Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E39 Touring 530 d 24V 193KM 142kW 2001-2004

Lata produkcji: 2001 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2004 roku
Pojemność skokowa 2926 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 193 KM (142 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 410 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~zuku19
BMW Seria 5 E39
Touring 530 d 24V 193KM 142kW
Posiadałem jedną z wypasionych wersji, jestem zawiedziony marką BMW słaba jakość materiałów, przyciski od klimatronika same pękają,nagłośnienie HI-FI fabryczne to porażka, części drogie, serwo w zimie zamarzło,(wada fabryczna) nowy zamiennik prawie tyś zł.,używki nie ma co kupować bo może być też z wodą. Ciągła walka z rudą, widoczność w lusterkach słaba, lewarek zmiany biegów nie zawsze wraca na miejsce luzu, nieraz zostaje pod kątem. Jedynie silnik jest mega super, mało pali, dynamiczny i w kabinie naprawdę cicho, pali z dotyku jak w benzynie nawet przy -11 stopni
3,9
~waldi
BMW Seria 5 E39
Touring 530 d 24V 193KM 142kW
Specjalnie zaznaczyłem na czerwono gdyż na zielono niema sensu czytać.90 % e39 to zajechane złomy zwłaszcza diesle bo kto kupuje taki wóz do jezdzenia do tesco raz w tygodniu.po roku używania znikneło mi z konta ponad 10 tysiecy i narazie niewidać szczęśliwego brzegu.fakt-dałem za niego tylko 12 tyś.przy pełnym wypasie.turbina,przednie zawieszenie,pompa paliwa(w baku)przewody paliwowe,chłodnica,intercooler,tylna klapa(zgnita wiec przecieka...wiec problemy z elektryką)maglownica,zawieszenie tył,cieknace paliwo z cr,klapki kolektora,poduszka pasażera-lampka,rolki,napinacze,cieknaca chlodnica spalin-niewiadomo skad,uszczelka baku,pojedyńcze ogniska rudego-niegrozne ale trzeba sie napracowac,audio slabe i nawala itd...ale jak jedzie to klekajcie narody!przy 120 jak depniesz to wbija w fotel,tempomat rewelka,prowadzenie f1;-),skórka kremowa miodzio,kiera drewno...niema luksusowych samochodów za 10 tysi...poważnie!
3,8
~jakub0301
BMW Seria 5 E39
Touring 530 d 24V 193KM 142kW
Bardzo długo poszukiwałem BMW, co kolejny to nawet sie wsiadać nie chciało aż w końcu znalazłem wymarzone auto w najwyższej możliwej opcji wyposażenia. Fajnie mieć fotele z masażem :) początkowo bardzo fajne wrażenia, luksusowa rakieta z niezawodnym silnikiem. Po miesiącu czasu pierwsza wizyta u mechanika i ... 2000 poszło następny miesiąc znów 800 i tak co miesiąc aż do tej pory z tym ze teraz juz stoi miesiąc czasu u mechanika :/ ogólnie auto mega wygodne i super sie jeździ ale juz mam dość jak sie denerwuje ciagle bo nie mam czym jezdzic ojciec ma stara skodzine i sie śmieje ze mnie :P a ja potulnie z nim wsiadam i jade do pracy. Nigdy więcej Bmw, wpakowałem 7000 zł i dalej cos sie dzieje. Trafiłem na taki egzemplarz bo sąsiad pocina nim od 2 lat i nic a katuje go nieziemsko.
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E39 Touring 530 d 24V 193KM 142kW 2001-2004
8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
BMW Seria 5 E39
Touring 530 d 24V 193KM 142kW
Bardzo komfortowe, ponadczasowe, praktyczne auto, idealne na dalekie trasy. Zużycie paliwa zadowalające zważywszy na komfort i osiągi. Najniższe odnotowane spalanie wg wskazań komputera podczas emeryckiej jazdy na odcinku 80km 4.1l/100km. Najlepsze odnotowane w cyklu mieszanym z przewagą trasy: kontrolka rezerwy zapaliła się przy 1100km. Nigdy nie jeździłem na oparach, więc mogę jedynie przypuszczać, że w baku zostało jeszcze na minimum 100km. Najwyższe 8.1l/100km na odcinku 1400km pokonanych z przędkościami wahającymi się między 180 a 220km/h po stronie niemieckiej oraz 160km/h po stronie polskiej, także bez oszczędzania. Zawsze tankowane po korek. Wyświetlany przez komputer teoretyczny zasięg 999km zaczynał spadać dopiero po pokonaniu 160km, kiedy zużyło się paliwo z rury wlewu. Auto z przebiegiem ponad 600000km, w nowszych autach taki wynik i żywotność pancernego M57 nie do pomyślenia. Na tym modelu kończy się era nieśmiertelnych BMW.
10,3
BMW Seria 5 E39
Touring 530 d 24V 193KM 142kW
no tu się zaczyna. samochód nie należy do tanich w eksploatacji. samochód spala sporo choć i tak jak widze mało jak u konkurencji. po prostu zależy na co kogo stać. w trasie nie spalił mniej jak 8,5 przy bardzo łagodnej jeździe; w mieście ( pół na pół - warszawa) średnio ok 10-11. jak duże korki to i 12-13. [wyniki w mieście po trasie do pracy 40 km w jedną stronę w tym 25 km miasto]. wymiana oleju ok 1000 zł, wymieniam co 15 tys.5W30 . naprawy sporo i drogie ( turbo, skrzynia , czekają mnie jeszcze wtryski) . hamulce przód i tył ( tarcze klocki) mają być oryginalne bmw 1800 - zakład BMW - też sporo.
8,6
BMW Seria 5 E39
Touring 530 d 24V 193KM 142kW
witam...wyzej podane auto to BMW E39 wersja Touring z roku 2002 o mocy 193km.Powiem krotko,jezdze do pracy do Holandii tym wlasnie autem na tempomacie 160km/h 6,9 do 7,3 mysle ze na taka mase auta i gabaryty jest niezle...pod noga wychodzi tak do 7.8 do 8.0 przy tej samej predkosci...wiadomo ze inna charakterystyka jazdy...Miasto...hm...troche gorzej ale nadal nie jest zle przy normalnej jezdzie mieszcze sie w 10 litrach ale jak jezdze mlodziezowo potrafi pociagnac z kotla i 12 :).Srednio miasto plus trasa nie wychodzi wiecej niz 8,5 do 9 litrow.Trase 1200kilometrow robie na 75 do 80 litrow ropki.A jesli chodzi o opinie to polecam strasznie ale oczywiscie zadbany egzemplaz...auto swietne sie prowadzi,wygodne i ciche w srodku choc przy startowaniu slychac lekki pomruk silnika ale ten ktory dodaje adrenaliny :) milosnicy marki wiedza o co chodzi.Zachecam do zakupu i do zobaczenia na drodze...

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 63
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pękające głowice w silnikach 2.0 benzyna
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 35
Po przegraniu się silnika, najczęściej przy padaniu termostatu, później - naprawa, planowanie, wymiana uszczelki i inne pierdoły... Kupując auto z tzw. Niemiec, nie wiadomo ile razy przegrzano już głowicę i ile jeszcze takich sytuacji wytrzyma... Nawet na forum BMW POLSKA o tym piszą, że wystarczy ze trzy razy przegrzać i po zawodach. Czemu o tym nie piszecie? Wstydzicie się, że nikt od Was nie kupi tego niemieckiego szmlecu. BMW serii 7, 730, 740 np E-38 to jest auto, a te E-39 to jakieś auto zrobione chyba na próbę jak Ford PROBE (PRÓBE). Totalna porażka i żeby auto 2.0 L benzyna - paliło ponad 10 litrów, bo ma te nieszczęsne 6 cylindrów, bo ładnie mruczy? Ciekawe jak handlarze a autohandli będą sprzedawać swoje "piękne" BMW 520...523... w maju po kolejnej extra podwyżce cen benzyny.... Te powypadkowe i zaniedbane auta z ponad 300.000 przebiegu poprzekręcane na 165 tys czy 203.000 km ... z poprzecieranymi siedzeniami welurowymi, że to niby wada BMW. Ciekawe dlaczego u innym gorszych producentów welur jakoś się nie przeciera przy przebiegu 200.000. Panowie ile można oszukiwać przy sprzedaży tego pięknego ale awaryjnego auta???
21 komentarzy
duże spalanie, check się świeci
  • BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW 1995-2001
  • silnik
objawy są nastepujące: czasami po zresetowania licznika spalania obojetne czy VERB1 czy VERB2 spalanie przy dość ostrej jeździe jest niskie i nie przekracza 12l/100 a czasami spalanie wynosi powyżej 25l/100 nawet przy delikatnej jeździe. dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę na trybie tip tronic, czy na zwykłym DRIVE, ogólne spalanie samochodu (wyliczone dokładnie, a nie za pomocą komputera) wynosi 23, 24 litry gazu jazdy dosc spokojnej po miescie (i to nie cały czas w korkach) a na trasie wynosi ok 14 litrow gazu. Wszyscy mowią mi, że mam coś zepsutego w silniku, fachowcy gdzie zakładałem gaz powiedzieli, że to nie wina gazu tylko silnika. Nie wiem co robić sondy, świece są sprawne nie mam pojęcia dlaczego tak sie stało, od poczatku kiedy mam to auto takie sa objawy
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 5 E39 Touring