Kompaktowy crossover SUV (segment I, grupa premium) o nadwoziu coupe (BMW klasyfikuje ten model jako „crossover coupe”) produkowany od 2017 roku. Jego koncepcyjnym pierwowzorem był prototyp o nazwie Concept X2 zaprezentowany w 2016 roku. Samochód jest blisko spokrewniony z modelem X1 – stylistycznie i konstrukcyjnie; charakteryzuje się również podobnymi wymiarami. Zbudowano go na tej samej płycie podłogowej – BMW UKL2 Platform (dzieli ją również z Mini Countrymanem). Projektantem X2 jest były szef designu w BMW, Karim Habib.
BMW X2 ma podobne wymiary do modelu z którym jest blisko spokrewnione czyli X1 - mierzy 4360 mm długości, 1824 mm szerokości i 1526 mm wysokości. Rozstaw osi to 2670 mm, identyczny jak w X1. W porównaniu z krewniakiem, X2 jest krótsze o 79 mm i niższe o 72 mm. Sylwetka nawiązuje do samochodów typu coupe. Prześwit BMW X2 wynosi 182 mm, a z opcjonalnymi systemem Dynamic Dumper Control (DDC) oraz zawieszeniem M będzie można go dodatkowo obniżyć o 10 mm. Bagażnik oferuje 470 l pojemności.
TAK(100%)
Nawet na mocno obsadzonym rynku SUV-ów coś jeszcze może nas zaskoczyć. X2 otrzymał znacznie bardziej dramatyczne oblicze od X1, jest bardziej muskularny i widowiskowy. Design a la coupe naprawdę zjawiskowy.
~PowagosławŚwiat dostał właśnie nowego SUV-a. Kolejnego. Kolejnego wśród wielu, których jest coraz więcej. Wytłumaczę to za BMW: Po co kupować X1, skoro można mieć ładniejsze auto? Dużo ładniejsze
~Luzacjusz