Szukaj

Informacje o BMW Seria 7 E38

Lata produkcji: 1994 – 2001
Segment: Auta luksusowe
Luksusowa limuzyna klasyfikowana w topowym segmencie F, flagowy model BMW, produkowany od 1977 roku. Poprzednikiem Serii 7 był model E3. Spokrewniona technicznie z nim była zresztą pierwsza generacja „siódemki”. Samochód okazał się komercyjnym sukcesem, nie tylko w Europie, ale i w USA – wyprodukowano go w liczbie prawie 300 tys. egzemplarzy. Kolejne ugruntowały pozycję BMW w tym segmencie. Seria 7 jest dla niemieckiej marki modelem, który jako pierwszy prezentuje jej nowe rozwiązania techniczne – później są one wykorzystywane w mniejszych autach BMW. Od 2015 roku oferowana jest szósta generacja modelu, nazwana G11 oraz G12 (wersja przedłużona).
czytaj więcej
Powagosław
Jak to „wygląda jak poprzednia generacja”? G11 jest smuklejszy, zgrabniejszy i bardziej elegancki. Dużo dynamiki dały mu nieco bardziej kanciaste kształty. Jako limuzyna – wzorzec. ~Powagosław
Luzacjusz
Wiedzieliście, że ten samochód może w środku pachnieć tak, jak zażyczy sobie jego właściciel? To ja poproszę, żeby u mnie w domu pachniało jak w BMW. A co ja sądzę o Serii 7? Cóż, żeby wygrać z Mercedesem widocznie trzeba się do niego upodobnić. ~Luzacjusz

