Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 F10-F11 Gran Turismo 520d 184KM 135kW 2012-2017

Lata produkcji: 2012 – 2017
Segment: Wyższa klasa średnia

Tylko ze 143-konnym dieslem Seria 5 jest zwykłą limuzyną – ani za szybką, ani za wolną. Po prostu jeździ i nie irytuje na drodze. Jednak już półkę droższy wariant o mocy 184KM wszystko zmienia – auto staje się zrywne, ma zapas mocy i sprawia sporo frajdy. Moc diesli sięga aż do 380KM w wariancie M550d z trzeba turbosprężarkami. Silniki benzynowe idą jeszcze dalej – do 560KM w przypadku M5. Ale już ten najsłabszy wariant, który oferuje 184KM w zupełności wystarcza. Wyprzedzanie innych aut jest szybkie i łatwe, czuć moc pod prawą stopą, a elastyczność rozpieszcza. Dźwięk zresztą też – choć nie tak jak we flagowym V8.

czytaj więcej
Powagosław

Z tym samochodem jest tak, że albo go kochasz, albo nienawidzisz. Za efekciarstwo, groźny wygląd, no i dlatego, że to BMW. Aha, komfort jazdy gratis.

~Powagosław
Luzacjusz

W reklamach sieci komórkowej pojawiali się czasoumilacze i czasowstrzymywacz. Idąc tym tropem, „piątka” to wzrokoprzyciągacz. A czyje spojrzenia przyciąga, to już inna para kaloszy. Na szczęście, większość właścicieli BMW zdążyła już zamienić dresy na eleganckie garnitury.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 184 KM (135 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1750-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów

Wady

- Silnik - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,5
~Ludwik
BMW Seria 5 F10-F11
Gran Turismo 520d 184KM 135kW
Auto jest super....ale z silnikiem 3 litrowym. 2.0 diesel niestety nie nadaje się do 2 ton masy.O ile od o do 100 km/h nie ma tragedii to w zakresie 100-160 km/h jest efekt jakby jeden z cylindrów w ogóle nie pracował, trzeba mieć dużo cierpliwości zanim się rozpędzi .....Pojeździłem trochę wersją 3 litrową - to jest odpowiedni silnik do tych gabarytów. Oprócz oczywistej różnicy w mocy dochodzą takie elementy jak kompletnie inny układ zawieszenia oraz napęd. Różnica w tych trzech elementach jest gigantyczna. No cóż wersja 520D to wersja na maksa budżetowa....Duży plus za wykończenie wnętrza,
4,8
~Tom4450
BMW Seria 5 F10-F11
Gran Turismo 520d 184KM 135kW
Mialem do tej pory kilka samochodow, wliczajac mercedesa CLS 350cdi z 2013 czy CLC z 2010r i powiem ze jest to bez watpienia najlepszy samochod jaki mialem. Przestrzen w srodku jest ogromna(plyta podlogowa z serii7), a bagaznik miesci ok 500L + mozna go powiekszyc poprze przesuniecie tylnej kanapy i zdemontowanie rolety(ok.pólki) i schowanie jej pod podloga. Auto jest zlepkiem limuzyny, SUVa i auta sportowego. Auto jest bardzo solidnie zbudowane i wykonczone(maly mankament- skrzypiacy panel drewna na konsoli centralne, ale przeciez sie go i tak nie dotyka). Wyposazenie w moim modelu obejmuje m.in panoramiczny dach, pelna elektryka plus pamiec fotela, 21" felgi, sportowe fotele, ksenony, pakiet M itd. Swietnym udogodnieniem jes 80gb dysk twardy na ktory mozna zgrac sobie filmy lub muzyke. Nie bylem fanem modelu przedliftowego. Za to ten jest naprawde ladny, to oczywiscie kwestia gustu.
5,0
~Marcin B-ek
BMW Seria 5 F10-F11
Gran Turismo 520d 184KM 135kW
Rewelacja, moja biała perła wygląda niesamowicie od pierwszego dnia cieszy po dzisiejszy dzień. Bardzo rzadko spotykana ci mnie cieszy teraz wszystkie sedany przestały mi się podobać a kombiaki tym bardziej.
Lampy parowanie
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring
  • inne
  • 179 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 0
Zaczelo sie od parowania lewej lampy, przy silnych opadach deszczu. Zdjecie dekielka i osuszanie nic nie pomoglo. Rozszelnione gdzies. Teraz nie dziala juz migacz, swiatla dzienne etc. Przy zakupie proponowalbym sprawdzic czy sa delikatnie zaparowane. Jezeli tak odrazu sprawdzic czy sa na gwarancji. Oszczedzicie pozniejszych kosztow. Nowe lampy chorendalnie drogie w Niemczech okolo 1500 euro za dwie plus motaz. Mozna wyslac do Polski co zreszta robie. Naprawa obu z roczna gwarancja okolo 700 euro wszystko (wysylka naprawa demontaz i ponowny montaz). Irytujaca usterka.
Chłodniczka EGR
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting 520d 190KM 140kW 2013-2017
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 16
Uwaga na silniki 2.0d. na pojazdy z lat 2009-2016 jest akcja serwisowa dot. chłodniczki EGR, mianowicie - chłodniczka przepuszcza glikol do spalin, w wyniku czego może dojść do pożaru pojazdu. W Polsce, jak i na świecie producent przewidział akcję serwisową po wcześniejszej kontroli - nie mniej jednak - kontrolujcie Państwo poziom płynu w układzie chłodzenia. Jeżeli zbyt często trzeba go dolewać - być może Wasze auto w jak najszybszym czasie musi być poddane takiej kontroli i wymianie uszkodzonej chłodnicy EGR na koszt producenta.
1 komentarz
Felgi
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Słabe fabryczne felgi. Nie wytrzymują wagi auta. Pękają przy wewnętrznej krawędzi. Opony runflat niestety też nie pomagają amortyzować uderzenia.
BMW Seria 5 F10-F11 Gran Turismo