Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna 525d 218KM 160kW 2011-2013

Lata produkcji: 2011 – 2013
Segment: Wyższa klasa średnia

Tylko ze 143-konnym dieslem Seria 5 jest zwykłą limuzyną – ani za szybką, ani za wolną. Po prostu jeździ i nie irytuje na drodze. Jednak już półkę droższy wariant o mocy 184KM wszystko zmienia – auto staje się zrywne, ma zapas mocy i sprawia sporo frajdy. Moc diesli sięga aż do 380KM w wariancie M550d z trzeba turbosprężarkami. Silniki benzynowe idą jeszcze dalej – do 560KM w przypadku M5. Ale już ten najsłabszy wariant, który oferuje 184KM w zupełności wystarcza. Wyprzedzanie innych aut jest szybkie i łatwe, czuć moc pod prawą stopą, a elastyczność rozpieszcza. Dźwięk zresztą też – choć nie tak jak we flagowym V8.

czytaj więcej
Powagosław

Z tym samochodem jest tak, że albo go kochasz, albo nienawidzisz. Za efekciarstwo, groźny wygląd, no i dlatego, że to BMW. Aha, komfort jazdy gratis.

~Powagosław
Luzacjusz

W reklamach sieci komórkowej pojawiali się czasoumilacze i czasowstrzymywacz. Idąc tym tropem, „piątka” to wzrokoprzyciągacz. A czyje spojrzenia przyciąga, to już inna para kaloszy. Na szczęście, większość właścicieli BMW zdążyła już zamienić dresy na eleganckie garnitury.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 218 KM (160 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 1500-2500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,4
~RB
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna 525d 218KM 160kW
To moje trzecie BMW i na pewno ostatnie. Awaryjnośc auta jest nie do zaakceptowania. Czarę goryczy przelała awaria podczas której stanąłem w środku nocy na obwodnicy trójmiasta i nie bylem nawet w stanie zapalić silnika. Przyczyną awarii było uwaga: na skutek awarii czujnika paliwo paliwo zostało wpompowane w wiązkę elektryczną i uszkodziło układ sterujący ?!?!? Auto tydzień wcześniej było na przeglądzie w ASO. Koszt naprawy po solidnych rabatach dilera 12 000 pln. BMW mimo zgłoszenia "good will" nie podjęło żadnych działań rabatowych. W zamian okazało się że moje auto zakupione w premium selection (miało pół roku i przebieg 9k km) nie jest rynku polskiego?!!?! Cały okres serwisowania wymiany i napraw robiłem w ASO. Tak BMW podziękowało mi za serwis po gwarancji. Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy jakości w tych autach już nie ma. Mimo że nadal najbardziej podoba mi się linia tej marki, nigdy więcej już nie kupię BMW.
4,0
~Młodzik
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna 525d 218KM 160kW
Jako młodociany kierowca porwałem się na 525d z tył napęd i manualem. Przejechałem obecnie 20 tys autem i samochód trochę uzależnia od siebie strasznie wygodny, dużo miejsca z przodu i tyłu bagażnik nie powala ale idzie się porządnie zapakować, spalanie samochodu jest zaskakująco dobre 6,5 L średnie, trasa 120kmh około 4l miasto od 6l do 9l. Jak na razie samochód nie jest problematyczny gładziutko się prowadzi i na ciasnych parkingach jest dosyć skrętny.
2,9
~Blem
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna 525d 218KM 160kW
Wieczne awarie, słabe wykonanie, materiały kiepskie, skóra jak z plastiku, silniki nietrwałe, problemy z elektroniką... auto koszmarne w serwisowaniu, unikać. Manualna skrzynia jak z auta miejskiego typu kompakt. W tych pieniądzach polecam inne marki które biją na łeb na szyje przereklamowane BMW. Żałuje zakupu, moje ostatnie BMW.
Lampy parowanie
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring
  • inne
  • 179 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Zaczelo sie od parowania lewej lampy, przy silnych opadach deszczu. Zdjecie dekielka i osuszanie nic nie pomoglo. Rozszelnione gdzies. Teraz nie dziala juz migacz, swiatla dzienne etc. Przy zakupie proponowalbym sprawdzic czy sa delikatnie zaparowane. Jezeli tak odrazu sprawdzic czy sa na gwarancji. Oszczedzicie pozniejszych kosztow. Nowe lampy chorendalnie drogie w Niemczech okolo 1500 euro za dwie plus motaz. Mozna wyslac do Polski co zreszta robie. Naprawa obu z roczna gwarancja okolo 700 euro wszystko (wysylka naprawa demontaz i ponowny montaz). Irytujaca usterka.
Chłodniczka EGR
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting 520d 190KM 140kW 2013-2017
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 16
Uwaga na silniki 2.0d. na pojazdy z lat 2009-2016 jest akcja serwisowa dot. chłodniczki EGR, mianowicie - chłodniczka przepuszcza glikol do spalin, w wyniku czego może dojść do pożaru pojazdu. W Polsce, jak i na świecie producent przewidział akcję serwisową po wcześniejszej kontroli - nie mniej jednak - kontrolujcie Państwo poziom płynu w układzie chłodzenia. Jeżeli zbyt często trzeba go dolewać - być może Wasze auto w jak najszybszym czasie musi być poddane takiej kontroli i wymianie uszkodzonej chłodnicy EGR na koszt producenta.
1 komentarz
Felgi
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Słabe fabryczne felgi. Nie wytrzymują wagi auta. Pękają przy wewnętrznej krawędzi. Opony runflat niestety też nie pomagają amortyzować uderzenia.
BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna