Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E60 Sedan 2.2 520i 170KM 125kW 2003-2010

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: Wyższa klasa średnia

W tym samochodzie BMW wzięło pod lupę trochę silników z Serii 3 i trochę z Serii 7, wywaliło te najmocniejsze oraz najsłabsze i zostawiło same rozsądne. Podstawowe diesle o oznaczeniu 520d i 525d mają 177KM. Auto nie jest lekkie, ale dzięki nim pierwszą setkę osiąga już w ponad 8 sekund z tym, że motory trzeba trzymać w wyższych partiach obrotów, bo dopiero wtedy robi się naprawdę ciekawie. Na dłuższą metę mogą jednak niektórych znudzić, dlatego ciekawsze są silniki 6-cylindrowe. Najsłabszy ma niecałe 200KM, a najmocniejszy 286. Gdyby wyciągnąć z nich średnią, żeby stworzyć ciekawy kompromis, to powstanie motor 240-konny i właśnie taki jest też w ofercie. Ma dokładnie 235KM, 3l pojemności, 500Nm i osiągi na poziomie promu kosmicznego z tym, że ma dużo mniejsze wymagania paliwowe. Świetnie się zbiera, a delikatny dźwięk wręcz masuje głowę po ciężkim dniu. Diesle są na tyle dobre, że tak naprawdę, jeśli chodzi o motory benzynowe, to warto zastanowić się tylko nad tymi flagowymi. Omijając wersję M5, najmocniejszy ma 4.8l i 367KM. Słabsze o oznaczeniu 545i oraz 540 liczą po 333 i 306KM. Porażają wszystkim – dźwiękiem, osiągami i prędkością opróżniania zbiornika paliwa.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2171 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 6100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80 x 72 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Karoseria + Wyciszenie + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Dawid
BMW Seria 5 E60
Sedan 2.2 520i 170KM 125kW
Samochód jest z 2003 roku, a do dziś cieszy oko swoim świeżym, przyjemnym dla oka wyglądem. Do jego głównych zalet należą przede wszystkim: świetne prowadzenie, wysoki komfort jazdy, całkiem bogate wyposażenie czy wspomniany wcześniej wygląd. Samochód ma też swoje wady takie jak problemy z elektroniką, ale gdy trafimy na zadbany, serwisowany na bieżąco, bezwypadkowy egzemplarz, to z pewnością będziemy zadowoleni. Osobiście nie miałbym problemu z zakupem BMW Serii 5 E60 po raz drugi, oczywiście zadbanej sztuki.
4,2
~Iluminati
BMW Seria 5 E60
Sedan 2.2 520i 170KM 125kW
Witam posiadam to auto kilka miesięcy po zakupie i wymianie kilku podstawowych rzeczy typu oleje i filtry i wpakowaniu w to auto paru jeszcze tysięcy to teraz mogę stwierdzić z pełną odpowiedzialnością za swoje słowa ze tak to jest to czego można oczekiwać od auta! Przestrzegam wszystkich posiadaczy czy chcących posiadać takie auto ze serwis u odpowiedniego człowieka który wie co robi i bierze całkowita odpowiedzialność za to co robi to podstawa to gwarantuje bez problemowe użytkowanie i czerpanie pełnymi garściami radości z jazdy.Naprawianie u mechaników nie znających się na BMW czy grzebanie samemu nie ma większego sensu i takim sposobem generuje się większe koszty i tak wtedy się zgadza ze to jest studnia bez dna. Pamiętajmy o jednym ze jak mamy Iphone czy Macbooka to nie możemy powiedzieć ze mamy smartphone czy laptopa posiadacze tych uzadzen wiedzą o co chodzi. Tak więc my posiadacze BMW nie możemy powiedzieć ze mamy samochód bo BMW to nie samochód to BMW! Pozdrawiam
2,9
~konrad_kondzio
BMW Seria 5 E60
Sedan 2.2 520i 170KM 125kW
Z mojej strony odradzam. Nie kupił bym go po raz kolejny i się bardzo cieszę, że pozbyłem się tego ustrojstwa. Auto kupione z oryginalnym przebiegiem 130 tys km a elektryka na potęge siadała. bardzo drogie części, do byle czego dostać się pod maską trzeba pół auta rozbierać. Poza tym sporo innych awarii i nawet nie mam ochoty juz o tym mówić, a jezdze spokojnie nadmienię. Bardzo słabe nagłośnienie, nie mam na myśli szpanu tubami itp ale BOSE w Audi brzmi jak jak koncert BON JOViego w porównani do tej 5-ki. Ogólnie chcesz mieć dobre auto zastanów się nad Audi A6 lub Hondą Accord ale nie to BMW, bo mechanik po kilku miesiącach będzie już Twoim najlepszym kumplem.
