Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 24V 170KM 125kW 2001-2004

Lata produkcji: 2001 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2004 roku
Pojemność skokowa 2171 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 6250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

2,2
~fenyslaw
BMW Seria 5 E39
Touring 520 i 24V 170KM 125kW
Auto z wieloma bolączkami spowodowanymi błędami przy projektowaniu. Ja musiałem walczyć tylko z kilkoma z nich i nie chciałbym być w skórze osoby która musi ogarnąć wszystkie. Kupiłem bardzo zadbaną sztukę z Italii i dzięki temu nie musiałem się babrać z blacharką. Reszta czyli zawieszenie, silnik i elektryka też były w super stanie. Auto serwisowane u osoby znającej ją na wylot a w 5 lat zostawiłem w warsztacie tyle kasy że mi słabo. To moje 7 auto w życiu i żadne inne nie napsuło mi tyle krwi. Auto naprawiałem bez januszerki, żadnych tanich części, wsio ori albo drogie zamienniki i to był błąd bo to się nie zwraca w bezawaryjności :)
4,5
~Hubert
BMW Seria 5 E39
Touring 520 i 24V 170KM 125kW
Duże benzynowe BMW są raczej dla entuzjastów marki, którzy uwielbiają swoje samochody i są w stanie im wybaczyć wysokie spalanie, czy jakąś usterkę od czasu do czasu. Kluczem do udanego \"pożycia\" jest trafienie na zadbany egzemplarz, za który trzeba zapłacić trochę drożej. Powiedzenie \"BMW - Będziesz \"Miał Wydatki\" nie ma żadnego odbicia w rzeczywistości jeśli o samochód sie dba i używa sie go zgodnie z przeznaczeniem. Moje e39 ma juz 10 lat, silnik jest raczej podstawowy, więc do wyscigów się nie nadaje, nowoczesną stylistyką też nie powala, pali sporo, czasem golnie troszkę oleju silnikowego, ale jest bardzo czyściutkie i zadbane, wygląda niemal jak nowe, wydaje piękny pomruk z 6 cylindrów, jeździ sie nim bardzo wygodnie i nie zamieniłbym go na żaden inny nowoczesny elektroniczno-plastikowy samochód :-)
3,8
~Tomasz
BMW Seria 5 E39
Touring 520 i 24V 170KM 125kW
Duży, wygodny samochód, dobry na długie trasy. Dzięki instalacji gazowej (założonej zaraz po zakupie przy przebiegu 175 tys. km.) również ekonomiczny. Bardzo dobrze wyciszony przez co jazda nawet z prędkościami autostradowymi nie jest męcząca. Przez okres pięciu lat przejechałem nim 207 tys. kilometrów i przez ten czas auto raz tylko wymagało holowania (uszkodzony alternator). Przejechane kilometry w dużej mierze pochodzą z długich przejazdów do pracy za granicę (1400 km).
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 24V 170KM 125kW 2001-2004
10,2
l/100 km
10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,4
BMW Seria 5 E39
Touring 520 i 24V 170KM 125kW
No tutaj już trzeba się zastanowić czy napewno chcemy mieć taki samochód, bo ani on zbyt tani w naprawie ani ekonomiczny w spalaniu. Na pewno można koszty utrzymania mocno obniżyć kupując pewny i zadbany egzemplarz, wtedy właściwie poza typowymi usterkami, ktorych w e39 jest niewiele, i rutynowymi przegłądami, nic nie powinno się dziać. Ogólny okresowy serwis, czyli płyny eksploatacyjne i filtry są na podobnym poziomie cenowym co taki VW Passat, ale pod warunkiem że omija się ASO... Co do spalania to zależy od wersji silnikowej, warunków na drodze i oczywiście temperamentu kierowcy. Samochody są dośc ciężkie i jak ktoś po mieście używa pedał gazu tylko w pozycji on/off to bedzie miał bardzo wysokie spalanie. Ja moim 520i w trasie jestem w stanie zejśc nawet poniżej 8 litrów, a w mieście to już bardzo zależy od korków i od tego jak mocno mi się spieszy - między 10 a 14 litrów PB, ale zwykle nie przekraczam 12.
12,0
BMW Seria 5 E39
Touring 520 i 24V 170KM 125kW
Nie wiem skąd ludzie bierzecie spalanie rzędu 6L... Tyle pali chyba przy odpaleniu. Jeżdżę automatem,dodam,że auto waży 1700kg! Spalanie w mieście zimą 15-17LPG. Ludzie którzy podają spalanie poniżej 10L chyba nie jeździli nawet tym autem.
8,6
BMW Seria 5 E39
Touring 520 i 24V 170KM 125kW
Sensowny silnik dla e39. 170KM wystarcza dla tej masy. średnie spalanie przy normalnej jeździe to około 9 litrow w cyklu mieszanym. Silnik bezawaryjny!!!!! zrobiłem tym samochodem 180 tyś praktycznie bezawaryjnie, obecy przebieg samochodu 290tys

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 63
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pękające głowice w silnikach 2.0 benzyna
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 35
Po przegraniu się silnika, najczęściej przy padaniu termostatu, później - naprawa, planowanie, wymiana uszczelki i inne pierdoły... Kupując auto z tzw. Niemiec, nie wiadomo ile razy przegrzano już głowicę i ile jeszcze takich sytuacji wytrzyma... Nawet na forum BMW POLSKA o tym piszą, że wystarczy ze trzy razy przegrzać i po zawodach. Czemu o tym nie piszecie? Wstydzicie się, że nikt od Was nie kupi tego niemieckiego szmlecu. BMW serii 7, 730, 740 np E-38 to jest auto, a te E-39 to jakieś auto zrobione chyba na próbę jak Ford PROBE (PRÓBE). Totalna porażka i żeby auto 2.0 L benzyna - paliło ponad 10 litrów, bo ma te nieszczęsne 6 cylindrów, bo ładnie mruczy? Ciekawe jak handlarze a autohandli będą sprzedawać swoje "piękne" BMW 520...523... w maju po kolejnej extra podwyżce cen benzyny.... Te powypadkowe i zaniedbane auta z ponad 300.000 przebiegu poprzekręcane na 165 tys czy 203.000 km ... z poprzecieranymi siedzeniami welurowymi, że to niby wada BMW. Ciekawe dlaczego u innym gorszych producentów welur jakoś się nie przeciera przy przebiegu 200.000. Panowie ile można oszukiwać przy sprzedaży tego pięknego ale awaryjnego auta???
21 komentarzy
duże spalanie, check się świeci
  • BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW 1995-2001
  • silnik
objawy są nastepujące: czasami po zresetowania licznika spalania obojetne czy VERB1 czy VERB2 spalanie przy dość ostrej jeździe jest niskie i nie przekracza 12l/100 a czasami spalanie wynosi powyżej 25l/100 nawet przy delikatnej jeździe. dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę na trybie tip tronic, czy na zwykłym DRIVE, ogólne spalanie samochodu (wyliczone dokładnie, a nie za pomocą komputera) wynosi 23, 24 litry gazu jazdy dosc spokojnej po miescie (i to nie cały czas w korkach) a na trasie wynosi ok 14 litrow gazu. Wszyscy mowią mi, że mam coś zepsutego w silniku, fachowcy gdzie zakładałem gaz powiedzieli, że to nie wina gazu tylko silnika. Nie wiem co robić sondy, świece są sprawne nie mam pojęcia dlaczego tak sie stało, od poczatku kiedy mam to auto takie sa objawy
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 5 E39 Touring