Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 F10-F11 Touring

Lata produkcji: 2010 – 2014
Segment: Wyższa klasa średnia

Szósta generacja modelu produkowana w latach 2009-2017. Stylistyka samochodu była nawiązaniem do bardziej tradycyjnego designu BMW. Głównym odpowiedzialnym za zaprojektowanie nowego BMW 5 był Adrian van Hooydonk, szef designerów marki, jednak duży udział w pracach nad stworzeniem auta miał też Polak, Jacek Frohlich. Model zbudowano na płycie podłogowej BMW F10 Platform, którą dzielił z Serią 7. Oferowany był w wersji sedan i kombi o nazwie Touring. Dostępna była także odmiana fastback, nazwana Gran Turismo, a także, tradycyjnie, sportowa wersja - M5. W 2014 roku samochód został poddany faceliftingowi.

czytaj więcej
Powagosław

Z tym samochodem jest tak, że albo go kochasz, albo nienawidzisz. Za efekciarstwo, groźny wygląd, no i dlatego, że to BMW. Aha, komfort jazdy gratis.

~Powagosław
Luzacjusz

W reklamach sieci komórkowej pojawiali się czasoumilacze i czasowstrzymywacz. Idąc tym tropem, „piątka” to wzrokoprzyciągacz. A czyje spojrzenia przyciąga, to już inna para kaloszy. Na szczęście, większość właścicieli BMW zdążyła już zamienić dresy na eleganckie garnitury.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4907 mm
Szerokość 1860 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2094 mm
Wysokość 1488 mm
Rozstaw osi 2968 mm
Rozstaw kół - przód 1600 mm
Rozstaw kół - tył 1626 mm
Zwis przedni 832 mm
Zwis tylny 1107 mm
Prześwit 130 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1028 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 933 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1518 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1486 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1658 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 560 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1100 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(68%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Karoseria + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~Kamil
BMW Seria 5 F10-F11
Touring 520d 184KM 135kW
Witam czytając te negatywne oceny ekspertow z teoretyków internetowych zostalem wywołany do odpowiedzi jako że od lat posiadam parenascie aut w swojej flocie wielu marek, jestem takze pasjonatem motoryzacji. Swoja ocene uwazam za bardzo obiektywną tak wiec co do 520d 184KM wielu twierdxi ze to nie udany silnik itp są absolutnie w błędzie jest to bardzo dobra jednostka bez większych wad nie licząc słabego rozrządu ktory średnio przy ok 200tys dajeznac o sobie w zależnosci od intensywnosci wymian oleju moc spalanie i bezawaryjnosc calkowicie rekompensują dosc spory wydatek na rozrząd ktory realnie w warunkach dobrego warszatatu kosztuje z wymianą ok 3500zl i spokujna kolejne 150-200tys opilkowanie pomp jest rzadko spotykane. Co do dynamiki kultury pracy jest wrecz idealnie zestrojona 520i benzyna nie da rady pod rzadnym względem dieslowi. Komort jak to w seri 5 najwyzszy poziom swiatowy jak zresztą jakosc wykonania e60 jest slabiej wykonana mniej aluminium gorsze wywarzenie! Jesli chodzi o ekonomie to 2.0 litry bije na łeb 3.0l jednostke przy wymianie oleju czy tarcz klocków zaplacimy dwa razy tyle po za tym spalanie 3.0 w miescie norma to 12l a 2.0 l max 8.5l osiągi trzy litry ma faktycznie lepsze ale nie az tak znacząco natomiast brzmienie silnika TAK to jest atut naprawde tu wygrywa 3.0 awaryjnosc ta sama rozrząd 2.0 i 3.0 ten sam przy 200tys wymiana. BMW seri 5 jest to auto najlepsze w swojej klasie perfekcynie wykonana z najlepszych materiałów mam wiele innych aut ktore czesto porównuje Audi a6 c7 czy lexus GS w daleką podróz zawsze wybieram 520d to auto nie męczy za kółkiem.
4,8
~Przemysław
BMW Seria 5 F10-F11
Touring 523i 204KM 150kW
Ponad 30 tys. bezawaryjnych km ale olej zmieniam co 10 tys. km bo jakoś nigdy nie wierzyłem w te Long Lajfowe wymiany oleju. Zalecany przez BMW i najlepiej się tu wg mnie spisuje olej z normami do benzyn ACEA A3/B3/B4 BMW LL-01. Lałem Petronas 0W40, Liqui Moly 0W40, teraz jest PMO 5W40 a na wymianę już czeka Penrite 0W40. Modele z początku produkcji mój 523i, 528i i 530i mają ten sam silnik N53 różniący się tylko oprogramowaniem. U mnie w modelu 523i udało się w MobileCoders podnieść moc do 265 KM i 315 Nm. Wymieniłem tylko zużyte świece i cewki i poduszki pod silnikiem. Modele przed liftowe mają poważny problem z dostawaniem się wody przez odklejające się nagminnie wygłuszenie drzwi pod każdym z boczków drzwiowych. Na razie jestem mega zadowolony z auta i z jego spalania. Na trasie, a często podróżuje Polska-Niemcy wychodzi realnie kolo 9 litrów autostradowej prędkości. Miasto 11-12 litrów.
3,1
~ttt
BMW Seria 5 F10-F11
Touring 520d 184KM 135kW
