Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna Facelifting 518d 150KM 110kW 2014-2016

Lata produkcji: 2014 – 2016
Segment: Wyższa klasa średnia

Tylko ze 143-konnym dieslem Seria 5 jest zwykłą limuzyną – ani za szybką, ani za wolną. Po prostu jeździ i nie irytuje na drodze. Jednak już półkę droższy wariant o mocy 184KM wszystko zmienia – auto staje się zrywne, ma zapas mocy i sprawia sporo frajdy. Moc diesli sięga aż do 380KM w wariancie M550d z trzeba turbosprężarkami. Silniki benzynowe idą jeszcze dalej – do 560KM w przypadku M5. Ale już ten najsłabszy wariant, który oferuje 184KM w zupełności wystarcza. Wyprzedzanie innych aut jest szybkie i łatwe, czuć moc pod prawą stopą, a elastyczność rozpieszcza. Dźwięk zresztą też – choć nie tak jak we flagowym V8.

czytaj więcej
Powagosław

Z tym samochodem jest tak, że albo go kochasz, albo nienawidzisz. Za efekciarstwo, groźny wygląd, no i dlatego, że to BMW. Aha, komfort jazdy gratis.

~Powagosław
Luzacjusz

W reklamach sieci komórkowej pojawiali się czasoumilacze i czasowstrzymywacz. Idąc tym tropem, „piątka” to wzrokoprzyciągacz. A czyje spojrzenia przyciąga, to już inna para kaloszy. Na szczęście, większość właścicieli BMW zdążyła już zamienić dresy na eleganckie garnitury.

~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Tomek
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna Facelifting 518d 150KM 110kW
BMW 518d to rewelacyjne auto do długich podróży a 8 stopniowy automat powoduje ze auto jest dynamiczne nawet przy mocy 150KM. Wrażenia jak w aucie elektrycznym - gdyby nie obrotomierz to nie wiedziałbym kiedy zmienia biegi . Wyciszenie powoduje ze trzeba się wsłuchać aby poczuć ze silnik pracuje . Przy prędkościach 180km/h można spokojnie rozmawiać i słuchać muzyki . W Polsce zalecam używać tempomat bo jak się człowiek zagada to nie wiadomo kiedy jest 190 na liczniku. Auto jedzie jak po szynach - nie jeździłem wcześniej autem z tak idealnie zestrojonym zawieszeniem. Elektronika daje rade napęd na tył nawet przy kiepskiej pogodzie radzi sobie super jedzie się pewnie i bez uślizgów. Jeśli ktoś lubi zabawę wyłączamy kontrole trakcji i wtedy jest frajda można tyłem pozamiatać . Średnie spalanie wg komputera wychodzi mi na poziomie 7,6 litra i trochę odbiega od danych katalogowych podawanych przez producenta . Możliwość wyboru 3 trybów jazdy eco- trochę muli ale jak pedał w podłodze to idzie ok normal-dla mnie najlepsza opcja i sport- trzyma na wysokich obrotach bardziej zrywny i czuły na naciśniecie pedału gazu. Deska rozdzielcza prosta i czytelna bez zbędnych gadżetów. Klimatyzacja cicha szybko nagrzewa i chłodzi . Nawigacja w Polsce porażka wgrana najnowsza mapa i brak nowych dróg np bypassu Łodzi , zachodnia Europa ok . Moim zdaniem BMW mogłoby sobie odpuścić i udostępnić możliwość korzystania z map wg uznania lub z telefonu . System audio w wersji podstawowej naprawdę dobrej jakości głęboki bass i czysty dźwięk możliwość odtwarzania z USB i bluetooth - nie odbiega jakością od Bose w Audi A6 czy Honda Accord life style . Mam problemy z kręgosłupem w odcinku lędźwiowym w BMW poradzili mi aby wziąć zwykły standardowy fotel z podparciem lędźwiowym i podgrzewaniem nie żaden sportowy czy komfortowy ? Wziąłem - z początku miałem wrażenie ze był nie za bardzo wygodny twardy i jakiś taki … - po tygodniu nie zamieniłbym go na żaden inny rewelacja zero problemów z kręgosłupem Ogólne polecam auto wszystkim którzy jeżdżą dużo i często długie trasy.
4,7
~matteoPL
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna Facelifting 518d 150KM 110kW
Świetne auto, prestiżowe i dobrze wyglądające. Prowadzi się lepiej od "najlepszych" przednionapędówek (a wcześniej jeżdziłem tylko takimi: Volvo S80, Honda Accord, VW CC, Mazda 6, Insignia). Komfort może nie jest dużo wyższy jeżeli chodzi o tlumienie dziur w naszych drogach, jednak prowadzi się dużo pewniej, a zestrojenie auta daje szerokie spektrum do mocniejszej zabawy :)
Lampy parowanie
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring
  • inne
  • 179 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 0
Zaczelo sie od parowania lewej lampy, przy silnych opadach deszczu. Zdjecie dekielka i osuszanie nic nie pomoglo. Rozszelnione gdzies. Teraz nie dziala juz migacz, swiatla dzienne etc. Przy zakupie proponowalbym sprawdzic czy sa delikatnie zaparowane. Jezeli tak odrazu sprawdzic czy sa na gwarancji. Oszczedzicie pozniejszych kosztow. Nowe lampy chorendalnie drogie w Niemczech okolo 1500 euro za dwie plus motaz. Mozna wyslac do Polski co zreszta robie. Naprawa obu z roczna gwarancja okolo 700 euro wszystko (wysylka naprawa demontaz i ponowny montaz). Irytujaca usterka.
Chłodniczka EGR
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting 520d 190KM 140kW 2013-2017
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 16
Uwaga na silniki 2.0d. na pojazdy z lat 2009-2016 jest akcja serwisowa dot. chłodniczki EGR, mianowicie - chłodniczka przepuszcza glikol do spalin, w wyniku czego może dojść do pożaru pojazdu. W Polsce, jak i na świecie producent przewidział akcję serwisową po wcześniejszej kontroli - nie mniej jednak - kontrolujcie Państwo poziom płynu w układzie chłodzenia. Jeżeli zbyt często trzeba go dolewać - być może Wasze auto w jak najszybszym czasie musi być poddane takiej kontroli i wymianie uszkodzonej chłodnicy EGR na koszt producenta.
1 komentarz
Rozdzielacz napędu
  • BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna Facelifting
  • układ napędowy
  • 140 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Cofałem pod marketem, auto za moich czasów (120-140k) nie było jakiś wybitnie "pałowane". Coś strzeliło i straciłem napęd, na prostych kołach ledwo do przodu się dało jechać. Popłynąłem 8 koła za regenerację ;) Nie wiem czy to "typowa usterka" czy miałem pecha, ale warto wymieniać olej w skrzyni, dyferencjale, i jak sądzę w tym rozdzielaczu też. Poza tym od 120-160k (dziś) nie popsuło się NIC.
BMW Seria 5 F10-F11 Limuzyna Facelifting