Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E60 Touring 525 d 197KM 145kW 2007-2010

Lata produkcji: 2007 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia

W tym samochodzie BMW wzięło pod lupę trochę silników z Serii 3 i trochę z Serii 7, wywaliło te najmocniejsze oraz najsłabsze i zostawiło same rozsądne. Podstawowe diesle o oznaczeniu 520d i 525d mają 177KM. Auto nie jest lekkie, ale dzięki nim pierwszą setkę osiąga już w ponad 8 sekund z tym, że motory trzeba trzymać w wyższych partiach obrotów, bo dopiero wtedy robi się naprawdę ciekawie. Na dłuższą metę mogą jednak niektórych znudzić, dlatego ciekawsze są silniki 6-cylindrowe. Najsłabszy ma niecałe 200KM, a najmocniejszy 286. Gdyby wyciągnąć z nich średnią, żeby stworzyć ciekawy kompromis, to powstanie motor 240-konny i właśnie taki jest też w ofercie. Ma dokładnie 235KM, 3l pojemności, 500Nm i osiągi na poziomie promu kosmicznego z tym, że ma dużo mniejsze wymagania paliwowe. Świetnie się zbiera, a delikatny dźwięk wręcz masuje głowę po ciężkim dniu. Diesle są na tyle dobre, że tak naprawdę, jeśli chodzi o motory benzynowe, to warto zastanowić się tylko nad tymi flagowymi. Omijając wersję M5, najmocniejszy ma 4.8l i 367KM. Słabsze o oznaczeniu 545i oraz 540 liczą po 333 i 306KM. Porażają wszystkim – dźwiękiem, osiągami i prędkością opróżniania zbiornika paliwa.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 197 KM (145 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1300 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~RAFAŁ
BMW Seria 5 E60
Touring 525 d 197KM 145kW
Auto nie dla każdego ze względu jednak na ceny eksploatacyjne, są wyższe niż w podobnych gabarytowo np.Mondeo, Superbie czy Passacie acz nie ma tragedii bo sporo zamienników i używanych części w sieci. Mam 189 cm wzrostu i znalezienie pozycji dla siebie jak to w bmw jest genialne, siedzi się nisko i wygodnie - fotele elektryczne "comforty" ponadto bez problemów usiądę sam za sobą, delikatnie opierając kolana na fotelu. Bagażnik spory ale też spore auto, bez kłopotów przewiozłem 2x skrzydło drzwi 90cm plus 2x ościeżnica reg. wszystko w kartonach. Zrobiłem nim około 30 tyś wcześniej teść około 60 tyś. tylko jedna usterka, bardziej zużycie już padła poduszka pneumatyczna zawieszenia, tak bo styłu w e61 nie ma sprężyn a dwie poduszki pneumatyczne plus kompresor do regulacji automatycznej - po wymianie jest to bezproblemowe i trwałe, duzy plus tego rozwiązania to iz nawet jak napakowałem pod korek bagażnik plus 4 osoby zawieszenie samo się poziomuje i w zasadzie nie widać i nie czuć obciążenia. Mimo masy 1700 kg diesel 3.0R6 naprawdę miło mnie zaskoczył dynamiką 7,6s 0-100 i faktycznie tak jest a także spalaniem u mnie 5,8 - 8.6 z korkami 9-10l
4,5
~ambienT
BMW Seria 5 E60
Touring 525 d 197KM 145kW
To moje pierwsze BMW ale nie pierwsze auto z napędem RWD. Biorąc pod uwagę moje dotychczasowe doświadczenia z motoryzacją stwierdzam, że E60/E61 to prawdopodobnie ostatni model serii 5 utrzymujący jakość na wysokim/akceptowalnym poziomie, którego oczekujemy od 'PREMIUMA'. Całość recenzji poniżej.
4,5
~Rafal
BMW Seria 5 E60
Touring 525 d 197KM 145kW
To naprawdę dobre auto gdyż jest precyzyjne w jeździe przy tym dynamiczne i bardzo wygodne lecz ma swoje mankamenty które potrafią wkurzać
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E60 Touring 525 d 197KM 145kW 2007-2010
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
BMW Seria 5 E60
Touring 525 d 197KM 145kW
Minimalne spalanie 7,2 l udaje mi się osiągnąć w cyklu mieszanym --> niemiecka autostrada tempomat 80% czasu ustawiony na 145 km/h + polskie drogi. Silnik 3.0d R6 197KM napęd xDrive. Model E61. Przy cyklu mieszanym z przewagą dróg lokalnych i krajowych trzeba liczyć na spalanie około w okolicach 8 l/100km (częste przyspieszanie, wyprzedzanie itd.). Auto zwija się świetnie. Mimo zaledwie 197KM czuć wyraźną różnicę w porównaniu z moim ostatnim autem 120d 177KM. Polecam wszystkim ten silnik i wersję E61. Pasażerowie opowiadają o wrażeniach jak z windy :-)
7,4
BMW Seria 5 E60
Touring 525 d 197KM 145kW
Najbardziej oszczędna wersja 5tki !!! Mega zaskoczony gdy nie trzeba się spieszyć. Najbardziej oszczędny między 110 - 120km/h ( 5,3L- 6L ). 120-140 km/h ( 6L - 7L ) 150km/h 7,3L , 160km/h 7,5L-8L , 200km/h 12L. Spalanie z 77.000km 7,3L 80% trasa 20% duże miasto.
8,3
BMW Seria 5 E60
Touring 525 d 197KM 145kW
Auto używane głównie we Wrocławiu. Krótkie odcinki po mieście i wg komputera średnia na poziomie 10,8l. W cyklu mieszanym miasto na przemian z wioskami wychodzi około 8l. Trasa 300km po S8 na tempomacie przy 160km/h i mamy 6,7l. Przebieg to 250kkm, automat, do wymiany na dniach idzie konwerter (przeciąga biegi) być może ma to wpływ na spalanie.

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 26
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Problem rozwiązany
1 komentarz
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E60 Touring