Szukaj

Informacje o BMW Seria 7 E38 725 tds 143KM 105kW 1996-1998

Lata produkcji: 1996 – 1998
Segment: Auta luksusowe
Luksusowa limuzyna klasyfikowana w topowym segmencie F, flagowy model BMW, produkowany od 1977 roku. Poprzednikiem Serii 7 był model E3. Spokrewniona technicznie z nim była zresztą pierwsza generacja „siódemki”. Samochód okazał się komercyjnym sukcesem, nie tylko w Europie, ale i w USA – wyprodukowano go w liczbie prawie 300 tys. egzemplarzy. Kolejne ugruntowały pozycję BMW w tym segmencie. Seria 7 jest dla niemieckiej marki modelem, który jako pierwszy prezentuje jej nowe rozwiązania techniczne – później są one wykorzystywane w mniejszych autach BMW. Od 2015 roku oferowana jest szósta generacja modelu, nazwana G11 oraz G12 (wersja przedłużona).
czytaj więcej
Powagosław
Jak to „wygląda jak poprzednia generacja”? G11 jest smuklejszy, zgrabniejszy i bardziej elegancki. Dużo dynamiki dały mu nieco bardziej kanciaste kształty. Jako limuzyna – wzorzec. ~Powagosław
Luzacjusz
Wiedzieliście, że ten samochód może w środku pachnieć tak, jak zażyczy sobie jego właściciel? To ja poproszę, żeby u mnie w domu pachniało jak w BMW. A co ja sądzę o Serii 7? Cóż, żeby wygrać z Mercedesem widocznie trzeba się do niego upodobnić. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 1998 roku
Pojemność skokowa 2497 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie + Całokształt

Wady

- Silnik - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla BMW Seria 7 E38 725 tds 143KM 105kW 1996-1998
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
BMW Seria 7 E38
Sedan 725 tds 143KM 105kW
Jak na taki kawał fury jest zdecydowanie dobrze. Części wręcz śmiesznie tanie, długo wytrzymują. Zużycie paliwa jak w dużo mniejszych kompaktach typu VW Polo. Naprawdę nie ma do czego się przyczepić jeśli chodzi o koszty utrzymania. Spala ok. 7l w trasie (zależy od prędkości, ekonomizer dość dobrze się tutaj sprawdza). Po mieście maksymalnie spaliłem 12l jeżdżąc bardzo dynamicznie. Standardem jest ok. 9l przy jeździe bez szaleństw, ale też nie powodując frustracji jak starszy pan w Skodzie Fabii czy Chevrolecie Sparku.
8,7
BMW Seria 7 E38
Sedan 725 tds 143KM 105kW
Śmigam "siemiorką"( uwielbiam te określenie ruskich strażników na granicy) 4 miesiące, przejechałem 6,5 tys. Bałem się, że automat z 2,5 tds to będzie kosmos jeśli chodzi o spalanie więc ciężko mi było uwierzyć w zapewnienia poprzedniego właściciela, że "nie jest tak źle". Źle nie jest, ale jak rozmawiam z innymi użytkownikami tego typu aut i czytam komentarze, to jednak jest całkiem dobrze. Do ludzi, którzy krzyczą, że w automacie się nie da takich osiągów zrobić, mówię serdeczne da się, jestem pewien bo miałem problem z pływakiem i mając 70 litrów w baku przejechałem ok.1000km (w 80% na trasie), po czym mi zgasł. Niestety teraz gdy jest zimny, to rano spalanie skacze, dlatego dobrze tankować za 3zł/l u naszych wschodnich sąsiadów!
10,3
BMW Seria 7 E38
Sedan 725 tds 143KM 105kW
Osobiście przejechałem e38 z silnikiem tds prawie 70 tys km z czego 10 tys lawetam.in Chorwacja dwa lata temu potem Albania rok temu i maski nie otwieram poza wymianami płynów eksploatacyjnych . może nie jest to ekonomiczne auto ale bardzo wygodne a pajace w rurkach którzy nie potrafią eksploatować diesla proponuję passerati 1.9 d bo nawet tds może zrobić im krzywdę

Usterki BMW Seria 7 E38

Liczba wpisów: 5
Bardzo trudny rozruch na zimnym
  • BMW Seria 7 E38 740 i B40/1 286KM 210kW 1994-1995
  • silnik
Po dłuższym postoju nie chce się uruchomić ,rozrusznik kręci ale nie uruchamia się pompa i prawdopodobnie nie ma iskry na świecach ale odkryłem ,że należy włączyć zapłon (poz 2) na ok. 10min , po tym czasie bez problemu odpala . Nawet jak po tych 10 minutach przekręcę kluczyk na poz 1 i z powrotem na poz. 2 to też odpali. Jak odpali wszystko pracuje prawidłowo a komputer pokazuje "CHECK KONTROL OK" Jeżeli chodzi o świecące kontrolki to w tej chwili świeci się cały czas AIRBAG i żółty trójkąt z wykrzyknikiem. Nadmieniam ,że podmieniałem czujnik położenia wału korb. czujnik wałka rozrządu i czujnik temperatury silnika ten współpracujący z komputerem i nic to nie pomogło. Czekam na podpowiedzi fachowe, może ktoś spotkał się z takim problemem Wszystko to dotyczy BMW E38 M62 4,4L 1998r (przed liftem.) Zimny - brak rozruchu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Gubi moc przy gwałtownym przyśpieszaniu
  • BMW Seria 7 E38 740 i B40/2 286KM 210kW 1995-2001
  • silnik
Przy dodaniu gazu (mocniejszym)i jeżdzie np pod górkę -lub przy wyprzedzaniu gwałtowne wciśnięcie gazu-auto szarpnie -straci moc i trzeba stanąć wyciągnąc kluczyk -włożyć i idzie dalej Prawdopodobnie przepłowomierz powietrza
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
na ciepłym ciężko zapala, piksele w liczniku uciekają ,czujniki abs psują się
  • BMW Seria 7 E38
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 8
wachacze dolne co 2 lata wymiana ,piksele w liczniku zanikają, silnik ciężko zapala na ciepłym silniku ,czujniki abs usterki ,podnośniki szyb prawa strona ,lewa, końcóki drążków co 3 lata,kluczk nie zawsze otwiera usterka ścieżki,
4 komentarze
BMW Seria 7 E38