Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 F10-F11 M5 Limuzyna

Lata produkcji: 2010 – 2017
Segment: Wyższa klasa średnia

Szósta generacja modelu produkowana w latach 2009-2017. Stylistyka samochodu była nawiązaniem do bardziej tradycyjnego designu BMW. Głównym odpowiedzialnym za zaprojektowanie nowego BMW 5 był Adrian van Hooydonk, szef designerów marki, jednak duży udział w pracach nad stworzeniem auta miał też Polak, Jacek Frohlich. Model zbudowano na płycie podłogowej BMW F10 Platform, którą dzielił z Serią 7. Oferowany był w wersji sedan i kombi o nazwie Touring. Dostępna była także odmiana fastback, nazwana Gran Turismo, a także, tradycyjnie, sportowa wersja - M5. W 2014 roku samochód został poddany faceliftingowi.

czytaj więcej
Powagosław

Z tym samochodem jest tak, że albo go kochasz, albo nienawidzisz. Za efekciarstwo, groźny wygląd, no i dlatego, że to BMW. Aha, komfort jazdy gratis.

~Powagosław
Luzacjusz

W reklamach sieci komórkowej pojawiali się czasoumilacze i czasowstrzymywacz. Idąc tym tropem, „piątka” to wzrokoprzyciągacz. A czyje spojrzenia przyciąga, to już inna para kaloszy. Na szczęście, większość właścicieli BMW zdążyła już zamienić dresy na eleganckie garnitury.

~Luzacjusz

BMW Seria 5 F10-F11 M5 Limuzyna – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4910 mm
Szerokość 1892 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2119 mm
Wysokość 1451 mm
Rozstaw osi 2961 mm
Rozstaw kół - przód 1627 mm
Rozstaw kół - tył 1582 mm
Zwis przedni 836 mm
Zwis tylny 1110 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 992 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 973 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1518 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1485 mm
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 F10-F11 M5 Limuzyna
12,7 – 16,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

16,1
BMW Seria 5 F10-F11
M5 Limuzyna 4.4 V8 560KM 412kW
Trasa 1200km autostradami po Polsce. Tempomat ustawiony na 150km/h i momentami dłuższymi np. 15 minut 160km/h. Im bliżej Warszawy tym jazda mniej płynna od 120km/h do 180km/h. Bagażnik załadowany na full. W środku 2 dorosłe osoby i dwójka dzieci w fotelikach. Spalanie na stacji przy tankowaniu 13,5l/100km (Na przejechane 430km zatankowałem 58 litrów paliwa PB98 na stacji BP). Temperatura zewnętrzna około 15 stopni. Klima ustawiona na 22 stopnie. W mieście pali różnie od 18 do 25 litrów przeważnie, zależy jak długie i dynamiczne odcinki się robi. Na pewno pali mniej niż e60.
18,1
BMW Seria 5 F10-F11
M5 Limuzyna 4.4 V8 560KM 412kW
Samochód wynajęty, korzystałem z niego dwa tygodnie. Rocznik 2011, nie 2012, pierwszy model M5, wersja na UK, tankowałem tylko 98-mkę. Trasa Londyn-Manchester, średnie spalanie 11.9l/100km, dwie ciężkie osoby na pokładzie, klima na 20 stopni, wentylowane fotele włączone. W drodze powrotnej, średnie spalanie 9.9l/100km, jechałem już sam, bez pasażera, klima i wentylacja foteli wyłączone. Cyferki oczywiście z komputera. Da się jechać tym w miarę oszczędnie, ale ogólnie rzecz biorąc średnia mi się wahała między 25-35l/100km ;)
14,5
BMW Seria 5 F10-F11
M5 Limuzyna 4.4 V8 560KM 412kW
Dane, które podaję, są dokładne, jeżdżę samochodem od 3 miesięcy. Ostatnio głównie poruszam się po mieście, ale jeżdżę dość dynamicznie i spalanie (mierzone przez tankowanie) waha się od 15-17 litrów/100 km. Jak na taki silnik, to niezły wynik. Zdecydowanie nie żałuję zakupu!
Lampy parowanie
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring
  • inne
  • 179 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 0
Zaczelo sie od parowania lewej lampy, przy silnych opadach deszczu. Zdjecie dekielka i osuszanie nic nie pomoglo. Rozszelnione gdzies. Teraz nie dziala juz migacz, swiatla dzienne etc. Przy zakupie proponowalbym sprawdzic czy sa delikatnie zaparowane. Jezeli tak odrazu sprawdzic czy sa na gwarancji. Oszczedzicie pozniejszych kosztow. Nowe lampy chorendalnie drogie w Niemczech okolo 1500 euro za dwie plus motaz. Mozna wyslac do Polski co zreszta robie. Naprawa obu z roczna gwarancja okolo 700 euro wszystko (wysylka naprawa demontaz i ponowny montaz). Irytujaca usterka.
Chłodniczka EGR
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting 520d 190KM 140kW 2013-2017
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 16
Uwaga na silniki 2.0d. na pojazdy z lat 2009-2016 jest akcja serwisowa dot. chłodniczki EGR, mianowicie - chłodniczka przepuszcza glikol do spalin, w wyniku czego może dojść do pożaru pojazdu. W Polsce, jak i na świecie producent przewidział akcję serwisową po wcześniejszej kontroli - nie mniej jednak - kontrolujcie Państwo poziom płynu w układzie chłodzenia. Jeżeli zbyt często trzeba go dolewać - być może Wasze auto w jak najszybszym czasie musi być poddane takiej kontroli i wymianie uszkodzonej chłodnicy EGR na koszt producenta.
1 komentarz
Rozdzielacz napędu
  • BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna Facelifting
  • układ napędowy
  • 140 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Cofałem pod marketem, auto za moich czasów (120-140k) nie było jakiś wybitnie "pałowane". Coś strzeliło i straciłem napęd, na prostych kołach ledwo do przodu się dało jechać. Popłynąłem 8 koła za regenerację ;) Nie wiem czy to "typowa usterka" czy miałem pecha, ale warto wymieniać olej w skrzyni, dyferencjale, i jak sądzę w tym rozdzielaczu też. Poza tym od 120-160k (dziś) nie popsuło się NIC.
BMW Seria 5 F10-F11 M5 Limuzyna