Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 F10-F11 Gran Turismo 530d 258KM 190kW 2012-2017

Lata produkcji: 2012 – 2017
Segment: Wyższa klasa średnia

Tylko ze 143-konnym dieslem Seria 5 jest zwykłą limuzyną – ani za szybką, ani za wolną. Po prostu jeździ i nie irytuje na drodze. Jednak już półkę droższy wariant o mocy 184KM wszystko zmienia – auto staje się zrywne, ma zapas mocy i sprawia sporo frajdy. Moc diesli sięga aż do 380KM w wariancie M550d z trzeba turbosprężarkami. Silniki benzynowe idą jeszcze dalej – do 560KM w przypadku M5. Ale już ten najsłabszy wariant, który oferuje 184KM w zupełności wystarcza. Wyprzedzanie innych aut jest szybkie i łatwe, czuć moc pod prawą stopą, a elastyczność rozpieszcza. Dźwięk zresztą też – choć nie tak jak we flagowym V8.

czytaj więcej
Powagosław

Z tym samochodem jest tak, że albo go kochasz, albo nienawidzisz. Za efekciarstwo, groźny wygląd, no i dlatego, że to BMW. Aha, komfort jazdy gratis.

~Powagosław
Luzacjusz

W reklamach sieci komórkowej pojawiali się czasoumilacze i czasowstrzymywacz. Idąc tym tropem, „piątka” to wzrokoprzyciągacz. A czyje spojrzenia przyciąga, to już inna para kaloszy. Na szczęście, większość właścicieli BMW zdążyła już zamienić dresy na eleganckie garnitury.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2017 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 258 KM (190 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 560 Nm przy 1500 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,9 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~bartosh007
BMW Seria 5 F10-F11
Gran Turismo 530d 258KM 190kW
wygodny, cichy, przestronny i zwinny pomimo 2t silnik z obrotem 560 daje rade, gorka to jak z gorki, nie jezdzilem takim czolgiem wczesniej, zastanawiam sie co potrafi 550i. Milo zaskoczony wnetrzem, jedyny minus to brak rozkladanych tylnych foteli po przesunieciu do przodu i miejsce dla 190cm ludiza to max, co i tak jest lepsze od x6. Reszta to ergonomia, dobre umieszczenie kierunkow na srodku deski nie powoduje zaslaniania kierownica, to samo tyczy sie automatycznych wycieraczek, nie wiadomo czy sa wlaczone, do czasu az zaczná dzialac, co czasami jest po paru kroplach za duzo. Guziki i lapki pod reka. hamulce i brzytwa, skads to porownanie sie wzielo, teraz juz wiem.... jesli chodzi o spalanie, na trasie moze zejsc do 5,6 litra, ale to jazda za TIRami, max do 90km/h powyzej spali tyle ile wleje. na sporcie duzej roznicy nie ma jesli jezdzi sie oszczednie, za to kilka wiecej turkow mocy pod noga kiedy potrzeba wystrzelic, a potrafi mimo gabarytow pletfala blekitnego. Szybu z coupe to chyba nietrafiony pomysl, brak ramek i to otwieranie z milisekunda zanim pociagniesz zeby szyba spadla spod uszczelki... dach panoramiczny za lekka kurtyna doklada do ucha nieznacznie, chociaz i tak jest bardzo dobrze wygluszony. Podsumowujac, wielki slon z szybkoscia antylopy. Pomimo 3l pozeracza oleju pod maska cichy i ladnie pracujacy 6 cylindrowy silnik naprawde ladnie brzmi, to nie klekot 1,9tdi... ma wiecej kultury. duze rodzinne auto z luksusem w srodku i oparty na szerokich gumach dobrze dracych asfalt.
4,8
~Sylwek
BMW Seria 5 F10-F11
Gran Turismo 530d 258KM 190kW
Auto stworzone na długie trasy. Komfort, radość z jazdy, materiały i wykończenie na wysokim poziomie. Super silnik i skrzynia, a spalanie srednio 7,8 najnizsze jakie udalo mi sie osiągnąć to 5,7 (100-120km/h) jazda ciagła autostrada w belgii.
