Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E39 Touring 530 i 24V 231KM 170kW 2001-2004

Lata produkcji: 2001 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2004 roku
Pojemność skokowa 2979 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 231 KM (170 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Ergonomia + Wyciszenie + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

4,7
~Pjoter
BMW Seria 5 E39
Touring 530 i 24V 231KM 170kW
Ogólnie jest to genialne auto. Świetnie zrobione, daje ogromną frajdę z jazdy. Często zapominamy, że jedziemy ponad 20 letnim samochodem. Koszty utrzymania dla mnie znikome. Najważniejsze to nie oszczędzać na częściach ! Zmieniłem z E60 na starsze i komfort czy wrażenia z jazdy wcale nie są gorsze, natomiast koszty utrzymania to przepaść. Odetchnąłem z ulgą. Auto zaskoczyło wielu moich znajomych komfortem, spalaniem i kosztami utrzymania (jeden z nich ma nowe audi A6 ). To ten tym auta kiedy wsiadasz rano i się uśmiechasz. Dodatkowo nie ma tak jak w nowszym modelu, że każdy kolejny dzień jest pełen niespodzianek i wkładasz kluczyk z dusza na ramieniu w oczekiwaniu na "gong" i kolejną usterkę. Wszystko jest może i toporne ale proste i tanie w naprawie. Podstawa to znaleźć ZADBANY egzemplarz i nie zepsuć jego stanu oszczedzaniem na naprawach. Przykład? Odma chińczyka ok 180 zł, odma FEBi ok 300. Warto ?
4,3
~Misiundzio
BMW Seria 5 E39
Touring 530 i 24V 231KM 170kW
Kawał fajnego prawdziwego auta. Brak gwiazdki za frustrację wynikające z niewiedzy i początkowej chęci oszczędzania - patrz kupowania tanich zamienników.
3,9
~Wojciech
BMW Seria 5 E39
Touring 530 i 24V 231KM 170kW
Auto z mega wyposażeniem z automatyczną skrzynią biegow co daje mega komfort, spalanie adekwatne do mocy choć wszystko zależy od stylu jazdy, zimą spalanie wzrasta do około 2 litrów ja robię krótkie trasy i spalanie oscyluje w granicach 11-12 L . Gorąco polecam ten samochód tym co cenią sobie wygodę (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E39 Touring 530 i 24V 231KM 170kW 2001-2004
12,9
l/100 km
14,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,9
BMW Seria 5 E39
Touring 530 i 24V 231KM 170kW
Stary automat plus 1800 kg robia swoje. Ale spalanie i tak moim zdaniem smiesznie niskie. Minimum na trasie przy spokojnej ale normalnej jezdzie to ok 11,5 litra. Bardziej dynamicznie +1-2 litra Moj rekord na trasie nr 11 z Poznania do Piły to 10,5 litra ale to w stylu emeryta ;) Miasto typu wroclaw ok 14 litrow 15-16 przy korkach i dynamicznej jezdzie. Osobiscie nigdy nie przekroczyłem 19 litrow. Autostrada tempomat na 140 wychodzi ok 12 litrow 180-200 14,5 litra Dynamiczna jazda autostrada do 170 to ok 13,5-14 litrow gazu. Brakuje nieco 6 biegu. Instalacja STAG Qmax wtryski i reduktor stag. Butla 72 litry brutto w kolo. Ok 50 litrow benzyny. W porownaniu do diesla kultura pracy duzo lepsza, a koszty niższe (zarówno w paliwie jak i w utrzymaniu ;) ) (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
12,5
BMW Seria 5 E39
Touring 530 i 24V 231KM 170kW
Tryb jazdy mieszany. Około 25% dziennej trasy to wspinaczka 25% zjeżdżanie z górek a 50% miasto. Przy normalniej jeździe, nie jak dziadek a częściej raczej pierwszy spod świateł spalanie w granicach 12.5 / 13.5 L/100 chociaż wiem że da się więcej. Poprzedni właściciel mówił że pali około 15-17 tak też było do wymiany oleju, filtrów i świec. Na trasie przy prędkości 140/160 km/h czasami przy wyprzedzaniu but w podłoge do czerwonego pola spalanie na odcinku 100km wliczając dojazd do autostrady wyszło 11L/100. *Wszystkie wartości spalania podawane w LPG. Moim zdaniem jak na 3.0i jest całkiem ok, a przyjemność z jazdy jest ogromna. (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
17,8
BMW Seria 5 E39
Touring 530 i 24V 231KM 170kW
Swoje waży, automat też nie pomaga. Rzetelne dane; Minimalne spalanie przy jeździe 90 na tempomacie przy pustej trasie. 13l LPG. Warszawa 16-18, troche korkow, troche dynamicznego ruszania. Ale ponizej 16 zejsc sie sila rzeczy nie da. Tempomat 190 - 20.5 (waw-krk, maly ruch). Czasem trasa 500km jadac ~200 caly czas (no do czasu az ktos wyjedzie) wychodzi 19, czasem 20, czasem 21... (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 63
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pękające głowice w silnikach 2.0 benzyna
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 34
Po przegraniu się silnika, najczęściej przy padaniu termostatu, później - naprawa, planowanie, wymiana uszczelki i inne pierdoły... Kupując auto z tzw. Niemiec, nie wiadomo ile razy przegrzano już głowicę i ile jeszcze takich sytuacji wytrzyma... Nawet na forum BMW POLSKA o tym piszą, że wystarczy ze trzy razy przegrzać i po zawodach. Czemu o tym nie piszecie? Wstydzicie się, że nikt od Was nie kupi tego niemieckiego szmlecu. BMW serii 7, 730, 740 np E-38 to jest auto, a te E-39 to jakieś auto zrobione chyba na próbę jak Ford PROBE (PRÓBE). Totalna porażka i żeby auto 2.0 L benzyna - paliło ponad 10 litrów, bo ma te nieszczęsne 6 cylindrów, bo ładnie mruczy? Ciekawe jak handlarze a autohandli będą sprzedawać swoje "piękne" BMW 520...523... w maju po kolejnej extra podwyżce cen benzyny.... Te powypadkowe i zaniedbane auta z ponad 300.000 przebiegu poprzekręcane na 165 tys czy 203.000 km ... z poprzecieranymi siedzeniami welurowymi, że to niby wada BMW. Ciekawe dlaczego u innym gorszych producentów welur jakoś się nie przeciera przy przebiegu 200.000. Panowie ile można oszukiwać przy sprzedaży tego pięknego ale awaryjnego auta???
21 komentarzy
duże spalanie, check się świeci
  • BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW 1995-2001
  • silnik
objawy są nastepujące: czasami po zresetowania licznika spalania obojetne czy VERB1 czy VERB2 spalanie przy dość ostrej jeździe jest niskie i nie przekracza 12l/100 a czasami spalanie wynosi powyżej 25l/100 nawet przy delikatnej jeździe. dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę na trybie tip tronic, czy na zwykłym DRIVE, ogólne spalanie samochodu (wyliczone dokładnie, a nie za pomocą komputera) wynosi 23, 24 litry gazu jazdy dosc spokojnej po miescie (i to nie cały czas w korkach) a na trasie wynosi ok 14 litrow gazu. Wszyscy mowią mi, że mam coś zepsutego w silniku, fachowcy gdzie zakładałem gaz powiedzieli, że to nie wina gazu tylko silnika. Nie wiem co robić sondy, świece są sprawne nie mam pojęcia dlaczego tak sie stało, od poczatku kiedy mam to auto takie sa objawy
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 5 E39 Touring