Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E60 Touring 530 d 231KM 170kW 2005-2007

Lata produkcji: 2005 – 2007
Segment: Wyższa klasa średnia

W tym samochodzie BMW wzięło pod lupę trochę silników z Serii 3 i trochę z Serii 7, wywaliło te najmocniejsze oraz najsłabsze i zostawiło same rozsądne. Podstawowe diesle o oznaczeniu 520d i 525d mają 177KM. Auto nie jest lekkie, ale dzięki nim pierwszą setkę osiąga już w ponad 8 sekund z tym, że motory trzeba trzymać w wyższych partiach obrotów, bo dopiero wtedy robi się naprawdę ciekawie. Na dłuższą metę mogą jednak niektórych znudzić, dlatego ciekawsze są silniki 6-cylindrowe. Najsłabszy ma niecałe 200KM, a najmocniejszy 286. Gdyby wyciągnąć z nich średnią, żeby stworzyć ciekawy kompromis, to powstanie motor 240-konny i właśnie taki jest też w ofercie. Ma dokładnie 235KM, 3l pojemności, 500Nm i osiągi na poziomie promu kosmicznego z tym, że ma dużo mniejsze wymagania paliwowe. Świetnie się zbiera, a delikatny dźwięk wręcz masuje głowę po ciężkim dniu. Diesle są na tyle dobre, że tak naprawdę, jeśli chodzi o motory benzynowe, to warto zastanowić się tylko nad tymi flagowymi. Omijając wersję M5, najmocniejszy ma 4.8l i 367KM. Słabsze o oznaczeniu 545i oraz 540 liczą po 333 i 306KM. Porażają wszystkim – dźwiękiem, osiągami i prędkością opróżniania zbiornika paliwa.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2007 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 231 KM (170 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 1750 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Wyciszenie + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~Rafal
BMW Seria 5 E60
Touring 530 d 231KM 170kW
Będzie długo ale nikt mnie nie uprzedził o tej kupie więc ja uprzedzę innych. BMW - Będziesz Miał Wydatki. Nie mieszkam w Polsce. Tu gdzie mieszkam nie ma problemu z kręconymi licznikami więc mowa o prawdziwym udokumentowanym przebiegu 215000 km. Jeździłem toyotami, hondami, subaru i powiem że łączne awarie wszystkich moich japońskich samochodów to jest jedynie ułamek napraw pojedynczego bmw. Samo bmw jeśli chodzi o silnik czy skrzynie jest ok natomiast jeśli chodzi o moduły i akcesoria to jest to jedno wielkie ******! Żaden posiadacz bmw pewnie nie przyzna się że jeździ kupą - pewnie ze wstydu. Ja samochody i motocykle naprawiam sam. Stąd macie info z pierwszej ręki. Każde BMW ma problem z termostatami. Niedogrzany diesel roz******la turbinę, dpf się nie dopala itd. W benzynowych bmw też termostaty to kupa. Teraz konkretnie o tym modelu co naprawiłem lub wymieniłem w kilka miesięcy. - termostaty - termostat erg i główny (nie działały i silnik jeździł niedogrzany, jak silnik nie osiągnie temperatury procedury wypalania dpf nie będzie ;) - koszt ok 500pln - moduł od świec żarowych (trzeba rozebrać i zamienić srebrne kabelki na normalne miedziane i porządnie zlutować. Problem z tym modułem jest taki że producent w****** kabelki zamiast je lutując pod uszczelki które z wiekiem robią się plastikowe i te kabelki się upalają. W inpie albo dis-sie widać błąd świec, a to jest ****a moduł znajdujący się pod kolektorem dolotowym - koszt żaden ale u****** się trzeba żeby się dostać do niego - przepustnica. Zadanie ma takie żeby zamykać dopływ powietrza jak wyłączamy silnik - silnik wyłącza się bardzo fajnie, bez szarpania. No i domyka się podczas wypalania dpf. Problem jest taki że *****y helmut zamocował ją lekko przechyloną. No więc olej który w jakieś ilości jest wciągany do silnika przez moim zdaniem*****ową odmę osiada na trzpieniu od tej przepustnicy i po kropelce dostaje się do puszki z elektroniką przepustnicy. Jak już tego oleju się zbierze tyle że cała elektronika w nim pływa to układ scalony mówi *******ę nie robię i do wymiany. Błąd przepustnicy uniemożliwia wypalanie dpf ;) Koszt coś koło 1000pln. - dpf - proponuję nie czekać i odrazu go wymontować i wymyć. Ja użyłem chemii Tickopur R33. Drogie ale rozpuściło mi sadze co konsystencji rzadkiego żelu. Zamoczyłem ten filtr w 10% roztworze w dodatku użyłem pompki cyrkulacyjnej żeby syf w środku miał ruch wody. Na dolot do pompy założyłem filtr jednomikronowy do wody. Taki 25cm długości i 5-6 średnicy. Wyłapał całe ****** wylatujące z filtra. Filtrów zmieniłem łącznie 4 ;) Po zabiegu dpf jak nówka. Oczywiście płukanie mocne wodą po robocie. - IBS inteligentny czujnik baterii na klemie minusowej. Ma sterować ładowaniem akumulatora i innymi rzeczami. Problem w tym że jak się ****ie, a ****ie się na 100% z uwagi na*****owe i nieprzemyślane rozwiązanie to samochód potrafi się sam rozładowywać albo np. samochód uznaje że akumulator jest za słaby i nie odpali auta - mimo że akumulator jest git. Słowem kupa. Należy delikatnie wyjąć ten zalany gumą element i zlutować wszystkie widoczne nóżki razem. Potem to co zlutujemy razem dolutować do klemy minusowej. Podłączyć i po problemie. Problem z tym czujnikiem jest taki że utleniają się luty w nóżkach z brzegu, zaczyna nie kontaktować i wywala błąd. Z błędem ibs nie wypali się np. dpf ;) - lampy - wszystkie lampy są*****owo sklejone. Kwestia czasu kiedy zaczną się rozszczelniać na łączeniu klosza z resztą lampy. No więc np. u mnie do tylnej lampy na******o tyle wody że przez dziurę od żarówki woda zaczęła walić do środka. Cała okolica bezpieczników, akumulator z ibs w wilgoci lub wręcz stojącej wodzie. Przednie lampy to samo. Jak już zaparują ostro to wywala błąd adaptacji reflektorów etc. Trzeba wyjąć i sylikonem opierniczyć je dokoła bo innego wyjścia nie ma. - w kombi ułamujące się przewody prowadzące do klapy. Czyli antena, trzeci stop, podgrzewanie szyby, podświetlanie rejestracji czy otwieranie bagażnika - wszystko zależy od*****owej konstrukcji tego wspaniałego wozu marki BMW... są jeszcze inne pierdy ale już mi się pisać nie chce... Masz pytania pisz fjjota@gmail.com
4,0
~philip_kurylo
BMW Seria 5 E60
Touring 530 d 231KM 170kW
Samochód świetnie wygląda, doskonale się prowadzi. Jest zarazem wygodny i zwarty - zawsze gotowy do dostarczenia kierowcy dawki adrenaliny. Przy tym potrafi być potulny jak baranek. Dość obszerne wnętrze i wystaczający bagażnik. Wrażenia psują koszty serwisu i potencjalne awarie, których może pojawić się mnóstwo.
4,0
~Bartosz
BMW Seria 5 E60
Touring 530 d 231KM 170kW
Auto całkiem przyjemne, choć w mieści się trochę męczy. Czuć zwłokę skrzyni biegów, a później pracę hamulców, gdy trzeba prędkość wytracić. To jest raczej krążownik na długie trasy, których za dużo u mnie nie odbył ze względu na okres użytkowania w trakcie 2020 roku i wszechobecnej pandemii. Auto miało służyć na dojazdy na działkę poza utwardzonymi drogami - stąd wersja xdrive. Przy okazji potrzebny był bagażnika na ewentualne graty, narzędzia, psa czy co tam jeszcze przyjdzie do głowy.

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 26
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Problem rozwiązany
1 komentarz
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E60 Touring