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E60 Sedan 2.2 520i 170KM 125kW 2003-2010
9,5
l/100 km
12,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
BMW Seria 5 E60
Sedan 2.2 520i 170KM 125kW
Przy oszczędnej ale za to przepisowej jeździe (która też jest też dużo tańsza ;) , bez dynamicznego przyśpieszania i przy trzymaniu stałej prędkości ok 110 - 120 poza zabudowanym, w 4 osoby auto to potrafiło zejść do 8 litrów LPG. Komp pokazuje wtedy 6,8l. Przy prędkości 120 na równej trasie na 6 biegu wskazówka spalania chwilowego pokazuje 5l ! stąd taki wynik. Gdy traktujemy trochę ciężej pedał gazu, wzrośnie do 10. W mieście to i 15 ale to norma gdzie na przemian rozpędzamy i zatrzymujemy masywne auto. Bardzo fajny silnik gdy lubimy podróżować w komforcie, nie stresować pasażerów i siebie i nie płacić mandatów. Gdy potrzebujemy powera wtedy wyciągamy do wyższych obrotów i mało kto nas dogania.
11,5
BMW Seria 5 E60
Sedan 2.2 520i 170KM 125kW
Witam zainteresowanych wiedzą o tym modelu. Autko posiadałem 4 lata, przy przebiegu 38 tys założyłem LPG- pełną sekwencję firmy BRC. Przejechałem łacznie 132 tyś km. To było moje pierwsze BMW i porównując do obecnego samochodu Passat CC stwierdzam że ma znaczną przewagę jeżeli chodzi o parametry jezdne, powłokę lakierniczą, BMW przy spokojnej jeździe spalało mi 9,4l gazu,a normalnie jeżdząc do prędkości 120km w trybie mieszanym 50/50 paliło 11l do tego należy dodac ok 0.8l benzyny na kazde 100 km w okresie zimowym ,oraz 0.5l w okresie letnim na przejscie z benzyny na gaz. W tym okresie użytkowania wymieniłem jeden wahacz (500zł)oraz jedno łożysko (500zł)stukało przy skręcie oraz 4 żarówki stop. Wymiana oleju wg wskazań komputera co 25 tyś km, po 15 tyś trzeba było uzupełnic 1 litr oleju- pełnego syntetyku. Silnik- na początku byłem rozczarowany -ale to przemyślana konstrukcja, do 3500 obrotów silnik bardzo ospały ale w zamian jest bardzo ekonomiczny, gdy przekraczamy 3500 obrotów przyspiesza bardzo przyzwoicie do 235 km w zamian za większe zuzycie,powyżej 3500 obrotów ciągnie równo do zamknięcia obrotomierza, a przyspieszając dynamicznie i zmieniając bieg przy górnych jego obrotach wyższy bieg jest min przy 3500 obrotów co oznacza płynne i dobre przyspieszanie na każdym kolejnym biegu,zawieszenie to idealne połączenie komfortu i pewności prowadzenia.Jakośc materiałów wzorowa. Jedna wada to siedzenia- nie są zbyt wygodne jak na auto tej klasy, w zamian mamy piękny odgłos 6 cylindrowego silnika. Ogólnie to auto godne polecenia. Pozdrawiam
13,2
BMW Seria 5 E60
Sedan 2.2 520i 170KM 125kW
tym autem z silnikiem 2,2 r6 zrobiłem już ponad 200000km na gazie użytkując jako taxi w W-wa najmiejsze spalanie w trasie przy 100km/h około 10l(komputer wtedy pokazuje 7,0 - 7,5l) przy ostrej jeździe w trasie tak koło 200km/h w cztery osoby spala 18l na kołach 19´. W mieście jak była nowa instalacja(prince) palił koło 16l przy normalnej jeździe do trzech tyś obrotów, teraz już pali 17-18l a na klimie potrafi 19´ przy czym nie ma mocy przyśpieszać.Z samochodu jestem zadowolony jeżeli chodzi o bez awaryjność(200tyś dwa termostaty, 7x cewka zapłonowa, dwa razy komplet zawieszenia przód przypominam że jeżdżę na 19´ kołach od M5, zbiorniczek wyrównawszy płynu chłodzącego) czyli napraw nie ma zbyt wiele ale jakość wykonania nie jest tak dobra jak w poprzednich modelach. Auto polecam ale lepiej wybrać 530i pali pewnie podobnie ale jest zrywniejsze jeżeli ktoś jeździ w trasy to 520i jest za słabe do wyprzedzania

