Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna 528i 245KM 180kW 2011-2013

Lata produkcji: 2011 – 2013
Segment: Wyższa klasa średnia

Tylko ze 143-konnym dieslem Seria 5 jest zwykłą limuzyną – ani za szybką, ani za wolną. Po prostu jeździ i nie irytuje na drodze. Jednak już półkę droższy wariant o mocy 184KM wszystko zmienia – auto staje się zrywne, ma zapas mocy i sprawia sporo frajdy. Moc diesli sięga aż do 380KM w wariancie M550d z trzeba turbosprężarkami. Silniki benzynowe idą jeszcze dalej – do 560KM w przypadku M5. Ale już ten najsłabszy wariant, który oferuje 184KM w zupełności wystarcza. Wyprzedzanie innych aut jest szybkie i łatwe, czuć moc pod prawą stopą, a elastyczność rozpieszcza. Dźwięk zresztą też – choć nie tak jak we flagowym V8.

czytaj więcej
Powagosław

Z tym samochodem jest tak, że albo go kochasz, albo nienawidzisz. Za efekciarstwo, groźny wygląd, no i dlatego, że to BMW. Aha, komfort jazdy gratis.

~Powagosław
Luzacjusz

W reklamach sieci komórkowej pojawiali się czasoumilacze i czasowstrzymywacz. Idąc tym tropem, „piątka” to wzrokoprzyciągacz. A czyje spojrzenia przyciąga, to już inna para kaloszy. Na szczęście, większość właścicieli BMW zdążyła już zamienić dresy na eleganckie garnitury.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 245 KM (180 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1250-4800 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90,1 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje Moc max w zakresie obrotów 5000-6500
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,1
~Krzysztof
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna 528i 245KM 180kW
Silnik N20 jest marnej jakości. Chyba ktoś chciał pogrążyć bmw tym silnikiem... Awarie: Wyciągający się łańcuch rozrządu, bardzo słabej jakości, pękające prowadnice łańcucha, cieknąca pokrywa zaworów, wypadające zapłony i konieczność wymiany 4 cewek, nietrwałe wtryskiwacze benzyny oraz pompa wysokiego ciśnienia paliwa, w której pęka trzpień -aż niewiarygodne, problemy z klamkami bezdotykowego dostępu które po jakimś czasie rozładowują akumulator, awarie klemy IBS, zacierający się łańcuch pompy oleju, plastykowe prowadnice łańcucha rozrządu które pękają i wpadają do misy olejowej przytykając smok, wreszcie temperatura pracy silnika sterowania na ponad 110 st C w celu ekooszczędzania paliwa, a większość osprzętu jest plastykowa co powoduje że wszystko kruszeje i pęka, awaryjne żaluzje chłodnicy, to usterki które pamiętam. Koszty bardzo wysokie, np. wymiana rozrządu z kompletem łańcuchów i prowadnic i napinaczem około 4 do 5 tys. zł plus robocizna w niefabrycznym warsztacie. Dźwięk silnika tragedia w porównaniu do starszych v6 np. M54. Twin turbo za to to świetna dynamika ale dźwięk wyjącego jęczącego łańcucha psuje efekt, Serdecznie nie polecam tego silnika chyba że fanom marki z grubym portfelem. Poza tym reszta ok. Ładny i pożądany przez tych co jeszcze nie mieli i nie wiedzą ile to problemów i kosztów....Najlepiej zaraz po leasingu oddać i wziąć nowy lub sprzedać.
4,1
~Mateusz
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna 528i 245KM 180kW
Fajne duże wygodne auto , przyjemniej się tym jeździ ale nie jest bezawaryjne ,silnik trzeba stale serwisowac ,już raz remont robiłem za 40k , koszty części poza hamulcami są duże czy to zawieszenie czy elementy elektryczny sporo kosztują. Gdyby nie koszty serwisu i silnik N20 auto można by polecić
4,6
~Mateusz
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna 528i 245KM 180kW
Auto godne polecenia, mam wersję usa dobrze wyposażone komfort jazdy bardzo duży nawet z tym silnikiem auto jest żwawe i mocy mu nie brakuje ale demon prędkości to nie jest. Mało awaryjne głównie olej i klocki przez dwa lata, ciche w środku wykonanie na wysokim poziomie. Z auta jestem zadowolony spełnia założenia auto na co dzień rodzinnego i na wakacje. Mechanicznie po 210k przebiegu wszytko pracuje perfekcyjnie.
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna 528i 245KM 180kW 2011-2013
10,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,5
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna 528i 245KM 180kW