Oceny BMW Seria 7 E38

Liczba ocen: 175
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~MichalMichal
BMW Seria 7 E38
Sedan 735 i 235KM 173kW
E38 moje marzenie motoryzacyjne, oczekiwania postawiłem dosyć wysoko. Kupiłem samochód w średnim stanie bo chciałem zrobić "po swojemu" i mieć pewność co i jak jest zrobione. Wyszło zupełnie inaczej, chcę to tu napisać jako przestroga bazowana na mojej głupocie. Mając jakąś tam styczność z tej klasy samochodami najpierw sprawdziłem samochód sam, następnie zleciłem oględziny niestety średniemu mechanikowi i dopiero wtedy go kupiłem. To co się potem działo to był cyrk. Finalnie samochód skończył wyjeżdżając ode mnie z garażu na lawecie i już nigdy nie wrócił. Co się stało opiszę w dalszej części w poszczególnych kategoriach żeby tutaj skompresować moją opinię. Dlaczego daje 4 gwiazdki za całokształt skoro mam takie złe doświadczenia z samochodem i z ludźmi z nim związanymi? Dlatego że samochód pomimo swojego agonalnego stanu (o którym nie wiedziałem) zawsze mnie dowiózł do domu, nigdy nie stanął na środku przysłowiowego pola, przy tym był bardzo wygodny, płynął po drodze w dobrym znaczeniu tego słowa, prowadził się świetnie, osiągi były zadowalające a moje oczekiwania się spełniły. Reasumując samochód jest świetny, stara porządna niemiecka technologia, przez to że jest stary ma swoje mankamenty i regularnie coś wyskakuje do zrobienia albo do dopieszczenia. Trzeba mieć duże pojęcie, sporą ilość pieniędzy i swojego uczciwego oraz dobrego mechanika który się zna; żeby tak jak ja nie "popłynąć finansowo". Z chęcią kupiłbym ten model jeszcze raz, tylko w innych okolicznościach.
5,0
~Marko
BMW Seria 7 E38
Sedan 740 i B40/2 286KM 210kW
Bmw e38, 4.4 286(300) ps,220 tyś km- Witam wszystkich obecnych posiadaczy e38 oraz potencjalnych kupujących. Myslisz,zastanawiasz się warto kupować czy nie? drogie części, awarie? Zależy jak kto dba, mój egzemplarz wydawał się idealny a w ciągu 2 lat zainwestowałem w niego około 5 tysięcy zł. Auto nie miało poważnych awarii w sensie stop na środku drogi. Jeśli coś go bolało to powoli dawał o tym znać. Układ kierowniczy= reklama radość z jazdy w połączeniu z automatyczną skrzynią ZF oraz silnikiem 4.4 oznacza ,że kiedy chcemy mamy pod maską potwora którego wypuszczamy na wolność lub spokojnie sobie siedzi pod maską i wtedy mamy 2 oblicze auta czyli spokojną limuzynę. O wszystkie nawet drobne wymiany,naprawy trzeba dbać na czas a wtedy auto się odwdzięcza. Jest ich coraz mniej na drogach i jeśli zostaną tylko te w zadbanym stanie to e38= klasyk. Polecam auto, egzemplarz w średnim stanie będzie jezdzil i można go sobie powoli doinwestowywać.
4,9
~bobibmw
BMW Seria 7 E38
Sedan 740 d 245KM 180kW
Auto nie młode , zakup e38 w małych pieniadzach nie jest dobrym wyjściem , doprowadzenie do stanu dobrego tego auta dużo pochłonie.Trzeba lubić ten model , ale można mieć super auto z klasą. Ponieważ ceny e38 jak i innych aut wysokiej klasy spadają dość szybko i wtedy nabywają je osoby które najnormalniej w świecie nie dbają i je dojeżdzają , bo myślę że servis auta kończy się na wymianie oleju-żeby chociaż tyle zrobili , bo na rynku poprostu jest dużo sztuk zaniedbanych i ich zakup poprostu kończy się zniechęceniem do danej marki czy modelu.Takie auta mają swoją wartość i nie można kupować tanich bo są nie doinwestowane, ja kupiłem swoją w 2014r , dałem 27tys , przez ten okres wrzuciłem oprócz podstawowego servisu 5tys , czy dużo , nie bo po pierwsze to już lata swoje ma , drugie , kupowałem bo go chciałem i miło jest mieć zdrowy egzemplarz , to po prostu cieszy .Co do samego auto - to już drugie e38 u mnie , wcześniej 97 3.5iA , przedlift jest równie dobrym autem , choć myślę że polifta trochę lepiej zrobili bo nawet dziś nie mam nigdzie nawet rdzawki. 4.0d w kosztach coś jak 750i ,bdb silnik , auto drogie było jakie nowe , i dziś koszt proporcjonalnie drogi jest w stosunku do ich wartości po tych 16 latach. Ja mogę polecić auto , ale naprawdę jak chcesz dla siebie , cieszyć się modelem nie możesz szukać tanich sztuk , uważam z praktyki że zakup poniżej 16tys tego auta może być złym wyjściem, zdrowe egzemplarz dziś chodzi ok 20tys w górę , polecam najpierw sprawdzać ceny w DE ładnych sztuk i dopiero odnieść się do tego co jest na PL ryku , dziw że tam zdrowe sztuki są droższe zdecydowanie niż te PL perełki.Wniosek mozna wysnuć chyba jeden , tam są faktycznie utrzymane i servisowane porządnie , za tym idzie też cena.
Średnie spalanie dla BMW Seria 7 E38
11,7 – 17,0
l/100 km
9,6 – 11,6
l/100 km
12,8 – 17,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

