Szukaj

Informacje o BMW Seria 7 E38 740 i B40/1 286KM 210kW 1994-1995

Lata produkcji: 1994 – 1995
Segment: Auta luksusowe
Luksusowa limuzyna klasyfikowana w topowym segmencie F, flagowy model BMW, produkowany od 1977 roku. Poprzednikiem Serii 7 był model E3. Spokrewniona technicznie z nim była zresztą pierwsza generacja „siódemki”. Samochód okazał się komercyjnym sukcesem, nie tylko w Europie, ale i w USA – wyprodukowano go w liczbie prawie 300 tys. egzemplarzy. Kolejne ugruntowały pozycję BMW w tym segmencie. Seria 7 jest dla niemieckiej marki modelem, który jako pierwszy prezentuje jej nowe rozwiązania techniczne – później są one wykorzystywane w mniejszych autach BMW. Od 2015 roku oferowana jest szósta generacja modelu, nazwana G11 oraz G12 (wersja przedłużona).
czytaj więcej
Powagosław
Jak to „wygląda jak poprzednia generacja”? G11 jest smuklejszy, zgrabniejszy i bardziej elegancki. Dużo dynamiki dały mu nieco bardziej kanciaste kształty. Jako limuzyna – wzorzec. ~Powagosław
Luzacjusz
Wiedzieliście, że ten samochód może w środku pachnieć tak, jak zażyczy sobie jego właściciel? To ja poproszę, żeby u mnie w domu pachniało jak w BMW. A co ja sądzę o Serii 7? Cóż, żeby wygrać z Mercedesem widocznie trzeba się do niego upodobnić. ~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 1995 roku
Pojemność skokowa 3982 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 286 KM (210 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 89 x 90 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria
Średnie spalanie dla BMW Seria 7 E38 740 i B40/1 286KM 210kW 1994-1995
13,6
l/100 km
16,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

17,3
BMW Seria 7 E38
Sedan 740 i B40/1 286KM 210kW
Czytam te komentarze u śmiać mi się chce. Co tak na prawdę da wam wypisywanie takich bredni. Samochód waży z ludźmi i paliwem 2 tony więc automat 4.0 V8 musi swoje spalić. Samochód jest wielki a jednak dzięki silnikowi tej mocy nie czuć masy. Blok silnika nagrzewa się bardzo szybko więc instalacja lpg włącza się po chwili. Miasto Łódź 18litrwó normalnie,20-22 dynamicznie a przy deptaniu spokojnie można dobić do 25 za to trasa do 140 km 12 litrów spokojnie. E38 najlepiej odwdzięcza się na trasie. Wyprzedzanie to żaden problem. Zawsze jest moc pod nogą. Cisza i wygoda w środku. Kupujemy to auto dla komfortu, bezpieczeństwa, bajerów w środku i przyjemności z jazdy więc po co potem wciskać ludziom że spalił 13 litrów. Czy to jakiś kompleks posiadaczy samochodów z dużym silnikiem ?? Czy wstydzicie się powiedzieć ile tak na prawdę spala wasz samochód?? Przecież Opel astra 1,7 diesel w tych samych warunkach spali 8 litrów w mieście i 5 w trasie więc po przeliczeniu na LPG mamy ten sam wynik w złotówkach praktycznie a jeśli chodzi o właściwości auta to jak porównywać kajak z luksusowym jachtem. Dlatego uważam że jest to ekonomiczne auto jak na to co oferuje kierowcy. 18 letnie auto, które nadal przykuwa uwagę i ma sobie to "coś" można powiedzieć majestat i daje wielką przyjemność z prowadzenia. Zachęcam do kupna.
11,5
BMW Seria 7 E38
Sedan 740 i B40/1 286KM 210kW
Tak,tak 8,4 l/100 km to przy jeździe z prędkością 80-100 km/h w trasie na odcinku 450 km na naszych polskich krętych drogach,a nie na autostradzie. Natomiast zazwyczaj jest to około 9 do 9,5 litra/100km. Około 11 litrów kiedy jeżdżę nie myśląc o oszczędzaniu pół na pół w mieście i poza nim. No i wreszcie te 15 litrów to wartość jaką osiągam jeżdżąc po 100 tysięcznym mieście na całkowitym luzie również nie myśląc o oszczędzaniu. Kiedy kontroluję swoją jazdę po mieście moja Bunia pali około 13,5 do 14 litrów. Natomiast niechlubny rekord jakim mogę się "poszczycić" padł zeszłej zimy i wyniósł 22,6l/100km ,ale złożyło się na to wiele czynników takich jak błoto poślizgowe czy też długie postoje w korkach,a co za tym idzie jazda na maksymalnie 4 biegu. Zaznaczam,że mam skrzynię manualną i to uważam za spory plus. Rada: tym autem nigdy nie jeździ się na tzw. luzie!!! Zawsze w miarę możliwości hamujcie biegami!
18,0
BMW Seria 7 E38
Sedan 740 i B40/1 286KM 210kW
Przy codziennej zwykłej jeździe samochód pali ok. 16l/100. Jak na tak ciężki samochód ze starym automatem, to całkiem przyzwoity wynik. W trasie nie zamulając spala mi 13 litrów. Myślę, że dziadując dałoby się zejść do ok. 10 litrów.

Usterki BMW Seria 7 E38

Liczba wpisów: 5
Bardzo trudny rozruch na zimnym
  • BMW Seria 7 E38 740 i B40/1 286KM 210kW 1994-1995
  • silnik
Po dłuższym postoju nie chce się uruchomić ,rozrusznik kręci ale nie uruchamia się pompa i prawdopodobnie nie ma iskry na świecach ale odkryłem ,że należy włączyć zapłon (poz 2) na ok. 10min , po tym czasie bez problemu odpala . Nawet jak po tych 10 minutach przekręcę kluczyk na poz 1 i z powrotem na poz. 2 to też odpali. Jak odpali wszystko pracuje prawidłowo a komputer pokazuje "CHECK KONTROL OK" Jeżeli chodzi o świecące kontrolki to w tej chwili świeci się cały czas AIRBAG i żółty trójkąt z wykrzyknikiem. Nadmieniam ,że podmieniałem czujnik położenia wału korb. czujnik wałka rozrządu i czujnik temperatury silnika ten współpracujący z komputerem i nic to nie pomogło. Czekam na podpowiedzi fachowe, może ktoś spotkał się z takim problemem Wszystko to dotyczy BMW E38 M62 4,4L 1998r (przed liftem.) Zimny - brak rozruchu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Gubi moc przy gwałtownym przyśpieszaniu
  • BMW Seria 7 E38 740 i B40/2 286KM 210kW 1995-2001
  • silnik
Przy dodaniu gazu (mocniejszym)i jeżdzie np pod górkę -lub przy wyprzedzaniu gwałtowne wciśnięcie gazu-auto szarpnie -straci moc i trzeba stanąć wyciągnąc kluczyk -włożyć i idzie dalej Prawdopodobnie przepłowomierz powietrza
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
na ciepłym ciężko zapala, piksele w liczniku uciekają ,czujniki abs psują się
  • BMW Seria 7 E38
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 8
wachacze dolne co 2 lata wymiana ,piksele w liczniku zanikają, silnik ciężko zapala na ciepłym silniku ,czujniki abs usterki ,podnośniki szyb prawa strona ,lewa, końcóki drążków co 3 lata,kluczk nie zawsze otwiera usterka ścieżki,
4 komentarze
BMW Seria 7 E38