Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna Facelifting 520d 190KM 140kW 2014-2016

Lata produkcji: 2014 – 2016
Segment: Wyższa klasa średnia

Tylko ze 143-konnym dieslem Seria 5 jest zwykłą limuzyną – ani za szybką, ani za wolną. Po prostu jeździ i nie irytuje na drodze. Jednak już półkę droższy wariant o mocy 184KM wszystko zmienia – auto staje się zrywne, ma zapas mocy i sprawia sporo frajdy. Moc diesli sięga aż do 380KM w wariancie M550d z trzeba turbosprężarkami. Silniki benzynowe idą jeszcze dalej – do 560KM w przypadku M5. Ale już ten najsłabszy wariant, który oferuje 184KM w zupełności wystarcza. Wyprzedzanie innych aut jest szybkie i łatwe, czuć moc pod prawą stopą, a elastyczność rozpieszcza. Dźwięk zresztą też – choć nie tak jak we flagowym V8.

czytaj więcej
Powagosław

Z tym samochodem jest tak, że albo go kochasz, albo nienawidzisz. Za efekciarstwo, groźny wygląd, no i dlatego, że to BMW. Aha, komfort jazdy gratis.

~Powagosław
Luzacjusz

W reklamach sieci komórkowej pojawiali się czasoumilacze i czasowstrzymywacz. Idąc tym tropem, „piątka” to wzrokoprzyciągacz. A czyje spojrzenia przyciąga, to już inna para kaloszy. Na szczęście, większość właścicieli BMW zdążyła już zamienić dresy na eleganckie garnitury.

~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail, sferyczny
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~Larry
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna Facelifting 520d 190KM 140kW
Choć zaznaczyłem, że nie wybrałbym tego samochodu drugi raz, to zrobiłem to tylko dlatego, że zwyczajnie mi się znudził. Miałem sporą zagwozdkę co tutaj dać, ale myślę, że skłamałbym dając mniej niż pięć gwiazdek - samochodem jeździło mi się bardzo dobrze, nawet 4-cylindrowy diesel chyba aż tak mi nie przeszkadzał, bo mimo zarzekania się, że następnym razem wezmę auto z benzyną lub dieslem R6, finalnie skończyło się na kolejnym aucie z wysokoprężnym R4, tym razem BMW X5. O poszczególnych zaletach i wadach napiszę w odpowiednich sekcjach, jednak jedno muszę od razu podkreślić - tanio nie jest, nawet poza ASO.
3,4
~Zawiedziony
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna Facelifting 520d 190KM 140kW
Jeżeli chodzi o prowadzenie to naprawdę super ale niestety ilość usterek przeraża i przy jakim przebiegu 60tyś - pękła sprężyna, 68tyś - wymiana wahaczy, wymiana tylnego dyfra stukał, 90tyś - wymiana chłodnicy EGR , pocenie się z pod klawiatury, 100tyś - to jest hit kolor ze skóry dakota z zagłówka się roztopił oczywiście po gwarancji obsługa w serwisie też dramat po każdym przeglądzie czułem się jakby mi coś wykręcili z niego. Mamy dwie takie G.. na stanie i w jednej jak i w drugiej podobne sytuacje. Samochód kupiony od dealera. Ostatni raz kupuję BMW.
4,1
~Andrzej
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna Facelifting 520d 190KM 140kW
Ogólnie rzecz biorąc BMW serii 5 to przede wszystkim fenomenalna stylistyka, wg. mnie po prostu wzór do naśladowania - ale o gustach się nie dyskutuje, więc przejdźmy do wrażeń z jazdy. W miarę cicho - chodź wydaje mi się, że poprzedniczka w tym względzie powinna być oceniona na 5+ - natomiast F - silna 4+ lub słaba 5- - jak kto woli, nie mniej jednak szum wiatru mi akurat przeszkadza, przy czym nie oceniam tych szumów z punktu widzenia użytkowania tylko mojego egzemplarza - ale kilku znajomych ma ten sam model z różnych roczników i za każdym razem ogólna ocena niezadowalająca - w porównaniu do E60/61. Jak już przyzwyczaimy się do "tych szumów opływającego wiatru" pora skupić się na innych mankamentach których jest dość sporo, a które opiszę w odpowiednich działach.
Lampy parowanie
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring
  • inne
  • 179 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Zaczelo sie od parowania lewej lampy, przy silnych opadach deszczu. Zdjecie dekielka i osuszanie nic nie pomoglo. Rozszelnione gdzies. Teraz nie dziala juz migacz, swiatla dzienne etc. Przy zakupie proponowalbym sprawdzic czy sa delikatnie zaparowane. Jezeli tak odrazu sprawdzic czy sa na gwarancji. Oszczedzicie pozniejszych kosztow. Nowe lampy chorendalnie drogie w Niemczech okolo 1500 euro za dwie plus motaz. Mozna wyslac do Polski co zreszta robie. Naprawa obu z roczna gwarancja okolo 700 euro wszystko (wysylka naprawa demontaz i ponowny montaz). Irytujaca usterka.
Chłodniczka EGR
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting 520d 190KM 140kW 2013-2017
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 16
Uwaga na silniki 2.0d. na pojazdy z lat 2009-2016 jest akcja serwisowa dot. chłodniczki EGR, mianowicie - chłodniczka przepuszcza glikol do spalin, w wyniku czego może dojść do pożaru pojazdu. W Polsce, jak i na świecie producent przewidział akcję serwisową po wcześniejszej kontroli - nie mniej jednak - kontrolujcie Państwo poziom płynu w układzie chłodzenia. Jeżeli zbyt często trzeba go dolewać - być może Wasze auto w jak najszybszym czasie musi być poddane takiej kontroli i wymianie uszkodzonej chłodnicy EGR na koszt producenta.
1 komentarz
Felgi
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Słabe fabryczne felgi. Nie wytrzymują wagi auta. Pękają przy wewnętrznej krawędzi. Opony runflat niestety też nie pomagają amortyzować uderzenia.
BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna Facelifting