Samochód poza tym że świetnie wygląda,ma bardzo wygodne fotele,rozbudowane multimedia,nowoczesne wnętrze i dobry automat jest bardzo awaryjny.Dodatkowo zaskakuje częstotliwość wymiany części eksploatacyjnych np całe zawieszenie co 15-20 tys km ,tak samo w przypadku klocków,tarcz.. Jeśli chodzi o prowadzenie to moje poprzednie bmw e91 było o niebo lepsze,również w przypadku e91 te same części eksploatacyjne szybko się zużywały w stosunku do każdego poprzedniego auta które miałem ale bynajmniej elektronika i mechanika nie była tak niesamowicie awaryjna,świadczy o tym też raport dekra i TUV na którym bmw jest na 105 pozycji,niewiele niżej znajduje się Dacia Duster..
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 F10-F11 Touring
10,0 – 15,7
l/100 km
6,8 – 15,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
BMW Seria 5 F10-F11
Touring 520d 184KM 135kW
Samochodem przejechane już ponad 35kkm. Klasyczny automat i płynna przewidywalna jazda z dużą częścią hamowania silnikiem. Felgi 235/45/r18 zima i lato, samochód jeżdżony tylko i wyłącznie na nowych oponach (Pirelli i Nokian) także ze względu na felgi od poniższych wyników i tak tracimy 0.5l. W skrzyni biegów zrobiony program xHP Stage 1. Komputer pokładowy nie przekłamuje wskazań. Średnia z dużych tras ok. 6,3-6,7l. Jazda poranna po mocno zakorkowanej Warszawie - - 10l/100km z włączoną klimatyzacją. Trasa krajowa typu jedziemy powolutku za TIRAMI koło 80kmh - - 4,9-5,2 litra nieprzekraczając 80kmh, nie wyprzedzając. Autostrady i drogi krajowe koło 110-120kmh z wyprzedzaniem tirów - 5,5,l Przepisowe 140 na tempomacie ~6.8-7.2 litra 170 na tempomacie ~8.5-9.3 Trasy po Niemczech z ganianiem 200+ przepisowo tam gdzie można i na mocno górzystych terenach 8.5l. Polecam każdemu kto umie płynnie i przewidywalnie jeździć. Genialne wyniki jak na gabaryty pojazdu, wygodę, i zbiornik 70l.
10,9
BMW Seria 5 F10-F11
Touring 520i 184KM 135kW
Witam, chciałbym się podzielić moimi wnioskami co do spalania autem BMW F11 2.0i, 2015, autem poruszam się od około 7-8 miesięcy, zawsze jeżdżę w trybie ECO i do tego mieszkam w małej miejscowości około 20tys więc mało czasu spędzam w korkach. Średnie spalanie przez ten okres 10,2 tryb mieszany. Może przy bardziej delikatnej jeździe można zejść minimalnie niżej ale bez przesady , jeśli chodzi o spalanie na trasie powiedział bym 8 - 8,5 litra oczywiście przy normalnej jeździe poniżej 150km/h. Jeśli w pełni będziemy korzystać z tego silnika, jazda będzie dynamiczna, przejdziemy na tryb comfort albo sport bez problemu średnie spalanie może podskoczyć 13-15 litrów.
7,1
BMW Seria 5 F10-F11
Touring 520d 184KM 135kW
Zużycie paliwa w dużej mierze, przy tym silniku zależny od szerokości opon. Na oponach 245/45/19 pomimo starań nie mogłem zejść poniżej 7,5 litra ( trasa 70% i 30 % miasto). Teraz po założeniu opon zimowych 225/55/17 spalanie spadło o 1 litr. Na trasie przy 140 do 160 km/h spalanie mieści się w granicach 6,3 litra. Ale uwaga opony- balony 225/55/17 bardzo zmieszają jakość prowadzenia, BMW nie jest już tak stabilne a przy szybkości 180 km/h ma już lekkie uślizgi w ostrzejszych łukach na autostradzie.
Lampy parowanie
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring
  • inne
  • 179 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 0
Zaczelo sie od parowania lewej lampy, przy silnych opadach deszczu. Zdjecie dekielka i osuszanie nic nie pomoglo. Rozszelnione gdzies. Teraz nie dziala juz migacz, swiatla dzienne etc. Przy zakupie proponowalbym sprawdzic czy sa delikatnie zaparowane. Jezeli tak odrazu sprawdzic czy sa na gwarancji. Oszczedzicie pozniejszych kosztow. Nowe lampy chorendalnie drogie w Niemczech okolo 1500 euro za dwie plus motaz. Mozna wyslac do Polski co zreszta robie. Naprawa obu z roczna gwarancja okolo 700 euro wszystko (wysylka naprawa demontaz i ponowny montaz). Irytujaca usterka.
Chłodniczka EGR
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting 520d 190KM 140kW 2013-2017
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 16
Uwaga na silniki 2.0d. na pojazdy z lat 2009-2016 jest akcja serwisowa dot. chłodniczki EGR, mianowicie - chłodniczka przepuszcza glikol do spalin, w wyniku czego może dojść do pożaru pojazdu. W Polsce, jak i na świecie producent przewidział akcję serwisową po wcześniejszej kontroli - nie mniej jednak - kontrolujcie Państwo poziom płynu w układzie chłodzenia. Jeżeli zbyt często trzeba go dolewać - być może Wasze auto w jak najszybszym czasie musi być poddane takiej kontroli i wymianie uszkodzonej chłodnicy EGR na koszt producenta.
1 komentarz
Rozdzielacz napędu
  • BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna Facelifting
  • układ napędowy
  • 140 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Cofałem pod marketem, auto za moich czasów (120-140k) nie było jakiś wybitnie "pałowane". Coś strzeliło i straciłem napęd, na prostych kołach ledwo do przodu się dało jechać. Popłynąłem 8 koła za regenerację ;) Nie wiem czy to "typowa usterka" czy miałem pecha, ale warto wymieniać olej w skrzyni, dyferencjale, i jak sądzę w tym rozdzielaczu też. Poza tym od 120-160k (dziś) nie popsuło się NIC.
BMW Seria 5 F10-F11 Touring