Szukaj

Informacje o BMW X1 E84 Crossover

Lata produkcji: 2009 – 2012
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2009-2015. X1 uzupełnił gamę sportowo-użytkowych aut BMW, jako najmniejszy w ofercie marki w tym segmencie. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp o tej samej nazwie z 2008 roku. Jego projektantem, podobnie jak wersji produkcyjnej był Richard Kim. Stylistycznie X1 nawiązywał do większego X3, natomiast pod względem konstrukcyjnym był spokrewniony z Serią 3 piątej generacji (ta sama płyta podłogowa). W 2012 i 2014 roku X1 przechodził dwie modernizacje.

czytaj więcej
Powagosław
Bardzo udana metamorfoza: X1 dojrzał, spoważniał i nabrał słusznych kształtów. Duże prawdopodobieństwo, że sprzeda się jeszcze lepiej niż w pierwszej generacji. Nawet pomimo mało atrakcyjnego wnętrza. ~Powagosław
Luzacjusz
Obecna epoka w motoryzacji bÄ™dzie zapamiÄ™tana jako epoka samochodów, które „same nie wiedzÄ…, czym wÅ‚aÅ›ciwie sÄ…”. X1 jest jednym z nich. Z każdÄ… zmianÄ… wyglÄ…da lepiej, ale mój stosunek do niego ujmÄ™ w ten sposób: gdybym chciaÅ‚ SUV-a, kupiÅ‚bym sobie SUV-a. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Åšrednica zawracania 10,9 m
Promień skrętu 5,45 m
Długość 4454 mm
Szerokość 1798 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2044 mm
Wysokość 1545 mm
Wysokość z anteną 1573 mm
Rozstaw osi 2760 mm
Rozstaw kół - przód 1500 mm
Rozstaw kół - tył 1529 mm
Zwis przedni 791 mm
Zwis tylny 903 mm
Prześwit 179 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1048 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 1008 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1439 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1443 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1350 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 420 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~WojtekS2008
BMW X1 E84
Crossover xDrive20d 177KM 130kW
Samochód użytkowany jako drugi w rodzinie. Będę pisał o dobrych właściwościach jezdnych ale po przesiadce z serii 3, mimo wszystko brakuje kontaktu z drogą. Samochód stosunkowo drogi, dobrze wyposażony, całkiem dynamiczny i zarazem dający poczucie prestiżu (bogata wersja). Jednak kiedy przejedziemy obok X3 lub X5, czegoś brakuje :) Zacznę od plusów, silnik bardzo dobry, miałem go wcześniej w serii 3, wtedy przy 230tys zaślepienie klap wirowych, droga wymiana rozrządu i sprzęgło (bez dwumasa). Awarii nie odnotowałem. Tutaj zapala i daje co potrafi :) Skrzynia bardzo dobrze się sprawdza. Zapewne będę kontynuował przygodę z automatami. Napęd, cóż można artykuły pisać, nie mam zamiaru przepychać się czy Quatro jest lepsze czy też nie. Odnoszę wrażenie że w Xdrive chodzi o coś innego, o możliwość przejechania w ciężkich warunkach z zachowaniem emocji i tego co dawał napęd na tył. I to im wyszło doskonale. Różne próby wyprowadzenia z toru przy sterowaniu gazem, samochód załatwia napędem. Kontrola włącza się dopiero kiedy używamy hamulca. Efekt, pojawia się uśmiech na ustach ale samochód reaguje na tyle szybko że zanim zaczniemy się bać już jest po wszystkim. To w nim lubię. Minusy, rozumiem oszczędności ale oczekiwałem lepszego wyciszenia oraz gdy naciskam deskę rozdzielczą ręką, coś skrzypi (na szczęście podczas jazdy nie występuje ale to dopiero 100tys). W nieco starszej serii 3 z dwukrotnie większym przebiegiem nawet nie pomyślałem że takie coś może wystąpić. Ogólnie fajny samochód, drogi ale napędy dużo rekompensują. Polecam przymierzyć się dobrze przed zakupem bo to niewielkie auto.
4,3
~esc17
BMW X1 E84
Crossover xDrive20d 177KM 130kW
Przesiadłem się z Forda Kugi MK1 i powiem szczerze, że te dwa samochody dzieli przepaść. Oczywiście, Kuga nie jest samochodem złym (oceniłem go bardzo pozytywnie na autocentrum) ale jeżeli chodzi o porównanie z BMW X1, to nawet nie ma o czym mówić. Mimo, że X1 na pierwszy rzut oka wydaje się zdecydowanie mniejsza, to oferuje więcej miejsca w środku (X1 jest oparta na płycie podłogowej z trójki, a Kuga na Focusie) niż w przypadku wcześniej użytkowanej Kugi. Ogólnie samochód bardzo na plus, oczywiście nie jest to nowe X7 wypchane luksusem ale komfort podczas jazdy jak na ten segment jest bezkonkurencyjny. W środku jest stosunkowo cicho, auto jest bardzo dynamiczne i wciskanie pedału w podłogę zawsze sprawi, że pod nosem się trochę uśmiechniemy. Koszty utrzymania wcale nie są ogromne, a bezawaryjność jest bez zarzutu. X1 jak na swoją moc jest oszczędna. Niestety nie obyło się bez kilku wpadek, m.in. chodzi o awarie układu elektrycznego i innych drobiazgów. Największą głupotą było podzielenie Bluetooth na dwie opcje podczas konfiguracji 1. odbieranie telefonów, 2. odbieranie telefonów + przesył muzyki i warto na to zwrócić uwagę podczas zakupu, jeżeli wam na tym zależy.
4,4
~---
BMW X1 E84
Crossover xDrive23d 204KM 150kW
Auto użytkuję ok 5 lat, i wg mnie jest to taki złoty środek, sprawdzi się w każdych warunkach (z takim założeniem go kupowałem i się nie zawiodłem). Wygodne w trasie, zwinne w mieście - nie jest ogromne więc łatwo zaparkować, dobra jest też widoczność. Dodatkowo jak w zimie trzeba jechać w góry, nie trzeba się martwić, napęd radzi sobie świetnie i jazda po śniegu to sama przyjemność, można też zjechać z drogi i puki prześwit i opony pozwolą będziemy jechać. Najlepiej użytkować w dwie osoby, gdyż z tyłu miejsca nie ma za wiele, zwłaszcza jak kierowca musi daleko odsunąć fotel. Natomiast po położeniu tylnej kanapy miejsca jest tyle co w średnim kombi. Dodatkowo może ciągnąć 2T przyczepę :)
Åšrednie spalanie dla BMW X1 E84 Crossover
9,7 – 11,2
l/100 km
5,4 – 10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
BMW X1 E84
Crossover sDrive18d 143KM 105kW
O ile można nim jeździć bardzo oszczędnie (dwu litrowy diesel BMW to bardzo fajny motor w stosunku osiągi-spalanie) i moja kobieta potrafi na pełnym baku przejechać ponad 1000 km, o tyle mi nigdy się nie udało zejść ze średnim spalaniem poniżej 6,8 l/100km nieważne jak bardzo próbowałem. Jeżdżę raczej dynamicznie, nie patrzę na wskazania spalania ale też nie piłuję silnika. Lubię podciągnąć czasem do 2,5-3 tysięcy obrotów żeby zachować wyższą dynamikę. Mimo wszystko wydaje mi się, że autko mogłoby spokojnie spalić 0,5 litra mniej przy moim stylu jazdy, wspomnianym 118d jeździłem bardziej agresywnie a palił 6,2 l/100km.
11,5
BMW X1 E84
Crossover xDrive20i 184KM 135kW
Trasa A4 Kraków-Rzeszów, 130-140km/h wychodzi ok 10,5l (Z dystrybutora). Trasa podmiejska z prędkościami do 100km/h około 10l, można zejść do około 9 jak nie ma korków. Jazda po mieście to już słabo i spalanie ok 14,5l wychodzi
9,7
BMW X1 E84
Crossover xDrive23d 204KM 150kW
Przy prędkości 120 km/h samochód schodzi do 7 l/100km, przy wyższych prędkościach na trasie spali ok. 8-8,5l. W mieście przy delikatnej jeździe spala 9 litrów, przy normlanej jeździe spala bliżej 10l.

Usterki BMW X1 E84

Liczba wpisów: 3
BMW X1 E84 Crossover