Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E60 Sedan 4.4 545i 333KM 245kW 2003-2005

Lata produkcji: 2003 – 2005
Segment: Wyższa klasa średnia

W tym samochodzie BMW wzięło pod lupę trochę silników z Serii 3 i trochę z Serii 7, wywaliło te najmocniejsze oraz najsłabsze i zostawiło same rozsądne. Podstawowe diesle o oznaczeniu 520d i 525d mają 177KM. Auto nie jest lekkie, ale dzięki nim pierwszą setkę osiąga już w ponad 8 sekund z tym, że motory trzeba trzymać w wyższych partiach obrotów, bo dopiero wtedy robi się naprawdę ciekawie. Na dłuższą metę mogą jednak niektórych znudzić, dlatego ciekawsze są silniki 6-cylindrowe. Najsłabszy ma niecałe 200KM, a najmocniejszy 286. Gdyby wyciągnąć z nich średnią, żeby stworzyć ciekawy kompromis, to powstanie motor 240-konny i właśnie taki jest też w ofercie. Ma dokładnie 235KM, 3l pojemności, 500Nm i osiągi na poziomie promu kosmicznego z tym, że ma dużo mniejsze wymagania paliwowe. Świetnie się zbiera, a delikatny dźwięk wręcz masuje głowę po ciężkim dniu. Diesle są na tyle dobre, że tak naprawdę, jeśli chodzi o motory benzynowe, to warto zastanowić się tylko nad tymi flagowymi. Omijając wersję M5, najmocniejszy ma 4.8l i 367KM. Słabsze o oznaczeniu 545i oraz 540 liczą po 333 i 306KM. Porażają wszystkim – dźwiękiem, osiągami i prędkością opróżniania zbiornika paliwa.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2005 roku
Pojemność skokowa 4398 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 333 KM (245 kW) przy 6100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~pawel89_02
BMW Seria 5 E60
Sedan 4.4 545i 333KM 245kW
Auto fajne jak na taką moc spalanie nie najgorsze miasto około 18 litrów trasa jazda koło 150-200 13.6 litrów liczone od tankowania do tankowania na gazie przy jeździe po 200 nie udało mi się w trasie przekroczyć 16 gazu. Miasto gaz ponad 20 w korkach. Fajne auto na jazdę w trasy na spotkania ze względu na moc i wygodę podroży w środku z przodu z tyłu średnio miejsca ale kilka razy zdążyło mi się pić i mieć kierowce to w 2 osoby do 190cm wzrostu z tyłu da się wytrzymać ;) no i frajda jaką daję zabawa po wyłączeniu trakcji i td. wiadome.... Auto spisuje się w codziennym użytku...
4,8
~grześku
BMW Seria 5 E60
Sedan 4.4 545i 333KM 245kW
Bunia z tym silnikiem to auto prawie doskonałe. Prawie, bo nie ma na tym świecie rzeczy absolutnire bez wad. Wady są w tym przypadku na prawdę mało istotne. Kapitalna sylwetka, łącząca w sobie jednocześnie masywność (bezpieczeństwo) oraz sportowy polot.
3,7
~bart1000
BMW Seria 5 E60
Sedan 4.4 545i 333KM 245kW
To moje drugie E60. Pierwsze 530d to byla tragedia, z powazniejszych awarii nalezy powiedziec o wymianie skrzyni biegow po 1000km przbiegu!!! lub dwukrotnej wymianie turbosprezarki (raz z powodu awarii lopatek drugi raz sie rozciekla). Awarii mniej powaznych nie mam czasu i nerwow wymieniac. Dodam ze auto kupione nowe w salonie. Aktualne 545i jest lepsze ale nie dam lepszej oceny niz przecietnie bo jedynie na tyle zasluguje.
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E60 Sedan 4.4 545i 333KM 245kW 2003-2005
13,0
l/100 km
15,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

18,0
BMW Seria 5 E60
Sedan 4.4 545i 333KM 245kW
Jestem szczesliwym posiadaczem tej serii w V-ce i jak czytam te raporty ze komus pali 13-14 w miescie to smiac sie chce bo ten ktos musi jezdzic tylko noca po tym miescie, moje spalanie Pb nie zejdzie w miescie ponizej 17 chyba ze noca, autostrada Pb 10l ale 120km/h na tempomacie bez przekraczania ani o 1km/h, a LPG 13l-14l przy takiej jezdzie. Miasto pb 16-20 jedynie wieczorem do 13 ;) Miasto LPG 23-25l wieczorem 18l. Nie wiem skad ludzie bierzecie te smiesznie niskie spalanie w kilkunastoletnim samochodzie, koszta napraw sa duze bo najwidoczniej ktos nie robil takich rzeczy jak standardowo rurka pkynu chlodzacego, uszczelnicze zaworowe, active steering, aktywny stabilizator przod i aktywny stabilizator tyl ;) zaiweszenie, tarcze, skrzynia ;) Ktos kto kupuje auto i wymienia klocki oleje i jezdzi nim przez 5 lat jest potencjalnym niechlujem, bo nic sie nie dzialo? To samochod gdzie trzeba sprawdzac wiele rzeczy regilarnie co jakis czas by potem nie ladowac tysiecy PLNow
12,5
BMW Seria 5 E60
Sedan 4.4 545i 333KM 245kW
Ideał ideał ideał. Zawsze były w moim życiu Mercedesy... póki nie poczułem perfekcyjnego układu kierowniczego. Autem chce się jeździć. Genialna v8 chce się żyć. Jeśli sprawdzasz te komentarze bo chcesz kupić a boisz się kosztów to powiem Ci ze to auto tak daje kopa w życiu ze wejdziesz na wyższe obroty swej wydajności by tej perelce było jak najlepiej. Kogo nie stać w dorosłym wieku to oznacza to poddanie się a nie rozsądek. Rozsądek skończy się tym że umrzesz w passacie czy innej insigni. Ja na razie bezawaryjny. Pozdrawiam
13,3
BMW Seria 5 E60
Sedan 4.4 545i 333KM 245kW
Maksymalne spalanie (przy normalnej jeździe) jakie udało mi się osiągnąć to 18l/100km, był to dojazd do pracy w mieście na odcinku ok 6km w zimie Średnie spalanie wahało się w granicach 11,5 - 14l, jednak dalej była to przewaga miasta. Minimalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 7,5l/100km i dałoby się pewnie i mniej ale jest to już bardzo męczące.Natomiast w trasie,jadąc 90-100km/h, spokojnie można utrzymać spalanie 8,5l/100km

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 26
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Problem rozwiązany
1 komentarz
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E60 Sedan