Luksusowy samochód sportowy o nadwoziu coupe (segment G) produkowany w latach 1976-
1989 oraz ponownie od 2003 roku. Pierwsza generacja debiutowała jako następstwo dla
modeli CS i CSL (typ E9). Samochód zaprojektowany przez Paula Bracqa do dziś imponuje
sylwetką – kiedyś jej nowoczesnością, dziś uniwersalnością i znakomitymi proporcjami. Po
wyprodukowaniu prawie 90 tys. egzemplarzy, auto wycofano z rynku na rzecz modelu E31
(Seria 8), a potem reaktywowano po 14 latach. Do 2010 roku oferowano drugą generację
modelu, którą w 2011 r. została zastąpiona przez generację nr 3 (F12/F13).
czytaj więcej
Razem z Chrisem Banglem, który odpowiadał za poprzednią, mocno
kontrowersyjną „szóstkę”, z projektów BMW ulotniła się właśnie ta kontrowersyjność (różnie
ją nazywano: przyciężkawość, koślawość…). Nowa Seria 6 jest ładniejsza, ma bardziej
harmonijne kształty i nie każe pytać: „Dlaczego akurat tak?”.
~Powagosław
Ładniejsza „szóstka” to żadna sztuka, gdyż poprzednia miała fizjonomię słonia. Ale zamiast
pochwał będzie osobisty żal. Bo można było inaczej. Seria 6 ma fantastyczny rodowód
– pierwszy model tej linii do dziś zachwyca. Gdyby tak ktoś w BMW wpadł na pomysł
zrobienia nowej „szóstki” w stylu retro, wzorem Mustanga choćby, modliłbym się o taki
samochód do wszystkich świętych.
~Luzacjusz