4,9
~qqrq1
BMW Seria 5 F10-F11
Gran Turismo 530d 258KM 190kW
polecat ,super auto, na płycie serii 7 , mega wygodny i komfortowy!
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 F10-F11 Gran Turismo 530d 258KM 190kW 2012-2017
8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
BMW Seria 5 F10-F11
Gran Turismo 530d 258KM 190kW
Auto posiadam od miesiąca. Jest bardzo komfortowe, dosyć dynamiczne ale czuć jego masę przy każdym hamowaniu. Idealne na trasę. 8-mio biegowa skrzynia dobrze wybiera przełożenia i inteligentnie przełącza. Silnik jak to rzędowa szóstka, wspaniałe brzmi. Jest bardzo dobre wyposażona, brakuje tylko masaży foteli i head-up’a. Kupiłem pewny egzemplarz z salonu po pierwszym właścicielu, serwisowany do końca z niedużym przebiegiem, oczywiście bezwypadkowy. Decyzja ta pokierowana była rozsądkiem, w przypadku felernego egzemplarza wydatki szybko przebiłyby koszt nadwyżki ceny zakupu. Wcześniej jeździłem passatem b7 highline’em 2,0 tdi 177 km i różnica to niebo a ziemia. Mam nadzieje ze nie będę żałował
9,3
BMW Seria 5 F10-F11
Gran Turismo 530d 258KM 190kW
BMW 5 GT 3.0 diesel 4x4 napes. mam auto od września 2013 spalanie na super poziomie! W mieście alto 9 litrów lima 10-11 max ! trasa do 120 - 8 litrow, do 140 8,9 l powyzej 140km/h 9,1 do 9,6 maxxxxxxx. Naprawde super auto , szczerze polecam. Wygoda jakich mało , spalanie przy tej mocy i napedzie na 4 koła średnia 9 litrów , uważam ,że super! Gdyby ktoś kupował to bierzcie domykanie drzwi ja nie mam ale powinno być.
9,1
BMW Seria 5 F10-F11
Gran Turismo 530d 258KM 190kW
spala około 9-10 litrów oleju , przy napedzie na 4 koła i super przyspieszeniu naprawdę super!
Lampy parowanie
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring
  • inne
  • 179 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Zaczelo sie od parowania lewej lampy, przy silnych opadach deszczu. Zdjecie dekielka i osuszanie nic nie pomoglo. Rozszelnione gdzies. Teraz nie dziala juz migacz, swiatla dzienne etc. Przy zakupie proponowalbym sprawdzic czy sa delikatnie zaparowane. Jezeli tak odrazu sprawdzic czy sa na gwarancji. Oszczedzicie pozniejszych kosztow. Nowe lampy chorendalnie drogie w Niemczech okolo 1500 euro za dwie plus motaz. Mozna wyslac do Polski co zreszta robie. Naprawa obu z roczna gwarancja okolo 700 euro wszystko (wysylka naprawa demontaz i ponowny montaz). Irytujaca usterka.
Chłodniczka EGR
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting 520d 190KM 140kW 2013-2017
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 16
Uwaga na silniki 2.0d. na pojazdy z lat 2009-2016 jest akcja serwisowa dot. chłodniczki EGR, mianowicie - chłodniczka przepuszcza glikol do spalin, w wyniku czego może dojść do pożaru pojazdu. W Polsce, jak i na świecie producent przewidział akcję serwisową po wcześniejszej kontroli - nie mniej jednak - kontrolujcie Państwo poziom płynu w układzie chłodzenia. Jeżeli zbyt często trzeba go dolewać - być może Wasze auto w jak najszybszym czasie musi być poddane takiej kontroli i wymianie uszkodzonej chłodnicy EGR na koszt producenta.
1 komentarz
Felgi
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Słabe fabryczne felgi. Nie wytrzymują wagi auta. Pękają przy wewnętrznej krawędzi. Opony runflat niestety też nie pomagają amortyzować uderzenia.
BMW Seria 5 F10-F11 Gran Turismo