Szukaj

Informacje o BMW Seria 7 E38 740 i B40/2 286KM 210kW 1995-2001

Lata produkcji: 1995 – 2001
Segment: Auta luksusowe
Luksusowa limuzyna klasyfikowana w topowym segmencie F, flagowy model BMW, produkowany od 1977 roku. Poprzednikiem Serii 7 był model E3. Spokrewniona technicznie z nim była zresztą pierwsza generacja „siódemki”. Samochód okazał się komercyjnym sukcesem, nie tylko w Europie, ale i w USA – wyprodukowano go w liczbie prawie 300 tys. egzemplarzy. Kolejne ugruntowały pozycję BMW w tym segmencie. Seria 7 jest dla niemieckiej marki modelem, który jako pierwszy prezentuje jej nowe rozwiązania techniczne – później są one wykorzystywane w mniejszych autach BMW. Od 2015 roku oferowana jest szósta generacja modelu, nazwana G11 oraz G12 (wersja przedłużona).
czytaj więcej
Powagosław
Jak to „wygląda jak poprzednia generacja”? G11 jest smuklejszy, zgrabniejszy i bardziej elegancki. Dużo dynamiki dały mu nieco bardziej kanciaste kształty. Jako limuzyna – wzorzec. ~Powagosław
Luzacjusz
Wiedzieliście, że ten samochód może w środku pachnieć tak, jak zażyczy sobie jego właściciel? To ja poproszę, żeby u mnie w domu pachniało jak w BMW. A co ja sądzę o Serii 7? Cóż, żeby wygrać z Mercedesem widocznie trzeba się do niego upodobnić. ~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2001 roku
Pojemność skokowa 4398 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 286 KM (210 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 440 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 92 x 82,7 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~Marko
BMW Seria 7 E38
Sedan 740 i B40/2 286KM 210kW
Bmw e38, 4.4 286(300) ps,220 tyś km- Witam wszystkich obecnych posiadaczy e38 oraz potencjalnych kupujących. Myslisz,zastanawiasz się warto kupować czy nie? drogie części, awarie? Zależy jak kto dba, mój egzemplarz wydawał się idealny a w ciągu 2 lat zainwestowałem w niego około 5 tysięcy zł. Auto nie miało poważnych awarii w sensie stop na środku drogi. Jeśli coś go bolało to powoli dawał o tym znać. Układ kierowniczy= reklama radość z jazdy w połączeniu z automatyczną skrzynią ZF oraz silnikiem 4.4 oznacza ,że kiedy chcemy mamy pod maską potwora którego wypuszczamy na wolność lub spokojnie sobie siedzi pod maską i wtedy mamy 2 oblicze auta czyli spokojną limuzynę. O wszystkie nawet drobne wymiany,naprawy trzeba dbać na czas a wtedy auto się odwdzięcza. Jest ich coraz mniej na drogach i jeśli zostaną tylko te w zadbanym stanie to e38= klasyk. Polecam auto, egzemplarz w średnim stanie będzie jezdzil i można go sobie powoli doinwestowywać.
4,7
~Piotr
BMW Seria 7 E38
Sedan 740 i B40/2 286KM 210kW
Samochód godny polecenia. Wszelkie opinie tutaj i na forach nie do końca są miarodajne. Auto wcale nie jest takie drogie w utrzymaniu - ceny są raczej normalne, no chyba, że porównujemy do Fiata Punto 1.2 W porównaniu do Audi A3 1.8T Tiptronic są porównywalne, a czasami nawet niższe. W porównaniu do Mondeo 2.2 TDCI MK3 są niższe zdecydowanie. Części jest pełno. Trzeba umieć szukać, że trafić na niższe ceny. Warto używać oryginałów, które czasem w ASO są tańsze niż allegro. Samochód śmiga rewelacyjnie, Jest bajeczny, szybki, zwinny nawet w mieście, piękny. Minusem jest oczywiście wiek. Lakier często ma swoje ryski, czy wgniotki, we wnętrzu czasem coś wymaga poprawy, ale są to drobiazgi. Lakier to także rzecz eksploatacyjna i ulega zuży**** Szukajcie aut bezwypadkowych, co w cale nie oznacza, że bez szpachli, po prostu pewnych, ze udokumentowaną historią. Ja taki znalazłem po jakimś czasie, pomalowałem, co mi się nie podobało i jeżdżę, leje paliwo i jeżdżę. Polecam wszystkim. Świętnie radzi sobie z LPG, jeśli założysz dobrą instalację. UWAGA! E38 nie kupisz za 10, ani 12 tys. w ładnym stanie technicznym. Będą zniszczone i po dzwonach. Minimum absolutne to 15 tys. zł i ceny te będą rosnąć, a nie spadać, bo te auta to już klasyki. Ważny jest stan wnętrza, skrzyni, silnika i bezwypadkowość, przynajmniej nie po dużych dzwonach i naprawiony profesjonalnie, poprawnie, a nie po łebkach, pomalowane uszczelki itd. ewidentnie robota handlarza. Są perełki, oczywiście znaleźć e38 bez odświeżonego lakieru czy szpachelki to prawie niemożliwe, bo auta jeżdżą i jak ktoś dba to odświeża, ale są bezwypadkowe i zadbane. Spalanie - nie ma co wierzyć, że pali w mieście 15l - LPG lekko 20, a benzyny 18. W trasie potrafi zejść poniżej 10, autostrada 12-14 LPG. Ogólnie, polecam, warto spróbować, JA ZOSTAJE Z NIĄ NA DŁUŻEJ! Inne, nawet nowe 7 nie dadzą tyle radości. W końcu to auto Bonda!
4,7
~Matimas
BMW Seria 7 E38
Sedan 740 i B40/2 286KM 210kW
Posaidam BMW 740 z silnikiem 4.4 286KM i moge powiedziec jedno- rewelaja. Bajeczny silnik z niesamowitymi osiagami, niezawodny no i ten dzwiek V8. Lepszej jakosci wykonania nie spotkalem, wyciszenie robi wrazenie bo czy jedziemy 50, 150 czy 250km/h to w srodku panuje cisza. Czesci nie sa specjalnie drogie,a w razie czego o zamienniki nie problem. Spalanie do zaakceptowania,adekwatne oczywiscie do osiagow. Poprzedni mialem japonca i czesci kosztowaly krocie w ASO a zamiennikow ze swieca szukac. Jest to moje pierwsze BMW i czuje ze przy tej marce juz zostane. Od kiedy mam BMW moge powiedziec ze sa zwykle auta i jest BMW:) Pozdrawiam szczesliwych posiadaczy
Średnie spalanie dla BMW Seria 7 E38 740 i B40/2 286KM 210kW 1995-2001
14,8
l/100 km
16,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,7
BMW Seria 7 E38
Sedan 740 i B40/2 286KM 210kW
Takie spalanie jak w przypadku aut z silnikami ok. 3 litry. Obecnie 100 km przejeżdżam za 30 zł a uśmiech z twarzy nie znika. Komfort, przyspieszenie, dostojność a przede wszystkim wzrok ludzi. Tym samochodem chce się jeździć. Eksploatacja auta (przy dbaniu o niego) to koszty średniej wielkości. Nie pożerają pensji średniej krajowej (a nawet niższej). Jeżdżę tym egzemplarzem 6 rok i cały czas ją uwielbiam. Nie gazujcie tego silnika w pierwszym lepszym warsztacie bo będą problemy. Fora są pełne informacji o dobrych warsztatach. Pozdrawiam i życzę banana na twarzy.
12,1
BMW Seria 7 E38
Sedan 740 i B40/2 286KM 210kW
samochód bardzo ekonomiczny komfortowy i ponadczasowy. Nie rozumiem ludzi zakładających instalację gazową bo po co?. Chcesz gaz to kup fiata uno lub seicento świetnie silniki spisują się z instalacjami gazowymi. Jeżeli już gaz to jest teraz 5 generacja fazy ciekłej i śmiało można zakładać. Zaraz usłyszę, że jest droga i odpowiem "co z tego" nie kupuje się do takiego auta instalacji gazowej, żeby oszczędzać od razu bo samochód jest limuzyną. Żałuję, że mój egzemplarz nie pali więcej bo lubię jak samochodu piją paliwo. Na shellu jest 100 oktanowa za 6zł za litr polecam tanie paliwo i dobre.
15,3
BMW Seria 7 E38
Sedan 740 i B40/2 286KM 210kW
Na benzynie w miare oszczednie po autostradach (120-160km/h) wychodzi 10,5L/100km. W miescie na benzynie przy spokojnej jezdzie ok 15. Na gazie.. trasa 11L, miasto mieszane z kawalkiem trasy (ok 25%) ale juz bez oszczedzania tylko raczej ostro :) 18L/100km, a zabawa na sniegu, bok za bokiem, grzanie sie przy wlaczonym silniku po godzine czy dwie.. 25L/100km. Silnik to M62B44, skrzynia tiptronic, rocznik 98, szerokie opony 235 i 255. Na serwisie nie oszczedzam, nie mam zadnych stozkow, strumienic, wydechow.. wszystko jest w ori (jesli chodzi o te rzeczy).

