Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna 523i 204KM 150kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Wyższa klasa średnia

Tylko ze 143-konnym dieslem Seria 5 jest zwykłą limuzyną – ani za szybką, ani za wolną. Po prostu jeździ i nie irytuje na drodze. Jednak już półkę droższy wariant o mocy 184KM wszystko zmienia – auto staje się zrywne, ma zapas mocy i sprawia sporo frajdy. Moc diesli sięga aż do 380KM w wariancie M550d z trzeba turbosprężarkami. Silniki benzynowe idą jeszcze dalej – do 560KM w przypadku M5. Ale już ten najsłabszy wariant, który oferuje 184KM w zupełności wystarcza. Wyprzedzanie innych aut jest szybkie i łatwe, czuć moc pod prawą stopą, a elastyczność rozpieszcza. Dźwięk zresztą też – choć nie tak jak we flagowym V8.

czytaj więcej
Powagosław

Z tym samochodem jest tak, że albo go kochasz, albo nienawidzisz. Za efekciarstwo, groźny wygląd, no i dlatego, że to BMW. Aha, komfort jazdy gratis.

~Powagosław
Luzacjusz

W reklamach sieci komórkowej pojawiali się czasoumilacze i czasowstrzymywacz. Idąc tym tropem, „piątka” to wzrokoprzyciągacz. A czyje spojrzenia przyciąga, to już inna para kaloszy. Na szczęście, większość właścicieli BMW zdążyła już zamienić dresy na eleganckie garnitury.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 2996 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 204 KM (150 kW) przy 6100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1500-4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 88 x 85 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Ergonomia + Wyciszenie + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,3
~Artur
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna 523i 204KM 150kW
Fajne auto dopóki nie zacznie się psuć. Kiedyś 3 litrowe BMW kojarzyło się z silnikiem nie do zajechania. Kupiłem auto przy 100 k. Dużo nie jeżdżę w niecałe 3 lata zrobiłem nim zaledwie 35 k. Po 100 000 padły wtryskiwacze … bardzo ciężko je dostać. Koszt wymiany … 18 000 złotych. Przy tym przebiegu lubi paść pompa wysokiego ciśnienia wiec tez już się na nią nastawiam. Sama pompa około 5000 zł … a jest to standard i psuje się ona prawie we wezystkich autach wiec nawet nie liczcie ze was to ominie. Po 100k do wymiany również sensor nox… kabelek z płytka elektroniczna. Koszt wymiany 3000 złotych … ten silnik to katastrofa jakaś. Jak na YouTube sobie wpiszecie ile tam się rzeczy psuje to jest masakra. Bardzo nie udana jednostka. Ponadto , wymieniony olej w skrzyni bo już przy 100 k lubiło szarpnąć , czuć po prostu zmianę biegów. Koszt około 3 500 złotych … efekt mizerny. Te skrzynie już po 100 tysiącach po prostu chodzą słabo , szarpią , zmiana biegów nie odbywa się płynnie tylko zawsze coś tam … nie zadziała jak powinno. Dla przykładu jechałem ostatnio mercedesem który miał 22 lata. Automatyczna 6 biegowa skrzynia. 350 k na blacie. Totalnie nie czuć nic podczas zmiany biegów. Płynnie jak w mówcę z salonu a tutaj po 100 k jedzie się jak traktorem. Ogólnie jeżeli masz dużo kasy i lubisz pakować w samochód to sobie kup ale jeśli chcesz jeździć i nie lubisz pakować pieniędzy w bardzo drogie naprawy to nie polecam tego samochodu. Poza tym plastiki trzeszczą w tych samochodach … ogrzewanie tyle i szyby się psuje w 80 procentach tych samochodów. Nie da się naprawić trzeba wymieniać szubę. …
4,8
~Pawel Kosik
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna 523i 204KM 150kW
Oceniam na chłodno. Jeżdżę od roku i jestem bardzo zadowolony. Szczególnie z niskiego spalania. Jestem spokojnym kierowcą, nie kręcą mnie m performance, lubię miło podróżować. I to daje mi to BMW. Szukałem od dawna zadbanego modelu, mój jest od 1 właściciela i sprawuje się idealnie. Przez rok zrobiłem 20 tyś km i zero problemów. Z tym, że jeżdżę albo na paliwie premium albo na zwykłym i dolewam ulepszacz. Chcę tym autem jeździć do końca jego lub mojego życia i jakościowe paliwo ma bardzo duże znaczenie przy wydłużeniu żywotności tego konkretnego silnika. Suma summarum, pięknie narysowany sedan dający radość z jazdy.
4,4
~Roseng
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna 523i 204KM 150kW
Autko bardzo ladne, wystarczajaco duzo miejsca dla 4 osob, minus za brak mozliwosci skladania tylnych oparc przez co malo praktyczne, swietna jakosc wykonczenia, plus za wyciszenie nawet powyzej 200km/h mozna normalnie rozmawiac, swietny 3litrowy rzedowy silnik o mocy 204KM dajacy duzo frajdy,
Lampy parowanie
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring
  • inne
  • 179 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 0
Zaczelo sie od parowania lewej lampy, przy silnych opadach deszczu. Zdjecie dekielka i osuszanie nic nie pomoglo. Rozszelnione gdzies. Teraz nie dziala juz migacz, swiatla dzienne etc. Przy zakupie proponowalbym sprawdzic czy sa delikatnie zaparowane. Jezeli tak odrazu sprawdzic czy sa na gwarancji. Oszczedzicie pozniejszych kosztow. Nowe lampy chorendalnie drogie w Niemczech okolo 1500 euro za dwie plus motaz. Mozna wyslac do Polski co zreszta robie. Naprawa obu z roczna gwarancja okolo 700 euro wszystko (wysylka naprawa demontaz i ponowny montaz). Irytujaca usterka.
Chłodniczka EGR
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting 520d 190KM 140kW 2013-2017
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 16
Uwaga na silniki 2.0d. na pojazdy z lat 2009-2016 jest akcja serwisowa dot. chłodniczki EGR, mianowicie - chłodniczka przepuszcza glikol do spalin, w wyniku czego może dojść do pożaru pojazdu. W Polsce, jak i na świecie producent przewidział akcję serwisową po wcześniejszej kontroli - nie mniej jednak - kontrolujcie Państwo poziom płynu w układzie chłodzenia. Jeżeli zbyt często trzeba go dolewać - być może Wasze auto w jak najszybszym czasie musi być poddane takiej kontroli i wymianie uszkodzonej chłodnicy EGR na koszt producenta.
1 komentarz
Felgi
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Słabe fabryczne felgi. Nie wytrzymują wagi auta. Pękają przy wewnętrznej krawędzi. Opony runflat niestety też nie pomagają amortyzować uderzenia.
BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna