Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 G30-G31

Lata produkcji: 2016 – 2024
Segment: Wyższa klasa średnia

Siódma, obecnie produkowana generacja modelu (oznaczona symbolem G30), wprowadzona na rynek w 2017 roku. W porównaniu do poprzednika, przeprowadzono w nim nieznaczne zmiany stylistyczne. Samochód zbudowano na płycie podłogowej BMW OKL Platform, którą wcześniej zastosowano w Serii 7. Dzięki większemu zastosowaniu aluminium, nowa Seria 5 jest 100 kg lżejsza od modelu poprzedniej generacji. Model dostępny tylko w wersjach sedan i kombi. Odmiana liftback (Gran Turismo) oferowana przy okazji poprzedniej generacji została przeniesiona do najnowszej Serii 6.

czytaj więcej
Powagosław

Spodziewaliśmy się tego, ale to jednak zawsze zaskoczenie. Że można lepiej. Seria 5 jeszcze jeszcze lepsza, jeszcze bardziej klarowna w formie, jeszcze efektowniej zaaranżowana. Warto było czekać.

~Powagosław
Luzacjusz

Mniej tu przepychu znanego choćby z Klasy E Mercedesa, za to w każdym calu czuć sportowy nerw, który budzi jeszcze większy respekt. Tak, Twój. I to niezależnie od tego, czy mijasz świat w Serii 5, czy Seria 5 mija Ciebie.

