Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 G30-G31 Touring 540i 340KM 250kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Wyższa klasa średnia

Siódma, obecnie produkowana generacja modelu (oznaczona symbolem G30), wprowadzona na rynek w 2017 roku. W porównaniu do poprzednika, przeprowadzono w nim nieznaczne zmiany stylistyczne. Samochód zbudowano na płycie podłogowej BMW OKL Platform, którą wcześniej zastosowano w Serii 7. Dzięki większemu zastosowaniu aluminium, nowa Seria 5 jest 100 kg lżejsza od modelu poprzedniej generacji. Model dostępny tylko w wersjach sedan i kombi. Odmiana liftback (Gran Turismo) oferowana przy okazji poprzedniej generacji została przeniesiona do najnowszej Serii 6.

czytaj więcej
Powagosław

Spodziewaliśmy się tego, ale to jednak zawsze zaskoczenie. Że można lepiej. Seria 5 jeszcze jeszcze lepsza, jeszcze bardziej klarowna w formie, jeszcze efektowniej zaaranżowana. Warto było czekać.

~Powagosław
Luzacjusz

Mniej tu przepychu znanego choćby z Klasy E Mercedesa, za to w każdym calu czuć sportowy nerw, który budzi jeszcze większy respekt. Tak, Twój. I to niezależnie od tego, czy mijasz świat w Serii 5, czy Seria 5 mija Ciebie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 2998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 340 KM (250 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 1380-5200 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 94,6 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Ergonomia - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~woj18a
BMW Seria 5 G30-G31
Touring 540i 340KM 250kW
Samochód uważam, że bardzo dobry. Jest to moje pierwsze bmw, więc nie mam porównania do poprzednich, ale na pierwszy miejscu postawiono tu na komfort. Wybierając samochód stwierdzam, że nie ma idealnego, każdy ma wady i zalety. Ten po prostu podobał mi się najbardziej, ale też ma wady i dziwne oszczędności jak na tak drogi samochód. Np. plastikowe kieszenie w drzwiach, gdzie nawet VW Golfie są wyłożone jakby pluszem, brak wystarczającej liczby schowków, a zwłaszcza schowka na okulary, natomiast ten na telefon jest za mały, mój telefon w futerale się tam klinuje i mam trudności z wyjęciem go. Do wad zaliczyłbym słabo działający bluetooth, często wyrzuca telefon, a także wyrzuca spotify, to są dosyć denerwujące pierdoły podczas podróży. Asystent parkowania często nie widzi miejsca do parkowania i jest dość skomplikowany, ja do dzisiaj go nie opanowałem. Tempomat adaptacyjny działa moim zdaniem za ostro powinien łagodniej wytracać prędkość, można by jeszcze kilka wad wymienić, ale powiecie, że się czepiam. Poza tymi pierdołami to samochód super, komfort zawieszenia na najwyższym poziomie na równi z mercedesem, audi odpada. Dynamika tego silnika powala. Samochód jak na swoją wielkość jest bardzo poręczny na ciasnych parkingach.
4,1
~krzysiekG
BMW Seria 5 G30-G31
Touring 540i 340KM 250kW
Auto NIEMAL kompletne. Dla głowy rodziny który chce mieć w garażu pocisk dający frajdę z jazdy BMW 540i jest w sam raz. Jeśli kogoś stać - polecam. Z drugiej strony ma pewne mankamenty użytkowe (fanom marki zapewne nie będą przeszkadzać) opisane poniżej. Jeśli ktoś nie jest zdecydowany polecam sprawdzić auto bezpośredniej konkurencji.
4,7
~Binx
BMW Seria 5 G30-G31
Touring 540i 340KM 250kW
Niektore usterki trudne do znalezienia, zero info na komputerze, szarpanie, itd. (Bezawaryjność (poważne usterki))
BMW Seria 5 G30-G31 Touring