Usterki BMW Seria 7 E38

Liczba wpisów: 5
Bardzo trudny rozruch na zimnym
  • BMW Seria 7 E38 740 i B40/1 286KM 210kW 1994-1995
  • silnik
Po dłuższym postoju nie chce się uruchomić ,rozrusznik kręci ale nie uruchamia się pompa i prawdopodobnie nie ma iskry na świecach ale odkryłem ,że należy włączyć zapłon (poz 2) na ok. 10min , po tym czasie bez problemu odpala . Nawet jak po tych 10 minutach przekręcę kluczyk na poz 1 i z powrotem na poz. 2 to też odpali. Jak odpali wszystko pracuje prawidłowo a komputer pokazuje "CHECK KONTROL OK" Jeżeli chodzi o świecące kontrolki to w tej chwili świeci się cały czas AIRBAG i żółty trójkąt z wykrzyknikiem. Nadmieniam ,że podmieniałem czujnik położenia wału korb. czujnik wałka rozrządu i czujnik temperatury silnika ten współpracujący z komputerem i nic to nie pomogło. Czekam na podpowiedzi fachowe, może ktoś spotkał się z takim problemem Wszystko to dotyczy BMW E38 M62 4,4L 1998r (przed liftem.) Zimny - brak rozruchu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Gubi moc przy gwałtownym przyśpieszaniu
  • BMW Seria 7 E38 740 i B40/2 286KM 210kW 1995-2001
  • silnik
Przy dodaniu gazu (mocniejszym)i jeżdzie np pod górkę -lub przy wyprzedzaniu gwałtowne wciśnięcie gazu-auto szarpnie -straci moc i trzeba stanąć wyciągnąc kluczyk -włożyć i idzie dalej Prawdopodobnie przepłowomierz powietrza
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
na ciepłym ciężko zapala, piksele w liczniku uciekają ,czujniki abs psują się
  • BMW Seria 7 E38
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 8
wachacze dolne co 2 lata wymiana ,piksele w liczniku zanikają, silnik ciężko zapala na ciepłym silniku ,czujniki abs usterki ,podnośniki szyb prawa strona ,lewa, końcóki drążków co 3 lata,kluczk nie zawsze otwiera usterka ścieżki,
4 komentarze
BMW Seria 7 E38