprawdę klasa. I pamiętajmy, że niektórzy robią to samo, tylko w odwrotnej kolejności.

 

~Luzacjusz

Oceny BMW X3 E83

Liczba ocen: 123
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,4
~1234
BMW X3 E83
SUV 2.0 i 150KM 110kW
Auto posiadam niecały rok zakup jako pierwszy samochód i największy strzał w kolano jaki wykonałem. Ze względu na mniejsze spalanie wziąłem 2 litrową benzynę po lifcie (aluminiowy blok) i po dwóch miesiącach od zakupu (auto kupione za niemałe pieniądze z przebiegiem 190 tys) okazało się że bierze 1,5 litra na 1000 km olej w płynie chłodniczym i majonez w misce. Moja decyzja remont silnika za całość zapłaciłem ponad 12 tysięcy (głowica pierścieniowanie szlifowanie wału itp) szukanie serwisu który by się tego podjął też trwało po oddaniu samochodu nie było miesiąca kiedy coś by się w tym cholerstwie nie psuło a to xdrive wariował a to czujnik korby i co chwila auto uziemione. Samochód na trasę to bajka pomimo najmniejszego silnika bazowego da radę przycisnąć i jest czym jechać robiłem nim 600 km trasę i +za komfort natomiast jeśli chodzi o awaryjność to porażka kto by pomyślał żeby auto przed 200 k przebiegu wymagało remontu. Dodatkowo ceny części też nie są tanie nie chodzi już o silnik a nawet wymiana głupiego przegubu jest kilkarazy droższa niż w aucie innej marki tj ford renault. Jak pisałem wyżej auto było kupione przeze mnie jako pierwszy wóz lecz koszty mnie przerosły jako że nie posiadam pracy. samochód zdecydowanie dla osób które lubią wyrzucać pieniądze w błoto lub mają ich za dużo ;))
3,4
~1234
BMW X3 E83
SUV 2.0 i 150KM 110kW
Auto posiadam niecały rok zakup jako pierwszy samochód i największy strzał w kolano jaki wykonałem. Ze względu na mniejsze spalanie wziąłem 2 litrową benzynę po lifcie (aluminiowy blok) i po dwóch miesiącach od zakupu (auto kupione za niemałe pieniądze z przebiegiem 190 tys) okazało się że bierze 1,5 litra na 1000 km olej w płynie chłodniczym i majonez w misce. Moja decyzja remont silnika za całość zapłaciłem ponad 12 tysięcy (głowica pierścieniowanie szlifowanie wału itp) szukanie serwisu który by się tego podjął też trwało po oddaniu samochodu nie było miesiąca kiedy coś by się w tym cholerstwie nie psuło a to xdrive wariował a to czujnik korby i co chwila auto uziemione. Samochód na trasę to bajka pomimo najmniejszego silnika bazowego da radę przycisnąć i jest czym jechać robiłem nim 600 km trasę i +za komfort natomiast jeśli chodzi o awaryjność to porażka kto by pomyślał żeby auto przed 200 k przebiegu wymagało remontu. Dodatkowo ceny części też nie są tanie nie chodzi już o silnik a nawet wymiana głupiego przegubu jest kilkarazy droższa niż w aucie innej marki tj ford renault. Jak pisałem wyżej auto było kupione przeze mnie jako pierwszy wóz lecz koszty mnie przerosły jako że nie posiadam pracy. samochód zdecydowanie dla osób które lubią wyrzucać pieniądze w błoto lub mają ich za dużo ;))
3,6
~Kołatka
BMW X3 E83
SUV 2.0d 150KM 110kW
Hmmm mam mieszane uczucia, Powiem tak kupiłem samochód przy przebiegu 150 tys. Bardzo zadbany egzlemplarz, chciałem zobaczyć czym jest BMW, I z czym się to je. Teraz mogę powiedzieć. Przez dwa lata nie dokładałem nic oprócz płynów i filtrów po 2 latach auto zaczęło się sypać, koło dwumasowe , napęd xdrive , koło pasowe z osprzętem, sterownik świec wymieniałem już z 3 razy po 180000 zaczęły przeciekać wtryski auto bardzo kosztowne w eksploatacji, kwoty poważniejszych napraw idą w tysiącach, auto specjalnej troski, o które trzeba dbać jak o kobietę, na pewno nie jest to auto które gwarantuje niezawodność przynajmniej z tym silnikiem, I raczej średnio nadaję się do codziennego użytku np. do pracy. Bardziej na dłuższe trasy. Wiadome auto ma swoje lata i wszystko się zużywa Jednak auto sprawia mega frajdę z jazdy, jedzie się bardzo pewnie i czuć bezpieczeństwo w zimie poezja, dzięki xdrive, układ jest mega bezpośredni i precyzyjny, komfort jazdy na wysokim poziomie. I można się uzależnić bmw ma to coś, że nie chce się z niego wysiadać tylko jechać dalej, Idealnie sprawdza się jako auto rodzinne i praktycznie do wszystkiego. Spalanie według mnie niskie jak na taką masę około 6,5/7/8 litrów Jednak tak jak mówię, trzeba mieć świadomość dużych kosztów związanych z eksploatacją 10 tys zł zapasu na naprawy to takie minimum. Ogólnie 2 raz kupił bym bmw I x3 ale jednak raczej nie z tym silnikiem.

