Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna 528i 258KM 190kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Wyższa klasa średnia

Tylko ze 143-konnym dieslem Seria 5 jest zwykłą limuzyną – ani za szybką, ani za wolną. Po prostu jeździ i nie irytuje na drodze. Jednak już półkę droższy wariant o mocy 184KM wszystko zmienia – auto staje się zrywne, ma zapas mocy i sprawia sporo frajdy. Moc diesli sięga aż do 380KM w wariancie M550d z trzeba turbosprężarkami. Silniki benzynowe idą jeszcze dalej – do 560KM w przypadku M5. Ale już ten najsłabszy wariant, który oferuje 184KM w zupełności wystarcza. Wyprzedzanie innych aut jest szybkie i łatwe, czuć moc pod prawą stopą, a elastyczność rozpieszcza. Dźwięk zresztą też – choć nie tak jak we flagowym V8.

czytaj więcej
Powagosław

Z tym samochodem jest tak, że albo go kochasz, albo nienawidzisz. Za efekciarstwo, groźny wygląd, no i dlatego, że to BMW. Aha, komfort jazdy gratis.

~Powagosław
Luzacjusz

W reklamach sieci komórkowej pojawiali się czasoumilacze i czasowstrzymywacz. Idąc tym tropem, „piątka” to wzrokoprzyciągacz. A czyje spojrzenia przyciąga, to już inna para kaloszy. Na szczęście, większość właścicieli BMW zdążyła już zamienić dresy na eleganckie garnitury.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 2996 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 258 KM (190 kW) przy 6600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 2600-5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 88 x 85 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Ergonomia + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Całokształt - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna 528i 258KM 190kW 2010-2013
9,2
l/100 km
12,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna 528i 258KM 190kW
Witam posiadam silnik N53 Nieprzekraczajac 80kmh i jadąc w trasie spala 7.3l jadąc z prędkością 120kmh spala 10l stojąc w mieście i jeżdżąc od świateł do światłe można dobić do 13l ale średnie utrzymuje się na poziomie 8-8.5l (Karoseria)
12,0
Liczba komentarzy: 1
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna 528i 258KM 190kW
Instalacja gazowa firmy STAG, auto średnio spalało 11-12 litrów benzyny w cyklu mieszanym, teraz spala od 11 do 13 litrów LPG przy średnio dynamicznej jeździe. Przy częstszym deptaniu na gaz pali zaledwie 15 litrów, przy zabawie w mieście i jeździe z gazem w podłodze spod każdych świateł wyjdzie kilka litrów więcej. W moim aucie udało się zamontować 80 litrową butlę typu walec, co pozwala mi na przejechanie 500-550 kilometrów na jednym tankowaniu LPG. Polecam. (Karoseria)
8,3
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna 528i 258KM 190kW
Silnik 3.0 N52 Na trasie Mielec- Tarnów przy emeryckiej jeździe uzyskałem 5,9/100 nie przekraczając 110km/h, Mielec- Budapeszt jadąc zgodnie z przepisami 7,2l/100km . Codzienna jazda do pracy 10l/100km, Średnia z 15.000 km 9,0l/100km, Pali 0,5 litra więcej niż 3,0 diesel f10 (Karoseria)
Lampy parowanie
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring
  • inne
  • 179 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 0
Zaczelo sie od parowania lewej lampy, przy silnych opadach deszczu. Zdjecie dekielka i osuszanie nic nie pomoglo. Rozszelnione gdzies. Teraz nie dziala juz migacz, swiatla dzienne etc. Przy zakupie proponowalbym sprawdzic czy sa delikatnie zaparowane. Jezeli tak odrazu sprawdzic czy sa na gwarancji. Oszczedzicie pozniejszych kosztow. Nowe lampy chorendalnie drogie w Niemczech okolo 1500 euro za dwie plus motaz. Mozna wyslac do Polski co zreszta robie. Naprawa obu z roczna gwarancja okolo 700 euro wszystko (wysylka naprawa demontaz i ponowny montaz). Irytujaca usterka.
Chłodniczka EGR
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting 520d 190KM 140kW 2013-2017
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 16
Uwaga na silniki 2.0d. na pojazdy z lat 2009-2016 jest akcja serwisowa dot. chłodniczki EGR, mianowicie - chłodniczka przepuszcza glikol do spalin, w wyniku czego może dojść do pożaru pojazdu. W Polsce, jak i na świecie producent przewidział akcję serwisową po wcześniejszej kontroli - nie mniej jednak - kontrolujcie Państwo poziom płynu w układzie chłodzenia. Jeżeli zbyt często trzeba go dolewać - być może Wasze auto w jak najszybszym czasie musi być poddane takiej kontroli i wymianie uszkodzonej chłodnicy EGR na koszt producenta.
1 komentarz
Rozdzielacz napędu
  • BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna Facelifting
  • układ napędowy
  • 140 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Cofałem pod marketem, auto za moich czasów (120-140k) nie było jakiś wybitnie "pałowane". Coś strzeliło i straciłem napęd, na prostych kołach ledwo do przodu się dało jechać. Popłynąłem 8 koła za regenerację ;) Nie wiem czy to "typowa usterka" czy miałem pecha, ale warto wymieniać olej w skrzyni, dyferencjale, i jak sądzę w tym rozdzielaczu też. Poza tym od 120-160k (dziś) nie popsuło się NIC.
BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna