BMW Serii 5 E39 (1995–2004). Poradnik kupującego
Generacja E39 nadal cieszy siÄ™ uznaniem wÅ›ród fanów BMW, a to dziÄ™ki projektowi, przez który można jÄ… uznać za ostatniÄ… z...
Tylko ze 143-konnym dieslem Seria 5 jest zwykÅ‚Ä… limuzynÄ… – ani za szybkÄ…, ani za wolnÄ…. Po prostu jeździ i nie irytuje na drodze. Jednak już póÅ‚kÄ™ droższy wariant o mocy 184KM wszystko zmienia – auto staje siÄ™ zrywne, ma zapas mocy i sprawia sporo frajdy. Moc diesli siÄ™ga aż do 380KM w wariancie M550d z trzeba turbosprężarkami. Silniki benzynowe idÄ… jeszcze dalej – do 560KM w przypadku M5. Ale już ten najsÅ‚abszy wariant, który oferuje 184KM w zupeÅ‚noÅ›ci wystarcza. Wyprzedzanie innych aut jest szybkie i Å‚atwe, czuć moc pod prawÄ… stopÄ…, a elastyczność rozpieszcza. DźwiÄ™k zresztÄ… też – choć nie tak jak we flagowym V8.
Z tym samochodem jest tak, że albo go kochasz, albo nienawidzisz. Za efekciarstwo, groźny wygląd, no i dlatego, że to BMW. Aha, komfort jazdy gratis.
~PowagosÅ‚awW reklamach sieci komórkowej pojawiali siÄ™ czasoumilacze i czasowstrzymywacz. IdÄ…c tym tropem, „piÄ…tka” to wzrokoprzyciÄ…gacz. A czyje spojrzenia przyciÄ…ga, to już inna para kaloszy. Na szczęście, wiÄ™kszość wÅ‚aÅ›cicieli BMW zdążyÅ‚a już zamienić dresy na eleganckie garnitury.
~Luzacjusz