Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting 535d 313KM 230kW 2013-2017

Lata produkcji: 2013 – 2017
Segment: Wyższa klasa średnia

Tylko ze 143-konnym dieslem Seria 5 jest zwykłą limuzyną – ani za szybką, ani za wolną. Po prostu jeździ i nie irytuje na drodze. Jednak już półkę droższy wariant o mocy 184KM wszystko zmienia – auto staje się zrywne, ma zapas mocy i sprawia sporo frajdy. Moc diesli sięga aż do 380KM w wariancie M550d z trzeba turbosprężarkami. Silniki benzynowe idą jeszcze dalej – do 560KM w przypadku M5. Ale już ten najsłabszy wariant, który oferuje 184KM w zupełności wystarcza. Wyprzedzanie innych aut jest szybkie i łatwe, czuć moc pod prawą stopą, a elastyczność rozpieszcza. Dźwięk zresztą też – choć nie tak jak we flagowym V8.

czytaj więcej
Powagosław

Z tym samochodem jest tak, że albo go kochasz, albo nienawidzisz. Za efekciarstwo, groźny wygląd, no i dlatego, że to BMW. Aha, komfort jazdy gratis.

~Powagosław
Luzacjusz

W reklamach sieci komórkowej pojawiali się czasoumilacze i czasowstrzymywacz. Idąc tym tropem, „piątka” to wzrokoprzyciągacz. A czyje spojrzenia przyciąga, to już inna para kaloszy. Na szczęście, większość właścicieli BMW zdążyła już zamienić dresy na eleganckie garnitury.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2017 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 313 KM (230 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 630 Nm przy 1500-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Skrzynia biegów + Ergonomia + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting 535d 313KM 230kW 2013-2017
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
BMW Seria 5 F10-F11
Touring Facelifting 535d 313KM 230kW
Podane wartości odczytane z komputera. Minimalne spalania zarejestrowane przy jeździe w trybie ECO-PRO, do prędkości max 130 km/h. Średnie max w programie Comfort - dynamicznie ale bez przesady. W trybie sport i podczas dragrace na każdych światłach można by i 15 l/100 wyciągnąć. Reasumując - przy rozsądnej jeździe ten samochód pali tyle co mały benzynowy kompakt, oferując nieporównywalnie wyższy komfort i przyjemność jazdy. W każdej chwili delikatne dociśnięcie gazy zamienia go w bestię, która wydaje drapieżny pomruk i pożera 99% innych aut bez wielkiego wysiłku.
7,4
BMW Seria 5 F10-F11
Touring Facelifting 535d 313KM 230kW
Oczywiście wartości deklarowane przez producenta są nieosiągalne, ale pomimo tego samochód przy rozsądnej jeździe i stosowaniu trybu ECO-PRO na trasach pali tyle co nowy Nissan Micra, którym ostatnio miałem jeździć w Finlandii - czyli 7l.
9,1
BMW Seria 5 F10-F11
Touring Facelifting 535d 313KM 230kW
Z jednej strony - spore spalanie mocnego diesla, kupa drogich w naprawie gadżetów, które mogą się popsuć. Z drugiej - dostępne pakiety serwisowe w relatywnie rozsądnych cenach, na wiele lat od zakupu.
Lampy parowanie
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring
  • inne
  • 179 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Zaczelo sie od parowania lewej lampy, przy silnych opadach deszczu. Zdjecie dekielka i osuszanie nic nie pomoglo. Rozszelnione gdzies. Teraz nie dziala juz migacz, swiatla dzienne etc. Przy zakupie proponowalbym sprawdzic czy sa delikatnie zaparowane. Jezeli tak odrazu sprawdzic czy sa na gwarancji. Oszczedzicie pozniejszych kosztow. Nowe lampy chorendalnie drogie w Niemczech okolo 1500 euro za dwie plus motaz. Mozna wyslac do Polski co zreszta robie. Naprawa obu z roczna gwarancja okolo 700 euro wszystko (wysylka naprawa demontaz i ponowny montaz). Irytujaca usterka.
Chłodniczka EGR
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting 520d 190KM 140kW 2013-2017
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 16
Uwaga na silniki 2.0d. na pojazdy z lat 2009-2016 jest akcja serwisowa dot. chłodniczki EGR, mianowicie - chłodniczka przepuszcza glikol do spalin, w wyniku czego może dojść do pożaru pojazdu. W Polsce, jak i na świecie producent przewidział akcję serwisową po wcześniejszej kontroli - nie mniej jednak - kontrolujcie Państwo poziom płynu w układzie chłodzenia. Jeżeli zbyt często trzeba go dolewać - być może Wasze auto w jak najszybszym czasie musi być poddane takiej kontroli i wymianie uszkodzonej chłodnicy EGR na koszt producenta.
1 komentarz
Felgi
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Słabe fabryczne felgi. Nie wytrzymują wagi auta. Pękają przy wewnętrznej krawędzi. Opony runflat niestety też nie pomagają amortyzować uderzenia.
BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting