Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 F10-F11 Touring 520d 184KM 135kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Wyższa klasa średnia

Tylko ze 143-konnym dieslem Seria 5 jest zwykłą limuzyną – ani za szybką, ani za wolną. Po prostu jeździ i nie irytuje na drodze. Jednak już półkę droższy wariant o mocy 184KM wszystko zmienia – auto staje się zrywne, ma zapas mocy i sprawia sporo frajdy. Moc diesli sięga aż do 380KM w wariancie M550d z trzeba turbosprężarkami. Silniki benzynowe idą jeszcze dalej – do 560KM w przypadku M5. Ale już ten najsłabszy wariant, który oferuje 184KM w zupełności wystarcza. Wyprzedzanie innych aut jest szybkie i łatwe, czuć moc pod prawą stopą, a elastyczność rozpieszcza. Dźwięk zresztą też – choć nie tak jak we flagowym V8.

czytaj więcej
Powagosław

Z tym samochodem jest tak, że albo go kochasz, albo nienawidzisz. Za efekciarstwo, groźny wygląd, no i dlatego, że to BMW. Aha, komfort jazdy gratis.

~Powagosław
Luzacjusz

W reklamach sieci komórkowej pojawiali się czasoumilacze i czasowstrzymywacz. Idąc tym tropem, „piątka” to wzrokoprzyciągacz. A czyje spojrzenia przyciąga, to już inna para kaloszy. Na szczęście, większość właścicieli BMW zdążyła już zamienić dresy na eleganckie garnitury.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 184 KM (135 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1900-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 90 x 84 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(56%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~Kamil
BMW Seria 5 F10-F11
Touring 520d 184KM 135kW
Witam czytając te negatywne oceny ekspertow z teoretyków internetowych zostalem wywołany do odpowiedzi jako że od lat posiadam parenascie aut w swojej flocie wielu marek, jestem takze pasjonatem motoryzacji. Swoja ocene uwazam za bardzo obiektywną tak wiec co do 520d 184KM wielu twierdxi ze to nie udany silnik itp są absolutnie w błędzie jest to bardzo dobra jednostka bez większych wad nie licząc słabego rozrządu ktory średnio przy ok 200tys dajeznac o sobie w zależnosci od intensywnosci wymian oleju moc spalanie i bezawaryjnosc calkowicie rekompensują dosc spory wydatek na rozrząd ktory realnie w warunkach dobrego warszatatu kosztuje z wymianą ok 3500zl i spokujna kolejne 150-200tys opilkowanie pomp jest rzadko spotykane. Co do dynamiki kultury pracy jest wrecz idealnie zestrojona 520i benzyna nie da rady pod rzadnym względem dieslowi. Komort jak to w seri 5 najwyzszy poziom swiatowy jak zresztą jakosc wykonania e60 jest slabiej wykonana mniej aluminium gorsze wywarzenie! Jesli chodzi o ekonomie to 2.0 litry bije na łeb 3.0l jednostke przy wymianie oleju czy tarcz klocków zaplacimy dwa razy tyle po za tym spalanie 3.0 w miescie norma to 12l a 2.0 l max 8.5l osiągi trzy litry ma faktycznie lepsze ale nie az tak znacząco natomiast brzmienie silnika TAK to jest atut naprawde tu wygrywa 3.0 awaryjnosc ta sama rozrząd 2.0 i 3.0 ten sam przy 200tys wymiana. BMW seri 5 jest to auto najlepsze w swojej klasie perfekcynie wykonana z najlepszych materiałów mam wiele innych aut ktore czesto porównuje Audi a6 c7 czy lexus GS w daleką podróz zawsze wybieram 520d to auto nie męczy za kółkiem.
3,1
~ttt
BMW Seria 5 F10-F11
Touring 520d 184KM 135kW
Samochód poza tym że świetnie wygląda,ma bardzo wygodne fotele,rozbudowane multimedia,nowoczesne wnętrze i dobry automat jest bardzo awaryjny.Dodatkowo zaskakuje częstotliwość wymiany części eksploatacyjnych np całe zawieszenie co 15-20 tys km ,tak samo w przypadku klocków,tarcz.. Jeśli chodzi o prowadzenie to moje poprzednie bmw e91 było o niebo lepsze,również w przypadku e91 te same części eksploatacyjne szybko się zużywały w stosunku do każdego poprzedniego auta które miałem ale bynajmniej elektronika i mechanika nie była tak niesamowicie awaryjna,świadczy o tym też raport dekra i TUV na którym bmw jest na 105 pozycji,niewiele niżej znajduje się Dacia Duster..
3,9
~lukaszb
BMW Seria 5 F10-F11
Touring 520d 184KM 135kW
Historię z BMW zacząłem dwa lata temu od modelu E91. Po roku, zachciało się mieć coś większego, ale rownież ze stajni BMW, gdyż jeździlo się niesamowicie. Trafiłem na E61 po liftingu, ale jeszcze z silnikiem M47 (2.0d). Wyposazenie super, komforty, asystent zmiana pasa ruchu, licht pakiet, individual audio, panorama itp. E61 już nie jeździlo tak samo jak E91. Było troszeczkę bardziej komfortowe i nie nawoływało tak do 'szaleńczej jazdy' jak E91. Mam też jako drugie auto E61 po liftingu z 3.0d - także wiem co 3.0d potrafi i jaką ma wartosć. Trafiła się okazja zakupu F11 z 2.0d - więc się nie wahałem. Wszystkie auta które mam, maja zrobiony chiptunning. Niestety - odczucia z jazdy F11 są o wiele gorsze niż E61 i nieporównywalne do E91. Auto jedzie nadal dobrze, ale kierowca tego nie czuje. Być może gdy zmienie koła na 18, lub 19" to ulegnie to zmianie, ale i wpłynie to na spalanie. Pojazd nadal kosztuje swoje pieniądze, za tą cene mozna nabyc kilka lat młodsze Peugeot 508, Audi A4 itp. Pytanie czy jest to konkurencja? Czekam aż naprawiona zostanie F30 328i, która trafi w miejsce mojego drugiego auta - i tutaj jestem najbardziej ciekaw jak będzie się jeździło. Czy zostane przy F11, czy przesiade sie na F30...