Auto bardzo dobrze prowadzące się i przede wszystkim świetnie wyglądające. Na dobrej feldze i m pakiecie zwraca uwagę. Łatwy dostęp do części na portalach aukcyjnych dzięki czemu można łatwo doposażyć auto lub naprawić drobne usterki. W dobrej konfi jest praktycznie wszystko co się zamarzy bez sięgania po najnowszy model. Naprawa i serwis na oryginalnych częściach wychodzi drogo, ale to już uroki BMW. Silnik zbiera się przyzwoicie. Po podkręceniu do 280-300 km zaczyna jechać jak trzeba. Bardzo wysokie spalanie w mieście na krótkich odcinkach (odcinek 5-7 km średnio 14-16 l). W trasie nie najgorzej 8,5-10 l (przy jeździe bez ścigania się). Po chip tuningu dobry substytut dla osób, które nie chcą płacić za utrzymanie 535i. Dźwięk silnika mało atrakcyjny. Do wymiany napęd pompy i rozrząd średnio między 60-100 tyś km spowodowany pierwotnie niewłaściwym użytkowaniem. Zazwyczaj 1 właściciel odpuszcza interwał wymiany oleju (BMW wymienia olej między 20, a 30 tyś km) i pałuje auto na zimnym, co zabija ten silnik. Olej 5W40 lub 5W50 (polecam Motul, Liqui Moly albo Mobil 1.), a nie żadne 5W30! Wymiana oleju co 10 tyś i silnik długo pojeździ. Inaczej z dużym prawdopodobieństwem dołączycie do grona zdziwionych, że im się silnik w 28i zatarł.
12,2
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna 528i 245KM 180kW
Auto jest oszczędne z tym silnikiem na długich trasach obwodnica autostrada itp w mieście ciężko zejść poniżej 11, w mieście dużym takim jak Warszawa spalanie waha się od 12.5 do 15.5 gdzie jedziemy normalnie bez jakiegoś deptania w trasie za to bez spinania schodzimy do 7-8 na sto jadąc oszczędnie w trybie Eco 5.5-6 udało się zrobić
8,2
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna 528i 245KM 180kW
Auto super bez awaryjne wygodne i komfortowe spalanie 6,6l uzyskałem na trasie wrocław-warszawa wyjazd typowo z rodzina prekosc max 120km/h pozniej wyjazd po europie juz troche szybciej na odcinku ok 6000km srednia spalania 8,2l natomiast 9,8 to wynik z miasta lekkie korki itd Skrzynia biegow to dla mnie bajka przyspieszenie po przełaczeniu na sport robi wrazenie auto uzytkuje w trybie comfort i jest ok Naprwde polecam fajne auto dla rodziny
Lampy parowanie
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring
  • inne
  • 179 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 0
Zaczelo sie od parowania lewej lampy, przy silnych opadach deszczu. Zdjecie dekielka i osuszanie nic nie pomoglo. Rozszelnione gdzies. Teraz nie dziala juz migacz, swiatla dzienne etc. Przy zakupie proponowalbym sprawdzic czy sa delikatnie zaparowane. Jezeli tak odrazu sprawdzic czy sa na gwarancji. Oszczedzicie pozniejszych kosztow. Nowe lampy chorendalnie drogie w Niemczech okolo 1500 euro za dwie plus motaz. Mozna wyslac do Polski co zreszta robie. Naprawa obu z roczna gwarancja okolo 700 euro wszystko (wysylka naprawa demontaz i ponowny montaz). Irytujaca usterka.
Chłodniczka EGR
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting 520d 190KM 140kW 2013-2017
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 16
Uwaga na silniki 2.0d. na pojazdy z lat 2009-2016 jest akcja serwisowa dot. chłodniczki EGR, mianowicie - chłodniczka przepuszcza glikol do spalin, w wyniku czego może dojść do pożaru pojazdu. W Polsce, jak i na świecie producent przewidział akcję serwisową po wcześniejszej kontroli - nie mniej jednak - kontrolujcie Państwo poziom płynu w układzie chłodzenia. Jeżeli zbyt często trzeba go dolewać - być może Wasze auto w jak najszybszym czasie musi być poddane takiej kontroli i wymianie uszkodzonej chłodnicy EGR na koszt producenta.
1 komentarz
Rozdzielacz napędu
  • BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna Facelifting
  • układ napędowy
  • 140 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Cofałem pod marketem, auto za moich czasów (120-140k) nie było jakiś wybitnie "pałowane". Coś strzeliło i straciłem napęd, na prostych kołach ledwo do przodu się dało jechać. Popłynąłem 8 koła za regenerację ;) Nie wiem czy to "typowa usterka" czy miałem pecha, ale warto wymieniać olej w skrzyni, dyferencjale, i jak sądzę w tym rozdzielaczu też. Poza tym od 120-160k (dziś) nie popsuło się NIC.
BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna