Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E60 Sedan 2.5 525d 177KM 130kW 2003-2007

Lata produkcji: 2003 – 2007
Segment: Wyższa klasa średnia

W tym samochodzie BMW wzięło pod lupę trochę silników z Serii 3 i trochę z Serii 7, wywaliło te najmocniejsze oraz najsłabsze i zostawiło same rozsądne. Podstawowe diesle o oznaczeniu 520d i 525d mają 177KM. Auto nie jest lekkie, ale dzięki nim pierwszą setkę osiąga już w ponad 8 sekund z tym, że motory trzeba trzymać w wyższych partiach obrotów, bo dopiero wtedy robi się naprawdę ciekawie. Na dłuższą metę mogą jednak niektórych znudzić, dlatego ciekawsze są silniki 6-cylindrowe. Najsłabszy ma niecałe 200KM, a najmocniejszy 286. Gdyby wyciągnąć z nich średnią, żeby stworzyć ciekawy kompromis, to powstanie motor 240-konny i właśnie taki jest też w ofercie. Ma dokładnie 235KM, 3l pojemności, 500Nm i osiągi na poziomie promu kosmicznego z tym, że ma dużo mniejsze wymagania paliwowe. Świetnie się zbiera, a delikatny dźwięk wręcz masuje głowę po ciężkim dniu. Diesle są na tyle dobre, że tak naprawdę, jeśli chodzi o motory benzynowe, to warto zastanowić się tylko nad tymi flagowymi. Omijając wersję M5, najmocniejszy ma 4.8l i 367KM. Słabsze o oznaczeniu 545i oraz 540 liczą po 333 i 306KM. Porażają wszystkim – dźwiękiem, osiągami i prędkością opróżniania zbiornika paliwa.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2007 roku
Pojemność skokowa 2497 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 177 KM (130 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Grzegorz
BMW Seria 5 E60
Sedan 2.5 525d 177KM 130kW
Auto jak na swój rok bardzo dobrze się sprawuje, jednak wiele rzeczy trzeba zrobic juz po samym zakupie. Cena kusi jednak trzeba pamiętac że e60 nadal nie jest tanie w seriswowaniu. 180km/h 9 litrów spalania bardzo przyjemnie w dodaktu przy tej prędkości nawet nie ma 3tys obrotów więc w aucie mozna spokojnie rozmawiać, fotele z elektryczna regulacją bardzo wygodne kilkaset km nie robi na kierowcy najmniejszego wrażenia, w dużym mieście poniżej 10 L na 100 bez szans, mozna włożyć między bajki. Wszyscy narzekają na elektrykę u mnie na szczęście bez zarzutów. Potrzebuje też sporo miejsca do zaparkowania w mieście. Auto wg mnie stworzone do połykania kilometrów na autostradzie. Bardzo wygodne i przestronne, na pewno nie wół roboczy mimo bagażnika 520 L dużych gabarytów nie zapakujemy (sedan). Osobiście po roku i ponad 30.000 km użytkowania jestem bardzo zadowolony.
4,7
~Damian
BMW Seria 5 E60
Sedan 2.5 525d 177KM 130kW
Z auta jestem mega zadowolony , polecam każdemu. Mam 2.5d 177km z podniesiona mocą do 230 km , przy silniku nic jeszcze nie robiłem , olej wymieniany co 9 max 10 tys km. Jeśli chodzi o czesci (zawieszenie, hamulce)to e60 nie lubi zamienników o czym się przekonałem , po założeniu czesci z górnej polki można jeździć i jeździć. Koszty czesci jedynie są trochę wysokie jak na auto które ma 20lat, mimo wszystko polecam , sam nie zmienię tego samochodu przez najbliższe lata.
4,8
~E60
BMW Seria 5 E60
Sedan 2.5 525d 177KM 130kW
Auto ogolnie ok .silnik bardzo dobry kosztowny w utrzymaniu .trzeszczce uszczelki to duża wada!!! Problem z maglownicą . Troche tego jest ale w porównaniu z innymi autami i tak nie jest źle. Blachy zdrowe nie gnije jak inne
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E60 Sedan 2.5 525d 177KM 130kW 2003-2007
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
BMW Seria 5 E60
Sedan 2.5 525d 177KM 130kW
W BMW choć pozornie mamy auto sprawne, na spalanie może wpływać wiele czynników, o których nawet nie wiemy, są 3 Termostaty, któryś zaszwankuje i już spalanie wzrasta, mi w 500km trasie udało zejść się poniżej 7l z prędkością autostrad ową, z tym że z podmuchem wiatru w plecy :D W mieście nie ma co się oszukiwać, nawet w lato minimalnie trzeba liczyć 9l Ale to nic w porównaniu jak mojego znajomego czterycylindrowy traktor na pompowtrykach- Seat Altea XL pali tyle samo, a tu dźwięk sześciu cylindrów to prawdziwa symfonia Polecam każdemu silnik 525d 177km najlmniej awaryjny i najbardziej trwały (duża buda)
9,8
BMW Seria 5 E60
Sedan 2.5 525d 177KM 130kW
Jak na auto 6-rzędowe bardzo dobre spalanie, komfort jazdy oraz moc pod pedałem dają naprawdę niezłą frajdę z jazdy, niby tylko 177KM, ale 6 rzędów robi swoje, bardzo ładnie się zbiera,przy tym spalanie w lecie przy bardzo spokojnej jeździe mieszanej potrafi zejść do 7,5 l/100km, na autostradzie 140km/h około 8 litrów, miasto 9-10 l/100km, w ziemie jest trochę gorzej w mieście ok 11-13 l/100km, w zależności jak jest zimno, moja wersja jest z WEBASTO które dogrzewa szybko silnik, spalanie wtedy na poziomie 11, bez WEBASTO ok. 13l/ 100km (sprawdzone ,spierdzielona pompa wody webasto odcięła tę opcję stąd spalanie wzrosło;) ). Ogólnie przy tych gabarytach jest mega!
10,7
BMW Seria 5 E60
Sedan 2.5 525d 177KM 130kW
Auto jest ciężkie i komfortowe, więc spalanie nie jest małe, zwłaszcza gdy chcemy używać tych niutków silnika regularnie. Co sobie cenię, to na pewno kulturę pracy, nie można o takiej marzyć w czterocylindrowcach, które nawet z common railem chodzą jak traktory. Tutaj w trasie silnika po prostu nie słychać, bajka. Wynik wyższy również przez AUTOMATYCZNĄ skrzynię biegów. Zimą po mieście, na krótkich odcinkach, palił około 13 litrów. Posiadam auto rok i w tym czasie zero problemów, oprócz wymiany części eksploatacyjnych. Mega zadowolony, jednak należy uważać żeby się naciąć podczas zakupu, bo wszystkie części są drogie.

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 26
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Problem rozwiązany
1 komentarz
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E60 Sedan