~Luzacjusz
NA ŻYWO
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Karoseria + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~jarekh
BMW Seria 5 G30-G31
Limuzyna Facelifting 3.0 540i 333KM 245kW
Po trzech latach użytkowania stwierdzam, że był to wyjątkowy czas wspaniałej eksploatacji, oczywiście w każdym samochodzie wydarzy się coś, co nas zdenerwuje. W przypadku G30 II nie było tzw lawety, pełny komfort w użytkowaniu zapewnił Serwis ( w moim przypadku Bońkowscy Szczecin ) Drobne usterki - wyciek oleju z tylnych amortyzatorów, które wymieniono na gwarancji. Poważniejsze to pęknięta felga alu 19" z niewielkim rozszczelnieniem opony - wymiana z AC, szyba czołowa trochę szybko traci doskonałość nowej szyby, ale to pewno z powodu dużych prędkości przelotowych. Wszystkie podzespoły samochodu razem z elektroniką, działały bez zarzutu i w pełni współpracowały. Silnik 3,0 L jest idealny i stworzony do samochodu tej wagi, uzupełnia walory użytkowe, ergonomiczne, i systemowe. Zawieszenie z tylnymi, skrętnymi kołami jest również niezastąpione, szczególnie przy parkowaniu. Komfort zawieszenia można porównać z pojazdami konkurencyjnymi z pneumatycznym zawieszeniem, które zimą maja tendencję do zamarzania jak w MB E. Zawieszenie jest tak precyzyjne w wybieraniu nierówności w ustawieniu komfortowym, że robi wrażenie właśnie pneumatycznego. Spalanie w trasie na drogach krajowych od 6,6 - 7,1 L / 100 km, a Autostrada + S-ka od 8,2 - 9,1 L / 100km. Jazda była raczej pod kontrolą Y-a, ale dwójka z przodu była w dogodnych warunkach. Najbardziej cieszyło wyprzedanie na krajowej, dwa,trzy Tiry jednorazowo daje poczucie bezpieczeństwa manewru. 4,8 sek do 100-ki, a raczej 70 - 120 km/h trwa 3 sekundy i koniec zabawy. Skrzynia biegów to osobne dzieło sztuki ZF. Polecam system hamulcowy sportowy, niebieskie lub czerwone zaciski. W trakcie tych prawie 90 000 km miałem wymieniane raz tylko klocki i koszt wymiany mile zaskoczył. Miękka hybryda, to kolejny powód do zachwytu, oprócz zmniejszenia zużycia klocków hamulcowych poprzez odzyskiwanie energii silnikiem elektrycznym, a także zmniejsza efekt turbo dziury podczas nagłego przyspieszenia i wspomaga przy wyprzedzaniu przez kilka sekund, dokładnie 5-6-ciu. System Harman Kardan Surround Sound System jest bardzo profesjonalny dźwięk przestrzenny z mocnym basem. Po 3 latach użytkowania mogę z czystym sumieniem potwierdzić zużycie na poziomie 10% - za sprawą szyby czołowej, bo pozostałe elementy wyposażenia i karoserii były w stanie idealnym, ale na taki efekt trzeba trochę popracować i koniecznie wymienić olej silnikowy pierwszy raz po przejechaniu ok 8 000 -10 000 km, a później normalnie, wg wskazań serwisu.
4,6
~Joe2024
BMW Seria 5 G30-G31
Limuzyna 540d 320KM 235kW
Samochód ma prawie same zalety, Cechuje się świetnymi osiągami i niewiele spala paliwa, a przy spokojnej jeździe można na pełnym zbiorniku przejechać 1000 km. Poza tym bardzo dobrze wygląda, zwłaszcza w pakiecie M, który posiadam. Świetnie też hamuje, a mam sportowe hamulce, podobnie jak skrzynię biegów. Sportowe zawieszenie oraz bardzo dobre wyciszenie najbardziej mnie zaskoczyły w tym samochodzie. Jest też zasadniczo bezawaryjny. Jedynie zepsuła się pompa AdBlue, którą musiałem wymienić wraz ze zbiornikiem. Koszt z robocizną ok. 3800 zł. Samochodem przejechałem ok. 115.000 km.
4,3
~Jacoon77
BMW Seria 5 G30-G31
Touring 530d 265KM 195kW
Auto do podróżowania na dużych dystansach, pożeracz kilometrów. Ładne, wygodne, ma dobre osiągi i do tego jest ekonomiczne. Do miasta obiektywnie nieco za duże, ale można się przyzwyczaić. Hamulce M pakiet świetne. Satysfakcja z prowadzenia gwarantowana. Nieporozumienie to dodatkowe funkcje infotainment za abonament (info o korkach przykładowo) oraz brak Android auto w mojej wersji systemu i brak opcji upgrade przez BMW (można kupić na rynku niezależne rozwiązanie, chińskie...). Na szczęście fabryczna nawigacja jest bardzo sprawna. Za taką cenę wymaga się po prostu więcej.
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 G30-G31
4,2 – 14,5
l/100 km
5,8 – 9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,1
BMW Seria 5 G30-G31
Touring Facelifting 3.0 530d 286KM 210kW
Auto ma fajne przyśpieszenie , na tyle że aż szkoda nie wykorzystać :) Dużo kręcę się na krótkich trasach tak około 3-5 kilometrów i tu średnia około 9 litrów przy normalnej jeździe. Jeszcze nie sprawdzony na dłuższej trasie ale przy około 250 kilometrów spokojnie miedzy 5,7 - 6,5 litra przy w miarę spokojnej jeździe do około 8 litrów przy dynamicznej . Jest to dobry wynik w porównaniu do poprzednika F11 2,0 d 184 km RWD to wyniki zbliżone ale już jazda i praca silnika to duży plus dla 3.0 d 286 km AWD :) Na razie mogę polecić po przejechaniu tylko 5 tys. kilometrów.
6,0
BMW Seria 5 G30-G31
Limuzyna 530e iPerformance 252KM 185kW
Auto super oszczędne. Średnie 7l/100 km zima, ładowanie sporadyczne, od tankowania do tankowania na przestrzeni 3000 km. Myślę że jak na te osiągi jest to rewelacyjny wynik i już nie wrócę do diesla. Bąk starcza mi na 500km + prąd w zależności od tego ile się Ładujemy. Na akumulatorze zasięg minimum 20 km przy prędkościach typu 130-140, oraz 45 km Jeśli jedziesz powoli. Dodatkowo samochód odzyskuje energię podczas jazdy także co jakiś czas możesz kilka kilometrów przyjechać na prądzie. Ogólnie jestem bardzo mile zaskoczony tak niskim spaniem jak przy dieslu.
12,3
BMW Seria 5 G30-G31
M5 Limuzyna Facelifting 4.4 M5 600KM 441kW
Auto potrafi być szokująco oszczędne w trasie, jeśli jedzie się delikatnie (poniżej 8/100). W jeździe mieszanej, na dystansie 20 tys. km mam spalanie 11,5/100km. Jeśli depcze się "do dechy" to na dystansie 3 km można mieć średnie spalanie na poziomie 50l/100km :D Ale później wszystko wraca do normy. W mieście bez korków i na rozgrzanym silniku: około 10/100. Jeśli są korki - to nawet i 17/100. Jak na tą moc i osiągi oraz gabaryty auta - moim zdaniem fantastycznie niskie spalanie.
BMW Seria 5 G30-G31