Usterki BMW Seria 5 E60

Liczba wpisów: 26
Dziwne halasy spod kolektora i problem z pompa paliwa
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • układ wtryskowy
Podczas puszczania gazu, jak silnik schodzil z obrotow na goracym, slychac bylo lekkie popiskiwanie/cwierkotanie. Czasami nierowne obroty na jalowym i postukiwanie. Niekiedy odpalal jakby na 5 cylindrow i wyskakiwal blad pompy paliwowej i samochod przechodzil w tryb serwisowy. W szczegolnosci po dluzszej jezdzie autostrada. Pompa wysokocisnieniowa, paliwowa i filtr paliwa. Oddalem do ASO BMW i jestem biedniejszy o 9000 zl. Sprzedawca mam nadzieje bez sadow odda mi przynajmniej wieksza czesc, wkoncu na gwarancji 12 miesiecy jest nawet jesli uzywany..
Problem rozwiązany
1 komentarz
Dziwny halas przy hamowaniu silnikiem
  • BMW Seria 5 E60 Sedan 523i 190KM 140kW 2007-2010
  • silnik
Silnik N53 benzyna. Po dobrym rogrzaniu silnika, puszczajac pedal gazu, slychac dziwne halasy spod komory silnika. Jest to podobne do lekkiego piszczenia/cwirkania. Przy wylaczaniu silnika jest zawsze taki ciut dluzszy pisk. Niestety mechanicy nie doszli konkretnie co to jest. Jedyne co wiem, to to, ze dochodzi z okolic kolektora. Czasami zdarza sie rowniez, ze samochod jakby odpalal na 5 cylindrow, wychodzi blad pompy paliwowej i awaria silnika - dostepna tylko czesc mocy. Na zimnym silniku zdarza mu sie czasami falowac na obrotach minimalnych. Ale podzczas normalnej jazdy problemow nie ma oprocz halasow. Czyszczenie dodatkami do benzyny sie odbylo i raczej odpada pompa/jakosc paliwa. Zawor EGR i caly kolektor byl czyszczony specjalnym sprejem wpryskiwanym do ukladu zasysania powietrza. Jeszcze sproboje zdjac zawor DISA i zobaczyc. Ktos sie spotkal z takim czyms? Jeden mi powiedzial ze to moze byc zas pompa prozniowa od hamulca, drugi zas ze cos z kolektorem, ale nikt na 100% mi nie potwierdzil ani nie naprawil.
Oczekuje na rozwiązanie
9 komentarzy
Sygnał dźwiękowy przy włączeniu świateł mijania.
  • BMW Seria 5 E60 Sedan
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w następującej sprawie: auto stało 3 dni, następnie był problem z odpaleniem - światła włączają się automatycznie wraz z uruchomieniem silnika, nie mogłam odpalić, ręcznie wyłączyłam światła, zapalił, na wszelki wypadek podładowałam akumulator i auto odpala bez problemu, ale w momencie włączenia świateł pojawia się krótki ciągły sygnał dźwiękowy, jak wyłączam światła nawet w czasie jazdy dźwięk milknie. Na wyświetlaczu ani na ekranie nie pojawia się żaden komunikat, nie świeci się żadna ikona. Pomóżcie co to może być??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E60 Sedan