23,7
BMW Seria 7 E38
Sedan 750 i 326KM 240kW
Nie mam zielonego pojęcia jak ludzie osiągają 10l/100km w trasie i 16l/100km w trasie. W Warszawskich warunkach zejście poniżej 24l/100ikm graniczy właściwie z cudem. Oczywiście jak trzeba przycisnąć, przyciskam, jak można to się toczę. Jazda w trybie mieszanej "agresji". W przypadku ciśnięcia od świateł do świateł - spalanie **l/100km - w miejsce ** wstaw dowolną liczbę od 30 do 60l. Auto i swoje waży, i swoje pod maską ma. Nie oszukujmy się to przepiękny smok, z wielkim apetytem na zawartość baku, i dobrze - skutecznie odstrasza Sebixów. Serio - opinie 10l/100km to kpina serwowana przez ludzi którzy nigdy e38 750i nie jeździli :)
8,0
BMW Seria 7 E38
Sedan 730 d 193KM 142kW
Wraz z wiekiem może zacząć wymagać napraw, lecz wiąże się to głównie z brakiem odpowiedniego dbania o samochód. Przy ponad 100 tyś km, zrobionych tym samochodem, naprawy wymagały wtryski, i skrzynia biegów( która została zajechana, poprzez wlanie niewłaściwego oleju przez mechanika, przygoda za ładnych parę tyś zł) Koszty nie są tanie, lecz komfort, bezpieczeństwo, jakość i przyjemność z jazdy, jaką oferuje ta limuzyna dla kierowcy, jest warta każdej złotówki. Przy odpowiednim użytkowaniu, wsiadamy, ustawiamy tempomat i robimy 1000 km z uśmiechem na ustach. Jazda " w koło komina " ok 8,5 l , na trasie 6,8-8 l przy prędkościach 100-160 km/h . Miasto 11,5l
14,7
BMW Seria 7 E38
Sedan 740 i B40/2 286KM 210kW
Takie spalanie jak w przypadku aut z silnikami ok. 3 litry. Obecnie 100 km przejeżdżam za 30 zł a uśmiech z twarzy nie znika. Komfort, przyspieszenie, dostojność a przede wszystkim wzrok ludzi. Tym samochodem chce się jeździć. Eksploatacja auta (przy dbaniu o niego) to koszty średniej wielkości. Nie pożerają pensji średniej krajowej (a nawet niższej). Jeżdżę tym egzemplarzem 6 rok i cały czas ją uwielbiam. Nie gazujcie tego silnika w pierwszym lepszym warsztacie bo będą problemy. Fora są pełne informacji o dobrych warsztatach. Pozdrawiam i życzę banana na twarzy.

Usterki BMW Seria 7 E38

Liczba wpisów: 5
Bardzo trudny rozruch na zimnym
  • BMW Seria 7 E38 740 i B40/1 286KM 210kW 1994-1995
  • silnik
Po dłuższym postoju nie chce się uruchomić ,rozrusznik kręci ale nie uruchamia się pompa i prawdopodobnie nie ma iskry na świecach ale odkryłem ,że należy włączyć zapłon (poz 2) na ok. 10min , po tym czasie bez problemu odpala . Nawet jak po tych 10 minutach przekręcę kluczyk na poz 1 i z powrotem na poz. 2 to też odpali. Jak odpali wszystko pracuje prawidłowo a komputer pokazuje "CHECK KONTROL OK" Jeżeli chodzi o świecące kontrolki to w tej chwili świeci się cały czas AIRBAG i żółty trójkąt z wykrzyknikiem. Nadmieniam ,że podmieniałem czujnik położenia wału korb. czujnik wałka rozrządu i czujnik temperatury silnika ten współpracujący z komputerem i nic to nie pomogło. Czekam na podpowiedzi fachowe, może ktoś spotkał się z takim problemem Wszystko to dotyczy BMW E38 M62 4,4L 1998r (przed liftem.) Zimny - brak rozruchu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Gubi moc przy gwałtownym przyśpieszaniu
  • BMW Seria 7 E38 740 i B40/2 286KM 210kW 1995-2001
  • silnik
Przy dodaniu gazu (mocniejszym)i jeżdzie np pod górkę -lub przy wyprzedzaniu gwałtowne wciśnięcie gazu-auto szarpnie -straci moc i trzeba stanąć wyciągnąc kluczyk -włożyć i idzie dalej Prawdopodobnie przepłowomierz powietrza
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
na ciepłym ciężko zapala, piksele w liczniku uciekają ,czujniki abs psują się
  • BMW Seria 7 E38
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 8
wachacze dolne co 2 lata wymiana ,piksele w liczniku zanikają, silnik ciężko zapala na ciepłym silniku ,czujniki abs usterki ,podnośniki szyb prawa strona ,lewa, końcóki drążków co 3 lata,kluczk nie zawsze otwiera usterka ścieżki,
4 komentarze
BMW Seria 7 E38