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 F10-F11 Touring 520d 184KM 135kW 2010-2013
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
BMW Seria 5 F10-F11
Touring 520d 184KM 135kW
Samochodem przejechane już ponad 35kkm. Klasyczny automat i płynna przewidywalna jazda z dużą częścią hamowania silnikiem. Felgi 235/45/r18 zima i lato, samochód jeżdżony tylko i wyłącznie na nowych oponach (Pirelli i Nokian) także ze względu na felgi od poniższych wyników i tak tracimy 0.5l. W skrzyni biegów zrobiony program xHP Stage 1. Komputer pokładowy nie przekłamuje wskazań. Średnia z dużych tras ok. 6,3-6,7l. Jazda poranna po mocno zakorkowanej Warszawie - - 10l/100km z włączoną klimatyzacją. Trasa krajowa typu jedziemy powolutku za TIRAMI koło 80kmh - - 4,9-5,2 litra nieprzekraczając 80kmh, nie wyprzedzając. Autostrady i drogi krajowe koło 110-120kmh z wyprzedzaniem tirów - 5,5,l Przepisowe 140 na tempomacie ~6.8-7.2 litra 170 na tempomacie ~8.5-9.3 Trasy po Niemczech z ganianiem 200+ przepisowo tam gdzie można i na mocno górzystych terenach 8.5l. Polecam każdemu kto umie płynnie i przewidywalnie jeździć. Genialne wyniki jak na gabaryty pojazdu, wygodę, i zbiornik 70l.
7,1
BMW Seria 5 F10-F11
Touring 520d 184KM 135kW
Zużycie paliwa w dużej mierze, przy tym silniku zależny od szerokości opon. Na oponach 245/45/19 pomimo starań nie mogłem zejść poniżej 7,5 litra ( trasa 70% i 30 % miasto). Teraz po założeniu opon zimowych 225/55/17 spalanie spadło o 1 litr. Na trasie przy 140 do 160 km/h spalanie mieści się w granicach 6,3 litra. Ale uwaga opony- balony 225/55/17 bardzo zmieszają jakość prowadzenia, BMW nie jest już tak stabilne a przy szybkości 180 km/h ma już lekkie uślizgi w ostrzejszych łukach na autostradzie.
6,7
BMW Seria 5 F10-F11
Touring 520d 184KM 135kW
Tutaj kolejne dobre doświadczenie. Napewno daleko do średnich podanych przez producenta ale jak na ciężar i wielkość auta rewelacja. Na autostradzie nie przekraczając 140 km/h do 6 l, przy szybszej jeździe do 8l. Po mieście nie przekroczylem 7,2l co mnie najbardziej zaskoczyło. Jadąc bardzo spokojnie poza miastem nie przekraczając 100km/h spalanie lekko ponad 5l.Ogolnie przy pełnym zbiorniku spokojnie robię ponad 1000 km co mnie bardzo zadawala. Przeglądy jeszcze przedemna. Pozyjemy,zobaczymy.
Lampy parowanie
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring
  • inne
  • 179 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 0
Zaczelo sie od parowania lewej lampy, przy silnych opadach deszczu. Zdjecie dekielka i osuszanie nic nie pomoglo. Rozszelnione gdzies. Teraz nie dziala juz migacz, swiatla dzienne etc. Przy zakupie proponowalbym sprawdzic czy sa delikatnie zaparowane. Jezeli tak odrazu sprawdzic czy sa na gwarancji. Oszczedzicie pozniejszych kosztow. Nowe lampy chorendalnie drogie w Niemczech okolo 1500 euro za dwie plus motaz. Mozna wyslac do Polski co zreszta robie. Naprawa obu z roczna gwarancja okolo 700 euro wszystko (wysylka naprawa demontaz i ponowny montaz). Irytujaca usterka.
Chłodniczka EGR
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting 520d 190KM 140kW 2013-2017
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 16
Uwaga na silniki 2.0d. na pojazdy z lat 2009-2016 jest akcja serwisowa dot. chłodniczki EGR, mianowicie - chłodniczka przepuszcza glikol do spalin, w wyniku czego może dojść do pożaru pojazdu. W Polsce, jak i na świecie producent przewidział akcję serwisową po wcześniejszej kontroli - nie mniej jednak - kontrolujcie Państwo poziom płynu w układzie chłodzenia. Jeżeli zbyt często trzeba go dolewać - być może Wasze auto w jak najszybszym czasie musi być poddane takiej kontroli i wymianie uszkodzonej chłodnicy EGR na koszt producenta.
1 komentarz
Rozdzielacz napędu
  • BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna Facelifting
  • układ napędowy
  • 140 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Cofałem pod marketem, auto za moich czasów (120-140k) nie było jakiś wybitnie "pałowane". Coś strzeliło i straciłem napęd, na prostych kołach ledwo do przodu się dało jechać. Popłynąłem 8 koła za regenerację ;) Nie wiem czy to "typowa usterka" czy miałem pecha, ale warto wymieniać olej w skrzyni, dyferencjale, i jak sądzę w tym rozdzielaczu też. Poza tym od 120-160k (dziś) nie popsuło się NIC.
BMW Seria 5 F10-F11 Touring