Raporty spalania BMW X3 E83

Liczba raportów: 192
Średnie spalanie dla BMW X3 E83
10,4 – 15,3
l/100 km
8,0 – 9,8
l/100 km
11,5 – 14,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,1
BMW X3 E83
SUV 3.0 sd 286KM 210kW
Silnik rewelacja, ale zużycie paliwa już takie nie jest. To nie jest auto do dużego miasta. Minimalne spalanie w jeździe mieszanej to 11,5-12 litrów i nie ma przebacz. Nawet jak na trasie zrobisz dużą oszczędność to miasto srogo ci to wynagrodzi. Wrocław - jazda stop & go - jak skasowałem wskazania to od nowa mi na odcinku 6 kilometrów zima pokazało 17,6 litrów, a gaz ledwo co muskałem. Auto ma apetyt, w mieście wiadomo, ze zawsze musi swoje wypić. napęd na 4 koła, masa i 6 cylindrów to nie TDI w Passacie. Na trasie jest zdecydowanie lepiej, o ile nie wyprzedzasz i nie szarżujesz, wtedy normalna trasę zrobisz w granicach 8.5-9.5 litra, Wniosek? Masz dziurę w kieszenie, dwa razy sie zastanów, ja słuchałem zanim kupiłem opowieści, że to ekonomiczny silnik. Może tak jest, ale w swojej klasie. To jest 6 cylindrów i 286 koni, to na wodę nie pojedzie, to trzeba karmić. Niektórzy tutaj śmieszne wartości podają, ale jak to Polaki, fantazja i fantazja, albo pisza zeby kupujacych nie straszyć. Skrzynia auto nie wiem czemu mi tu manual pokazuje.
14,0
BMW X3 E83
SUV 2.5 i 192KM 141kW
Wcale takie nie jest oszczedne jak niektorzy bzdury pisza. Srednie spalanie wychodzi miedzy 16 a 19 a potrafi jak sie podepta ponad 20 na 100 spalic. Najmniej udalo mi sie zejsc przy trasie mieszanej miedzy 100/130km/h to 12 litrow. Co tu sie spodziewac jesli jest staly naped na 4 buty i auto wazy prawie 1900kg bez kierowcy. Jezdze czesto z dzieckiem wiec nie deptam to moje spalanie powinno byc spokojnie na poziomie 12ltr w miescie a jest 16 ponad. Korekty paliwowe sa wporzadku. Juz sie pogodzilem z tym ze w focusie 1.6 spalanie mialem maks 9ltr a tu taki przeskok. Ale jakosc jazdy o niebo lepsza. Takze nie sluchajcie jak ktos gada ze niskie spalanie bo to nie prawda.
15,2
BMW X3 E83
SUV 3.0 i 231KM 170kW
Jak czytam te bajki, że to auto pali ludziom 10l/100km LPG to zastanawiam się kto jest bardziej naiwny: Ten kto to wypisuje czy ten kto w to wierzy? Mam auto ze sprawdzonym przebiegiem 180 000 i sam zakładałem instalację BRC z górnej półki. Auto na trasie jadąc do 130 km/h spaliło mi najmniej 12,5 l/100km. Za to najwięcej po mieście w korkach z klimatyzacją na pełnych obrotach... 18l/100km. W cyklu mieszanym spalanie wychodzi mi około 15,5 l/100km zmieniając biegi przy 3000or/min i sporadycznie wyprzedzając. Uważam to i tak za bardzo doby wynik - oferowana w zamian moc jest na przyzwoitym poziomie. Jeżeli ktoś szuka jednak czegoś co pali 11l lpg / 100km musi się rozejrzeć za czymś innym.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 11
4,8
BMW X3 E83
SUV 3.0 i 231KM 170kW
instalacja: BRC
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Przejechałem około 30 tys. km. Spalanie wyższe niż pokazuje komputer "benzynowy" o około 3-4 litry, ale to normalne, bo w każdej instalacji gazowej jest te około 20 % więcej zużycia gazu niż benzyny; Na razie żadnych problemów. Oczywiście start automat benzyna, co jakiś czas przejazd benzynowy, ot chociażby dojazd po wyczerpaniu zbiornika (ja mam zbiornik w kole zapasowym na...
5,0
BMW X3 E83
SUV 2.5 i 192KM 141kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Instalacja BRC SQ P&D. Zamontowana przed trzema laty. Przejechane na LPG obecnie ok 80 tys.km. Wszytko jest od nowości takie samo. Nic poza filtrami nie wymieniałem. Spalanie ok 15% większe w porównaniu z Pb, daje duże oszczędności. Jak sobie policzyłem to już prawie trzykrotnie montaż się zwrócił. Co do mocy silnika, pozostała bez zmian. Nie ma żadnych spadków, a...
5,0
BMW X3 E83
SUV 3.0 i 231KM 170kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 230 tys. km
użytkowana przez: 43 tys. km
Instalacja BRC SQ P&D. Przebieg do teraz na lpg 43 tys.km. Dwa przeglądy, obejmujące wymianę filtrów, sprawdzenie ustawień. Spalanie w granicach 13-14l/100km, także niewiele więcej niż Pb, ale za to dużo taniej. Koszt montażu szybko się zwraca.
BMW X3 E83