Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E60 Touring 520 d 177KM 130kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia

W tym samochodzie BMW wzięło pod lupę trochę silników z Serii 3 i trochę z Serii 7, wywaliło te najmocniejsze oraz najsłabsze i zostawiło same rozsądne. Podstawowe diesle o oznaczeniu 520d i 525d mają 177KM. Auto nie jest lekkie, ale dzięki nim pierwszą setkę osiąga już w ponad 8 sekund z tym, że motory trzeba trzymać w wyższych partiach obrotów, bo dopiero wtedy robi się naprawdę ciekawie. Na dłuższą metę mogą jednak niektórych znudzić, dlatego ciekawsze są silniki 6-cylindrowe. Najsłabszy ma niecałe 200KM, a najmocniejszy 286. Gdyby wyciągnąć z nich średnią, żeby stworzyć ciekawy kompromis, to powstanie motor 240-konny i właśnie taki jest też w ofercie. Ma dokładnie 235KM, 3l pojemności, 500Nm i osiągi na poziomie promu kosmicznego z tym, że ma dużo mniejsze wymagania paliwowe. Świetnie się zbiera, a delikatny dźwięk wręcz masuje głowę po ciężkim dniu. Diesle są na tyle dobre, że tak naprawdę, jeśli chodzi o motory benzynowe, to warto zastanowić się tylko nad tymi flagowymi. Omijając wersję M5, najmocniejszy ma 4.8l i 367KM. Słabsze o oznaczeniu 545i oraz 540 liczą po 333 i 306KM. Porażają wszystkim – dźwiękiem, osiągami i prędkością opróżniania zbiornika paliwa.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 177 KM (130 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Silnik - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~Zulu
BMW Seria 5 E60
Touring 520 d 177KM 130kW
Samochód jest świetny z perspektywy kierowcy - wygodny, pewny w prowadzeniu, oszczędny a przy tym wystarczająco dynamiczny, czuć że to marka premium. Odczujemy to również w portfelu gdy chcemy utrzymywać go w odpowiedniej kondycji tym bardziej jak samochód służy do pracy i robi się nim duże przebiegi. Dla tych co nie lubią wydawać na serwis odradzam zakup bo prędzej czy później zemści się to na nich, jeżeli jednak nie zamierzamy oszczędzać samochód odwdzięczy się naprawdę sporą przyjemnością z jazdy. Chyba nie ma lepszego podsumowania tego samochodu.
4,7
~Przemek
BMW Seria 5 E60
Touring 520 d 177KM 130kW
Swietnnie spasowane wygodne oraz duże auto. Bardzo elastyczny silnik od 2 lat przejechałem 60000 km średnie spalanie w granicach 6 l /100km Połykacz autostrad, po przejechaniu ciągiem nawet 1000 km nie jestem zmęczony prowadzeniem. Świetnie wygłuszone wnętrze. Pojemny bagażnik. Zawieszenie pancerne oraz bardzo komfortowe na nierównych drogach jednocześnie świetnie trzymające w zakrętach. Układ kierowniczy precyzyjny.
3,8
~Przemek
BMW Seria 5 E60
Touring 520 d 177KM 130kW
Piękny samochód, świetnie jeździ, zaskakująco mało pali ale ale przeciętnie trwały, trudny w diagnostyce i drogi w naprawie. Posiadam auto od kilku tygodni więc odczucia z jazdy porównuję do mojego poprzedniego samochodu a o typowych usterkach piszę ponieważ forum obserwuję od bardzo długiego czasu.
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E60 Touring 520 d 177KM 130kW 2005-2010
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
BMW Seria 5 E60
Touring 520 d 177KM 130kW
Jestem niemile zaskoczony. Monotonna jazda do 120 na autostradzie - spalanie ok 6,5 Jazda na tempomacie - 140 Wrocław-Kraków - 8,5-8,7 ... Jazda po mieście ok 11 Średnie trasa miasto - 9,7 - 10,5 Jestem zdziwiony tymbardziej, że poprzednie auto - Vectra 2006r 1,9 150 KM na autostradzie na tempomacie przy prędkści 160 - miałem spalanie 6,7, w mieście do 8... Ponadto automat działa z opóźnieniem (wiadomo, to nie DSG). Spodziewałem się niższych kosztów, gdyby auto miało 200KM - ok, ale przy 177 jestem rozczarowany
7,6
BMW Seria 5 E60
Touring 520 d 177KM 130kW
Witam, Posiadam model e61 Touring 2006r 163KM, z chipowany u godula.pl na 194KM, różnica w dynamice bardzo duża. Zapłaciłem 1500zł i warto!Spalanie chyba troszkę wzrosło w stosunku do wersji fabrycznej, o ok 0,5-1l.Samochód jest bardzo ekonomiczny ale przy określonych warunkach.Najmniej potrafi spalić przy ok 120km/h -6,5l , przy 140km/h-7.8-8l jest ok, jednak przy 200km/h obroty są 3,5 i spalanie faktyczne ok 9,5l, przy przeliczeniach faktycznego zużycia.Jestem fanem BMW ale, komputerowy licznik zużycia kłamie ok o 1l... Polecam, największy samochód, którym można poruszać się szybko i tanio.
6,9
BMW Seria 5 E60
Touring 520 d 177KM 130kW
Wynik wyszedł z aplikacji po przejechaniu ponad 50000km - tankowanie tylko do pełna i tylko paliwa premium, cykl bardzo mieszany czyli autostrady, zwykłe trasy, góry, niziny, miasta, wioski, obecny przebieg niecałe 200k

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 26
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Problem rozwiązany
1 komentarz
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E60 Touring